Προς αναστολή των νέων ορίων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα!
Η αυτοκινητοβιομηχανία ζητά το φιλί της ζωής από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο κλάδος του αυτοκινήτου περνά εξαιτίας του κορονοϊού βαθιά κρίση και οι προβλέψεις για το μέλλον του είναι δυσοίωνες, οπότε προσπαθεί να βελτιώσει λίγο τη δύσκολη θέση του με μία αναστολή των αυστηρότερων ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που ισχύουν από εφέτος στην ΕΕ για τα καινούρια οχήματα. Ήδη έχουν ξεκινήσει στα παρασκήνια συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, ώστε να αναβληθεί η εφαρμογή των νέων ορίων εφέτος και να γλιτώσουν οι εταιρείες αυτοκινήτου δρακόντεια πρόστιμα ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ή ακόμη και δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σύμμαχος αυτής της προσπάθειας του κλάδου είναι και ο πρώην Επίτροπος Περιβάλλοντος της ΕΕ, Γκίντερ Έτινγκερ. Ο Γερμανός χριστιανοδημοκράτης πολιτικός υποστηρίζει μία χαλάρωση των ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και δήλωσε ότι «η πολιτική δεν επιτρέπεται να επιμένει σε οδηγίες, οι οποίες αποφασίστηκαν κάτω από διαφορετικές επιχειρηματικές συνθήκες».
Προσαρμογή στις νέες συνθήκες
Όπως αναφέρει ο Ετινγκερ, κανένας δεν μπορεί πλέον να προβλέψει εξαιτίας της κρίσης, πώς θα διαμορφωθεί η σύνθεση του στόλου των καινούριων αυτοκινήτων και το ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε αυτόν εφέτος ή τον επόμενο χρόνο. Γι αυτό παρακινεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιδιώξουν μία συνεννόηση με τις Βρυξέλλες εφόσον αποδειχθούν ανέφικτοι οι σημερινοί στόχοι λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα εκτιμάται ότι οι Ευρωπαίοι αυτοκινητοκατασκευαστές κινδυνεύουν με συνολικά πρόστιμα ύψους μεταξύ 15 έως 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, αν υπερβαίνουν οι στόλοι τους στα τέλη του 2020 κατά μέσο όρο τα 95 γρ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο διαδρομής. Ο Ετινγκερ υπογραμμίζει τη σημασία της χαλάρωσης και αναστολής εφαρμογής των νέων ορίων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εδώ μιλάμε για μία βιομηχανία – κλειδί με πολλά εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, της οποίας η ανταγωνιστικότητα πρέπει να διατηρηθεί οπωσδήποτε».
Ουτοπικά τα νέα όρια
Οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι τα ισχύοντα όρια ήταν έτσι και αλλιώς πολύ δύσκολο να επιτευχθούν ακόμη και κάτω από κανονικές συνθήκες, ωστόσο τώρα πλέον τα χαρακτηρίζουν ουτοπικά και ανέφικτα. Η πανδημία του κορονοϊού αναμένεται να μειώσει τους επόμενους μήνες δραματικά τη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα και Plug-in υβριδικά μοντέλα, αλλά και τη διαθεσιμότητά τους στην αγορά λόγω προβλημάτων στην παραγωγή τους. Χωρίς όμως έναν σημαντικό αριθμό πωλήσεων τέτοιων μοντέλων είναι επί της ουσίας ανέφικτος ο στόχος των 95 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ενωσης τήρησε στάση…Πυθίας σε σχετικό ερώτημα περί αναβολής ισχύος των νέων ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και απάντησε ότι «στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε εικασίες για πιθανές επιπτώσεις σε επιμέρους πεδία της πολιτικής». Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναμένεται πάντως να δείξει η ΕΕ γρηγορότερα αντανακλαστικά, αφού απειλείται ένας βιομηχανικός κλάδος ζωτικής σημασίας για τη Γερμανία, τη Γαλλία και όχι μόνον!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!