Αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

Gazzetta team
Αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα
Τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν η νούμερο ένα αιτία θανάτου για τους νέους και τα αποτελέσματα από τον πρώτο μήνα του 2020 στην Ελλάδα δεν είναι ενθαρρυντικά, αν και λόγω της κρίσης του κορονοϊού αναμένεται μία πρόσκαιρη βελτίωση σε αυτόν τον τομέα.

Μπορεί ο κορονοϊός να μας έχει τρομάξει, ωστόσο τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο, τα τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να αποτελούν τη νούμερο ένα αιτία θανάτων στις μικρές ηλικίες, ενώ πλήττουν ιδιαίτερα τις φτωχότερες χώρες.

Με το... αριστερό μπήκε το 2020

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τον Ιανουάριο του 2020 συνέβησαν στη χώρα μας 788 τροχαία ατυχήματα, δηλαδή 16,6% περισσότερα σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Στα δυστυχήματα αυτά έχασαν τη ζωή τους 49 άνθρωποι, ενώ 46 ήταν βαριά τραυματίες. Σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, τα προαναφερόμενα νούμερα είναι αυξημένα κατά 11,4% και 35.3% αντίστοιχα.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα καταγράφονται προφανώς στην Αττική, όπου κατοικεί πλέον το μισό του πληθυσμού της χώρας. Θεωρείται πάντως βέβαιο, ότι για τους μήνες μετά τον Ιανουάριο -και σίγουρα από τον Μάρτιο και μετά- θα δούμε μία κάθετη πτώση στα τροχαία ατυχήματα και στον αριθμό των θυμάτων στην άσφαλτο, καθώς είμαστε έγκλειστοι στα σπίτια μας λόγω του κορονοϊού.

 

Ωστόσο έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι περισσότεροι νεκροί από τροχαία τον Ιανουάριο του 2020 καταγράφηκαν στην Κεντρική Μακεδονία, όπου ανήκει και το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

Το πιο ανησυχητικό με τα τροχαία δυστυχήματα δεν είναι απλά ο μεγάλος αριθμός νεκρών που έφτασαν το 2019 τους 700, αλλά ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτών αφορά νέους ανθρώπους. Βάσει των στοιχείων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι για μια πλειάδα λόγων, που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της ενημέρωσης του κοινού, τη δημιουργία νέων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων και τις τεχνολογίες παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων νέας γενιάς, από το 2005 και μετά παρατηρείται στην Ελλάδα μια σταθερά καθοδική τάση τόσο των ατυχημάτων, όσο και των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους σε αυτά.

Στον πίνακα που ακολουθεί, αποτυπώνεται η σχετική τάση.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν πρέπει προφανώς να επιφέρουν εφησυχασμό, καθώς ο στόχος πρέπει να είναι η μείωση των ατυχημάτων στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο και ο μηδενισμός των απώλειας ζωών από αυτά που αναπόφευκτα θα συμβούν.

Ένα τεράστιο, παγκόσμιο πρόβλημα

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σχετικά με την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα, κάθε χρόνο χάνονται κατά μέσο όρο 1,35 εκατ. ζωές στους δρόμους του πλανήτη μας εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Επίσης τραυματίζονται σοβαρά 20 έως 50 εκατ. πολίτες, πολλοί από τους οποίους αποκομίζουν ως αποτέλεσμα μία μόνιμη αναπηρία.

Οποιαδήποτε πανδημία, σημερινή ή ιστορική, ωχριά εμπρός στο φόρο αίματος που πληρώνουμε στους δρόμους, ο οποίος είναι διαρκής και πλήττει ειδικότερα τα νεότερα τμήματα του παγκόσμιου πληθυσμού.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!