Mε ποια κριτήρια θα αγοράζουμε αυτοκίνητο σε 10 χρόνια!
Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν το πρώτο που ρωτούσαν οι πελάτες που έμπαιναν σε μία έκθεση αυτοκινήτου ήταν «πόσα άλογα βγάζει» και «πόσα πιάνει» το μοντέλο το οποίο τους ενδιέφερε. Στην πορεία περάσαμε πλέον σε μία εποχή όπου δίνουμε έμφαση στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων, που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την τελική επιλογή μας.
Με ποια κριτήρια θα αγοράζουμε όμως αυτοκίνητα σε δέκα χρόνια; Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα δίνει μία έρευνα με τίτλο «Experiences per Mile 2030» του διεθνούς οργανισμού EMP Advisory Council στον οποίο συμμετέχουν εταιρείες αυτοκινήτων, όπως οι Hyundai και VW, αλλά και πάροχοι ψηφιακών υπηρεσιών για το αυτοκίνητο (και όχι μόνον), όπως οι Tomtom, Harman και Spotify!
Αργεί η ρομποτική μετακίνηση
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι άκρως ενδιαφέροντα και επιβεβαιώνουν ότι η αυτοκίνηση βρίσκεται σε ένα στάδιο μετάβασης από την εποχή της ιπποδύναμης στην εποχή της πλήρους ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Σύμφωνα με την έκθεση, το 48% των καινούριων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 διέθετε συστήματα συνδεσιμότητας, όμως το συγκεκριμένο ποσοστό θα αγγίξει το 2030 το 96%. Επίσης το 45% των σημερινών καινούριων Ι.Χ. είναι εφοδιασμένο με υποστηρικτικά συστήματα αυτονομίας δευτέρου επιπέδου (Level 2), όμως σε δέκα χρόνια θα ανέρχεται το ποσοστό τους σε έως και 79%. Αυτό σημαίνει πάντως, ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι τη φάση της μαζικής κυκλοφορίας πλήρως ρομποτικών οχημάτων.
Το 2030 εκτιμάται, ότι θα έχουμε μία αύξηση του ποσοστού των Plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων από 3% σε 24%, το οποίο ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην έρευνα γίνεται σύγκριση μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης με αντικείμενο την προσέγγιση της συνδεσιμότητας (Connectivity) από πλευράς αγοραστικού κοινού. Το 80% των ερωτηθέντων Αμερικάνων δίνει μεγάλη έμφαση στην κατοχή ενός αυτοκινήτου, που θα τους βοηθά στην καθημερινότητά τους και θα τους προειδοποιεί έγκαιρα για επικίνδυνες καταστάσεις, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ανέρχεται σε 71%.
Κοινή διαπίστωση ανεξαρτήτως χώρας είναι όμως, ότι πρέπει να απλοποιηθεί η λειτουργικότητα και η διασύνδεση του Smartphone με το αυτοκίνητο, η οποία χαρακτηρίζεται από αρκετούς απογοητευμένους χρήστες υπερβολικά περίπλοκη σήμερα. Τη λύση μπορεί να δώσει μόνον μία στενότερη συνεργασία μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των εταιρειών λογισμικού, οι οποίες θα πρέπει να χτίσουν μία απλή ψηφιακή γέφυρα μεταξύ του οχήματος και του πελάτη.
Διαφέρουν οι προτιμήσεις ανά χώρα
Ποιος πρέπει να είναι όμως ο χαρακτήρας, η χρηστικότητα και το περιεχόμενο των μελλοντικών συστημάτων πολυμέσων; Εδώ γίνεται η σύγκριση μεταξύ πελατών από τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Γερμανία. Οι Γερμανοί αποδεικνύονται πιο «κουμπωμένοι» απέναντι στις νέες τεχνολογίες, ενώ οι Αμερικάνοι και οι Κινέζοι είναι πιο δεκτικοί προς αυτές. Οι Γερμανοί είναι επίσης πιο πραγματιστές και ενδιαφέρονται κατά πρώτο λόγο για αυτοκίνητα που δεν θα τους αγχώνουν στις μετακινήσεις τους και θα είναι αρκετά ευρύχωρα, ενώ ανάλογη είναι και η προσέγγιση των Αμερικανών.
Αντίθετα, στην Κίνα δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις ψηφιακές υπηρεσίες, που επιτρέπουν κατά τη διαδρομή την επικοινωνία με φίλους ή την εργασιακή παραγωγικότητα. Πάντως οι Γερμανοί δείχνουν μεγαλύτερη οικολογική ευαισθησία από τους Αμερικάνους και τους Κινέζους.
Το συμπέρασμα είναι, ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ακολουθούν τις εξελίξεις πίσω από ψηφιακούς γίγαντες, όπως είναι οι Apple, Samsung, Google, κλπ. Είναι ξεκάθαρο, ότι θα πρέπει να αναβαθμίσουν τα επίπεδα συνεργασίας τους με τις εταιρείες λογισμικού προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των πελατών τους, οι οποίοι βάζουν πλέον το όχημα σε δεύτερη μοίρα και δίνουν προτεραιότητα σε νέες μορφές κινητικότητας και σε διαφορετικές εμπειρίες σε σχέση με το παρελθόν.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!