Τι μέτρα στήριξης ζητούν οι βιομηχανίες αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Gazzetta team
Τι μέτρα στήριξης ζητούν οι βιομηχανίες αυτοκινήτου στην Ευρώπη
Τόνωση της ζήτησης για την αγορά καινούριων οχημάτων και την ανανέωση του υπάρχοντος στόλου, αλλά και ένα πλέγμα επιπρόσθετων μέτρων ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και τις κυβερνήσεις των κρατών - μελών της.

Τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζουν τις κυβερνήσεις αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εργοστασίων και θα τονώσουν τη ζήτηση στην αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις στις 27 πλέον χώρες – μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν το Μάρτιο του 2020 κατά 55,1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν μόλις 567.308 νέα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, έναντι 1.264.569 τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 25,6%. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσε σημαντικές απώλειες το ίδιο διάστημα, με την Ιταλία να καταγράφει μείωση 35,5%, τη Γαλλία 34,1%, την Ισπανία 31% και τη Γερμανία 20,3%.

 

Ο Ερικ - Μαρκ Ιτεμά.

Μόλις τελειώσει η άμεση κρίση, είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας - που έχει στρατηγική σημασία για την οικονομία της - όχι μόνο να ανακάμψει, αλλά και να αναζωογονηθεί προκειμένου να συμβάλει σημαντικά στην ανάκαμψη.

Τι προτείνουν οι κατασκευαστές

  1. Συντονισμός στρατηγικής σε επίπεδο Ε.Ε. ώστε να ξεκινήσει με ασφάλεια η παραγωγή οχημάτων και η ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού. Είναι ζωτικής σημασίας τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι προμηθευτές τους να μπορούν γρήγορα και ταυτόχρονα να θέσουν σε λειτουργία τα εργοστάσια και πάλι σε όλες τις χώρες, διαφορετικά θα είναι αδύνατο να επιστρέψουν σε πλήρη παραγωγή. Ως εκ τούτου, η ΕΕ πρέπει να υποστηρίξει μια συγχρονισμένη επανέναρξη δραστηριοτήτων και επενδύσεων κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού.
  2. Άμεση εκκίνηση των εθνικών τεχνικών και γραφειοκρατικών υπηρεσιών για την ταξινόμηση νέων οχημάτων. Με υπηρεσίες ταξινόμησης οχημάτων που υπολειτουργούν, ακόμα και οι λιγοστοί πελάτες δεν μπορούν να παραλάβουν τα καινούργια τους οχήματα. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να επιταχύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την έγκριση και την καταχώριση οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας .
  3. Το δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι ο στόλος μπορεί να ανανεωθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Τόσο οι εθνικές κυβερνήσεις όσο και η ΕΕ διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην επιτάχυνση των επενδύσεων σε αυτό το δίκτυο, το οποίο θα συμβάλει στην επίτευξη της ουδετερότητας των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, το οποίο προβλέπει άλλωστε και η Πράσινη Συμφωνία.
  4. Πρέπει να δρομολογηθούν προγράμματα ανανέωσης στόλου για την υποστήριξη οικογενειών και εταιρειών, που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα σύγχρονο καθαρό όχημα λόγω της οικονομικής ύφεσης από την πανδημία του κορονοϊού. Το κλείσιμο των εργοστασίων σε όλη την ΕΕ είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγωγής τουλάχιστον 2,2 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι σήμερα. Έτσι, μια ταχεία επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας θα βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε προγράμματα ανανέωσης στόλου για την τόνωση της ζήτησης της αγοράς σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Τις παραπάνω θέσεις εξέφρασε ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Έρικ – Μαρκ Ιτεμά, τονίζοντας επίσης τον τεράστιο υποστηρικτικό ρόλο που έπαιξαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θέτοντας όλες τις δυνάμεις τους στην υπηρεσία του κοινού αγώνα ενάντια στον κορονοϊό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!