Σενάρια τρόμου για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Gazzetta team
Σενάρια τρόμου για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Δραματική μείωση της ζήτησης για καινούρια αυτοκίνητα σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ προβλέπουν για το 2020 δύο μεγάλες εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων και ένας καταξιωμένος καθηγητής πανεπιστημίου με ειδικότητα την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εργοστασίων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τις Ινδίες και σε περιοχές της Νότιας Αμερικής βρίσκεται εκτός λειτουργίας και κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά πότε θα βάλουν πάλι μπροστά τις ταινίες παραγωγής τους. Παρόλα αυτά, η χαμηλή ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της ύφεσης της οικονομίας έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο στοκ απούλητων οχημάτων, το οποίο εκτιμάται ότι κυμαίνεται –μόνο στη Γερμανία- μεταξύ 1,3 και 1,7 εκατομμυρίων μονάδων. Αυτό ισοδυναμεί με μία τεράστια επιβάρυνση για την αυτοκινητοβιομηχανία με αποτέλεσμα να απειλούνται στην ίδια χώρα περίπου 100.000 χιλιάδες θέσεις εργασίας από τις συνολικά 830.000 που υπάρχουν σήμερα.

Ερχονται 10 «πέτρινα» χρόνια

Σύμφωνα με τον έγκριτο Γερμανό καθηγητή οικονομικών Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, η παραγωγή αυτοκινήτων θα μειωθεί εφέτος 15% στη Γερμανία, 20% στην Κίνα, 25% στη Γαλλία και στις ΗΠΑ και 30% στην Ιταλία που έχει πληγεί τα μέγιστα από τον κορονοϊό.

To εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία της Γερμανίας.

Το πρόβλημα δεν είναι το κλείσιμο των μονάδων παραγωγής και η έλλειψη εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, αλλά η μειωμένη ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα, η οποία θα συνεχιστεί κατά την άποψη του Ντουντενχόφερ και μακροπρόθεσμα. Μάλιστα ο καθηγητής Οικονομίας αναφέρει ως παράδειγμα την οικονομική κρίση του 2008 στις ΗΠΑ, εξαιτίας της οποίας χρειάστηκε η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας σχεδόν μία δεκαετία μέχρι να επανέλθει σε προηγούμενα επίπεδα. Ο Ντουντενχόφερ προτείνει τη θέσπιση κινήτρων, όπως π.χ. την κατάργηση του ΦΠΑ στις τιμές πώλησης των καινούριων αυτοκινήτων, προκειμένου να παραμείνει ο κλάδος ζωντανός και να περιοριστεί ο αριθμός των απολύσεων.

 

Πτώση πωλήσεων έως -35%

H εταιρεία οικονομικών συμβούλων McKinsey εκτιμά, ότι το 2020 θα μειωθούν οι πωλήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων στην Ευρώπη κατά τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια οχήματα, που αντιστοιχούν σε ποσοστιαία πτώση γύρω στο 30%. Μάλιστα η McKinsey προϋποθέτει, ότι η πανδημία του κορονοϊού θα τεθεί σχετικά σύντομα υπό έλεγχο και ότι η οικονομία θα αρχίσει να αναρρώνει σταδιακά. Στην ίδια μελέτη προβλέπεται, ότι η αγορά καινούριου Ι.Χ. θα καταγράψει και στις ΗΠΑ πτώση μεταξύ 30% και 35%, η οποία ισοδυναμεί με πάνω από πέντε εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις.

Στροφή στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Εξίσου δραματικές είναι και οι προβλέψεις ενός ανταγωνιστή της McKinsey και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Oliver Wyman. Οι αναλυτές της εταιρείας συμβούλων συγκρίνουν τη σημερινή κρίση εξαιτίας του κορονοϊού με την οικονομική κρίση των ετών 2008 και 2009 και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι εφέτος θα σημειωθεί μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων Ι.Χ. μεταξύ 17% και 29% σε σύγκριση με το 2019.

Στροφή στις διαδικτυακές πωλήσεις θα κάνουν οι εταιρείες αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Oliver Wyman, στην Κίνα θα καταγραφεί 15% πτώση στις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων, στην Ευρώπη θα κυμανθεί το αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ 18% και 36% και στις ΗΠΑ μεταξύ 18% και 35%. Οι ειδικοί της εταιρείας εκτιμούν ότι όσοι βγουν δυνατότεροι από την κρίση, θα πρέπει να στραφούν στην άμεση ψηφιοποίηση του μηχανισμού διακίνησης και πωλήσεων των οχημάτων τους, ώστε να είναι καλύτερα θωρακισμένοι στο μέλλον.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!