Πολύ ρεαλιστικές οι νέες μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου

Gazzetta team
Πολύ ρεαλιστικές οι νέες μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου
Πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα βρίσκονται πλέον οι μέσες τιμές κατανάλωσης καυσίμου οι οποίες προκύπτουν από τις νέες τυποποιημένες μετρήσεις WLTP σε σχέση με τις προηγούμενες, που ίσχυαν μέχρι το φθινόπωρο του 2018.

Πριν σχεδόν δύο χρόνια είχαμε μία σημαντική εξέλιξη στον κλάδο του αυτοκινήτου, καθώς τέθηκε σε ισχύ ένα νέο σύστημα μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου. Όπως είναι γνωστό, από το 1992 γίνονταν οι τυποποιημένες μετρήσεις σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο NEDC, όμως οι προδιαγραφές και οι συνθήκες πραγματοποίησης απείχαν τόσο πολύ από την πραγματικότητα, ώστε να προκύπτουν εξωπραγματικά χαμηλές καταναλώσεις που ήταν ρεαλιστικά ανέφικτες. Το αποτέλεσμα ήταν να δυσαρεστούνται οι πελάτες, καθώς θεωρούσαν ότι εξαπατούνται από τις εταιρείες αυτοκινήτων. Όχι και αδικαιολόγητα, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονταν κάθε δυνατό παραθυράκι του συστήματος μέτρησης NEDC, ώστε να συμπιέζουν τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης με νόμιμο τρόπο.

Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018 ισχύουν ωστόσο υποχρεωτικά για όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομούνται οι νέες νόρμες μέτρησης κατανάλωσης WLTP, από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων World Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Και από τότε έχουν πλέον πλησιάσει οι τιμές κατανάλωσης που βλέπουμε στα διαφημιστικά φυλλάδια των εταιρειών αυτοκινήτου πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα που βιώνουμε, όταν επισκεπτόμαστε το βενζινάδικο.

Τρεις φορές μικρότερη απόκλιση

Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων και από μετρήσεις που κάνουν μεγάλα μέσα ενημέρωσης κατά τη δοκιμή νέων μοντέλων. Για παράδειγμα, στην πρόσφατη δοκιμή του νέου Renault Clio από το τμήμα αυτοκινήτου της ελβετικής εφημερίδας Blick παρατηρήθηκε μία μικρή απόκλιση της τάξης του 0,5 λίτρου αμόλυβδης μεταξύ της μέσης κατανάλωσης του τεστ και της επίσημης εργοστασιακής.

Το νέο Renault Clio.

 

Αντίθετα, στο τεστ ενός παλαιότερου Renault Clio το 2013 υπήρξε απόκλιση εξαιτίας του μη ρεαλιστικού τρόπου μέτρησης της κατανάλωσης NEDC, η οποία ανερχόταν σε 1,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Να σημειώσουμε, ότι και στις δύο περιπτώσεις είχαν δοκιμαστεί μοντέλα με υπετροφοδοτούμενους, turbo βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, οι οποίοι είναι πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια.

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα επιβεβαιώνει και η ελβετική λέσχη αυτοκινήτου Tοuring Club Schweiz (TCS), η οποία πραγματοποιεί πολλές μετρήσεις κατανάλωσης αυτοκινήτων σε ετήσια βάση. Στις μετρήσεις της TCS για το διάστημα 2014 έως 2017 καταγράφηκε μία μέση απόκλιση μεταξύ της εργοστασιακής τιμής κατανάλωσης με το προηγούμενο σύστημα NEDC και της τιμής κατά τη διάρκεια του τεστ η οποία κυμάνθηκε μεταξύ 1,6 και 1,8 λίτρων ανά 100 χλμ. Μάλιστα η ψαλίδα άνοιγε συνεχώς χρόνο με τον χρόνο, ενώ αντίθετα έχει κλείσει πλέον στα 0,3 λίτρα ανά 100 χλμ. με το νέο σύστημα μέτρησης WLTP, όπου δεν προβλέπονται τα παραθυράκια του NEDC.

Αυτονομίες ηλεκτρικών μοντέλων

Ο νέος τυποποιημένος κύκλος μέτρησης της κατανάλωσης δεν αφορά μόνον τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά και τα ηλεκτροκίνητα όπου έχουμε επίσης ρεαλιστικότερες τιμές αυτονομίας σε σχέση με το παρελθόν! Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στις δοκιμές του Nissan Leaf της προηγούμενης γενιάς είχαμε κατά μέσο όρο μία αυτονομία της τάξης περίπου των 200 χιλιομέτρων αντί 250, όπως ήταν η επίσημη εργοστασιακή σύμφωνα με το σύστημα μέτρησης NEDC, άρα μία διαφορά 20%. Στο τεστ του νέου ηλεκτρικού Nissan Leaf που πραγματοποιήθηκε το 2019 προέκυψε σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και αυτονομία 277 χιλιομέτρων, η οποία είναι ελαφρά μεγαλύτερη από τα 270 χιλιόμετρα της τυποποιημένης μέτρησης σύμφωνα με τις νόρμες WLTP!

Ουτοπικές τιμές για τα Plug-in υβριδικά

H Plug-in υβριδική έκδοση του Skoda Superb.

Δυστυχώς στα Plug-in υβριδικά οχήματα παραμένει τεράστια η ψαλίδα μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμη και με το νέο σύστημα μέτρησης WLTP. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός, ότι ένα σημαντικό μέρος των πρώτων 100 χιλιομέτρων καλύπτεται μόνον με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και έτσι προκύπτει μία εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση. Αν είναι όμως η συνολική διαδρομή του οχήματος μεγαλύτερη στην πράξη, τότε αυξάνει δραστικά η μέση κατανάλωση καθώς οι μπαταρίες του αυτοκινήτου είναι άδειες και λειτουργεί για περισσότερα χιλιόμετρα αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Χαρακτηριστικό είναι και εδώ το παράδειγμα της δοκιμής του Plug-in υβριδικού Ford Explorer, πάλι από την ελβετική Blick. Στο τεστ μετρήθηκε μέση κατανάλωση 9,4 λίτρων αμόλυβδης και 13 κιλοβατώρων ανά 100 χλμ., ενώ η εργοστασιακή σύμφωνα με το πρόγραμμα WLTP είναι μόλις 3,2 λίτρα βενζίνης και 22 κιλοβατώρων ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!