Τα εφτάψυχα σεντάν επιστρέφουν δριμύτερα (pics)

Gazzetta team
Τα εφτάψυχα σεντάν επιστρέφουν δριμύτερα (pics)
Κάποιοι είχαν προφητέψει το τέλος των μοντέλων τριών όγκων λόγω της πτωτικής τους πορείας τα τελευταία χρόνια, ωστόσο ζουν και βασιλεύουν και μάλιστα έχουν μεγάλη ζήτηση σε τεράστιες αγορές, όπως της Κίνας και των ΗΠΑ!

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου θεωρούσαν τα μοντέλα τριών όγκων ή σεντάν όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς η ονομασία τους, τελειωμένη υπόθεση. Οι πωλήσεις τους σημείωναν συνεχή πτώση σε αντίθεση με την εκρηκτική άνοδο των SUV. Είναι χαρακτηριστικό, ότι εταιρείες σαν την Ford και τη General Motors ανακοίνωσαν επίσημα ότι αλλάζουν τη σύνθεση της γκάμας τους εξαφανίζοντας από αυτήν τα σεντάν για χάρη των SUV.

Skoda Octavia Grand Coupe.

Ακόμη και μάρκες, όπως η Skoda με την άκρως δημοφιλή και επιτυχημένη Octavia, έσπευσαν να λανσάρουν επειγόντως μία σειρά νέων SUV και πιο συγκεκριμένα τα μοντέλα Kodiaq, Karoq και Kamiq. Βεβαίως τα τετράθυρα μοντέλα νέας γενιάς διαθέτουν πιο χυτές και αεροδυναμικές γραμμές σε σχέση με το παρελθόν και μοιάζουν περισσότερο με τα κομψά πεντάθυρα αδελφάκια τους παρά με τους συντηρητικούς προγόνους τους. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι η νέα τετράπορτη Skoda Octavia τιτλοφορείται επίσημα ως ‘’Grand Coupe’’ από την ίδια την τσέχικη μάρκα και αυτό δεν ξενίζει κανένα, καθώς υιοθετεί όντως πολλά σχεδιαστικά στοιχεία ενός κουπέ.

To νέο Audi A3 λανσάρεται και σε έκδοση σεντάν.

 

Οι Κασσάνδρες αποδείχθηκαν όπως φαίνεται πολύ βιαστικές σχετικά με την εξαφάνιση της μπερλίνας από τον χάρτη της αυτοκίνησης. Προφανώς και συνεχίζεται η άνοδος των SUV, ωστόσο φαίνεται ότι η γνωστή μας λιμουζίνα αναγεννιέται πάλι από τις στάχτες της. Πρόκειται για μία τάση που αρχίζει να κάνει δειλά την εμφάνισή στην Ευρώπη, γι αυτό και βλέπουμε για παράδειγμα να λανσάρει η Audi το νέο Α3 και σε τετράθυρη έκδοση σεντάν, ενώ το ίδιο ισχύει π.χ. και για τη Mercedes A-class.

H νέα Mercedes A-class Sedan.

Ενας από τους λόγους της στροφής στις μπερλίνες είναι πιθανότατα η πλημμυρίδα από SUV. Πλέον, μπροστά από κάθε είσοδο σπιτιού στέκεται και ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου, οπότε εκείνοι που θέλουν να διαφοροποιηθούν βάζουν στις επιλογές τους ένα κλασικό τετράπορτο μοντέλο ή –σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες- ένα στέισον βάγκον. Εξάλλου και οι αυτοκινητοκατασκευαστές προτιμούν τις αεροδυναμικότερες μπερλίνες από τα βαρύτερα και πιο ενεργοβόρα SUV, καθώς τους διευκολύνουν περισσότερο να πιάσουν τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Μεγάλη ζήτηση στις ΗΠΑ

Τη μεταστροφή του αγοραστικού κοινού επιβεβαίωσε ο αρχισχεδιαστής της General Motors, Μichael Simcoe. O 63χρονος Αυστραλός υποστήριξε ότι οι λιμουζίνες δεν πρέπει να θεωρούνται ξεπερασμένες, μεταξύ άλλων και για λόγους αισθητικής. «Σε τελική ανάλυση οι άνθρωποι θέλουν ένα σικ αυτοκίνητο, για το οποίο θα τους ζηλεύουν οι γείτονές τους», δήλωσε χαρακτηριστικά το στέλεχος της GM, δηλαδή εκείνης της εταιρείας που είχε στείλει πριν μερικά χρόνια στο πυρ το εξώτερον τις κλασικές μπερλίνες από τη γκάμα της.

O αρχισχεδιαστής της GM, Michael Simcoe.

Σε κάθε περίπτωση αξίζει να δούμε και τις τάσεις στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, καθώς από εκεί μας ήρθε και η μόδα των SUV. Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ, περίπου ένας στους δύο οδηγούς ενός σεντάν σκοπεύει να παραμείνει πιστός στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά την επόμενη αγορά του καινούριου του αυτοκινήτου.

Toyota Camry.

Είναι εξάλλου ενδεικτικό αυτής της τάσης και το γεγονός, ότι από τα 12 εμπορικότερα μοντέλα της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτου το 2019 τα τέσσερα ήταν λιμουζίνες, όπως το άκρως δημοφιλές Toyota Camry.

Εκδόσεις «long» για τους Κινέζους

Οι Κινέζοι έχουν προχωρήσει πάντως ένα βήμα παραπάνω. Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον πλανήτη έχουν βεβαίως ζήτηση τα SUV, όμως και οι λιμουζίνες αποτελούν σταθερή αξία. Η Volkswagen για παράδειγμα πουλάει εκεί κάθε χρόνο γύρω στο ενάμιση εκατομμύριο μπερλίνες, οι οποίες αποτελούν ένδειξη κοινωνικής καταξίωσης στη χώρα του μεταξιού. Γι αυτό εξάλλου λανσάρονται πολλά σεντάν σε εκδόσεις «long», δηλαδή με μακρύτερο μεταξόνιο, όπως συμβαίνει μεταξύ άλλων και με την τετράθυρη Mercedes A-class.

H λιμουζίνα VW Lavida Plus με μακρύ μεταξόνιο.

Όμως και στις ανερχόμενες αγορές, όπως π.χ. της Ρωσίας και της Βραζιλίας, υπάρχει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για τετράπορτα μοντέλα με στυλ και επιβλητικότητα. Αρα, τα σεντάν αποδεικνύονται εφτάψυχα και θα μας κάνουν για πολλά χρόνια ακόμη παρέα!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!