H Ferrari θα έχει τα λιγότερα προβλήματα εξαιτίας του κορονοϊού

Gazzetta team
H Ferrari θα έχει τα λιγότερα προβλήματα εξαιτίας του κορονοϊού
Η εξαιρετική εταιρική εικόνα και το κορυφαίο αξιόχρεο από τους οίκους αξιολόγησης επιτρέπουν στη Ferrari να νιώθει θωρακισμένη απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού, αν και εδρεύει στη βόρεια Ιταλία.

H Ferrari αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με παραγωγή μόλις 9.251 μονάδων το 2018, είναι από τις μικρότερες παγκοσμίως. Με μόλις ένα εργοστάσιο παραγωγής, καταφέρνει ωστόσο να έχει παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων μια εξαιρετική κερδοφορία, που το 2018 έφτασε στα 1.1 δις ευρώ προ φόρων και αποσβέσεων.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Ferrari παράγει μόνο sport, super και hyper cars πολύ υψηλού κόστους, που επιτρέπουν μεγάλη κερδοφορία. Ταυτόχρονα όμως, απολαμβάνει και μοναδική φήμη, η οποία αντικατοπτρίζεται και στην οικονομική της ευρωστία.

Koρυφαία φερεγγυότητα

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα παγκόσμια εταιρικής εικόνας, καθώς έχει τον κορυφαίο Δείκτη Ισχύος Μάρκας (Brand Strength Index), σύμφωνα με την έρευνα Global 500 της Brand Finance, ο οποίος αγγίζει το 94,1 με άριστα το 100.

Η παραπάνω εικόνα μεταφράζεται σε δείκτη αξιοπιστίας AAA+, που της εξασφαλίζει πολύ και φτηνό δανεισμό από κάθε διεθνή τραπεζικό οργανισμό.

 

Οι εγκαταστάσεις της Ferrari στο Μαρανέλο.

Όλα τα παραπάνω, ίσως να αρκούσαν για να εξηγήσουν πως το “οικονομικό φαινόμενο” της Ferrari διαθέτει εξαιρετικά μεγάλες αντοχές σε κάθε οικονομική και άλλη κρίση. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ιταλική μάρκα θα είναι αυτή που θα βγει λιγότερο αλώβητη από την πανδημία του κορονοϊού, παρότι το εργοστάσιό της στο Μαρανέλο, βρίσκεται στην “καρδιά” της εξάπλωσης του κορονοϊού στην Ιταλία και ήταν από τα πρώτα που σταμάτησε την παραγωγή τους, ήδη από τις 14 Μαρτίου.

Δεν χρειάζεται στοκ

Ωστόσο δεν είναι μόνο η οικονομική ευρωστία, η οποία έχει προικίσει τη Ferrari με τα πιο ισχυρά αντισώματα απέναντι στον κορονοϊό. Σε αντίθεση με πολλούς άλλους άμεσους ανταγωνιστές της, η εταιρεία ρυθμίζει όλη την παραγωγή της με βάση παραγγελίες. Επομένως δεν διαθέτει απόθεμα, γεγονός που της επέτρεψε να ξεπεράσει και την τεράστια κρίση των ετών 2008-2009. Τότε, μεταξύ των δύο ετών έχασε μόνο μερικές εκατοντάδες μονάδες και στη συνέχεια επέστρεψε αμέσως στην ανάπτυξη.

Η Ferrari Roma του 2020.

Το γεγονός ότι η Ferrari έχει, λόγω της αναστολής της παραγωγής του εργοστασίου, ανεκτέλεστες παραγγελίες δεν την αγχώνει ιδιαίτερα. Μέσα στο 2020 έχει όλο το χρόνο, αν οι παραγγελίες δεν ακυρωθούν, με έκτακτες βάρδιες και υπερωριακή εργασία, να πιάσει το στόχο των περίπου 9.000 αυτοκινήτων, ο οποίος άλλωστε ήταν και ο κορυφαίος με βάση το πενταετές πλάνο που είχε εκπονηθεί το 2015.

Αφθονη ρευστότητα

Περισσότερο η Ferrari ανησυχεί όχι για τη δική της ικανότητα παραγωγής, αλλά κατά πόσο οι προμηθευτές της θα είναι σε θέση να διαθέσουν τα κατάλληλα εξαρτήματα όταν ξεκινήσουν και πάλι οι γραμμές παραγωγής. Ακόμα όμως και αυτή της η έγνοια δεν φτάνει σε ένταση την αντίστοιχη των μαζικών κατασκευαστών. Λόγω του μικρού της μεγέθους, η Ferrari χάνει χρήματα αυτή την περίοδο αλλά ελάχιστα σε σχέση με την VW για παράδειγμα, η οποία “μπαίνει μέσα” περίπου 2 δις ευρώ την εβδομάδα.

Ferrari Portofino.

Ταυτόχρονα, το αξιόχρεο προφίλ της Ferrari είναι τόσο υψηλό, που οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί στήριξη από τραπεζικά κεφάλαια θα την έχει και με το παραπάνω. Για όλους τους παραπάνω λόγους, παρότι η γεωγραφική θέση έφερε τη Ferrari στο επίκεντρο του κορονοϊού, θα είναι τελικά η αυτοκινητοβιομηχανία με τις λιγότερες απώλειες και την πιο άμεση ανάκαμψη μετά την ύφεση της πανδημίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!