«Κατέρρευσαν» το Μάιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές χώρες
Η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε όλη την Ευρώπη σε έκτακτα μέτρα προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του. Πολλές κυβερνήσεις έβαλαν τους πολίτες σε καραντίνα και η όλη αναστάτωση έφερε μεγάλες πληγές στις αγορές. Εννοείται ότι και στο κομμάτι των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων υπήρξαν σημαντικές απώλειες. Για παράδειγμα η Γερμανία το Μάιο ήταν 50% κάτω σε σχέση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους.
Οι αντιπροσωπείες ήταν ανοικτές όλο τον μήνα και τα αποτελέσματα ήταν ελαφρώς καλύτερα από τον Απρίλιο, ο οποίος σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 «έχασε» κατά 61%, όμως και πάλι δεν είναι αρκετό. Το Μάιο λοιπόν πήραν πινακίδες 168.148 νέα αυτοκίνητα και σύμφωνα με τους ειδικούς, η επανέναρξη λειτουργίας των αντιπροσωπειών είχε σχεδόν μηδενικό αντίκτυπο στις πωλήσεις. Παράλληλα όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων είδαν απώλειες στα ταμεία τους.
Η «χασούρα» των εταιρειών
- BMW: -62%
- Opel: -60%
- Volkswagen: -52%
- Audi: -46%
- Mercedes: -43%
Από τις «ξένες» μάρκες (εκτός Γερμανίας) η Dacia ήταν εκείνη που είχε τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων με -63% και πίσω της είχε τη SEAT (-61%) και τη Ford (-57%). Ακόμη και η Tesla που τα πήγε σχετικά καλά τον Απρίλιο, είδε τα ταμεία της να μένουν πίσω κατά 28% το Μάιο. Μοναδικές εταιρείες που αύξησαν τις πωλήσεις τους ήταν η Subaru με +13% και η Fiat, που επίσης είχε +13%. Μια επιπλέον θετική εξέλιξη ήταν ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα ανέβηκαν κατά 21% και πλέον έχουν 3,3% μερίδιο αγοράς, ενώ τα Plug-In Hybrid κατάφεραν να πουλήσουν 6.755 μονάδες και ανέβασαν το μερίδιο αγοράς τους στο 4%, από το μόλις 1% που είχαν τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Δύσκολα τα πράγματα και στην Αγγλία
Οι Άγγλοι επίσης είχαν έναν πολύ δύσκολο μήνα, αν και εκείνοι δεν είχαν «ξεφορτωθεί» το lockdown, οπότε φαντάζει πιο λογικό. Οι πωλήσεις στη δική τους αγορά έπεσαν κατά 89% σε σχέση με τον προηγούμενο Μάιο (του 2019), με μόλις 20.247 αυτοκίνητα να ταξινομούνται. Σημειώστε ότι το αντίστοιχο νούμερο για το Μάιο του 2019 ήταν σχεδόν 184.000 αυτοκίνητα.
Μοναδική θετική εξέλιξη στην περίπτωση της Αγγλίας, ήταν το γεγονός ότι τα περίπου 20.000 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το Μάιο, ήταν πολύ περισσότερα από τα μόλις 4.321 αυτοκίνητα του Απριλίου. Καταλαβαίνουμε ότι για να επιστρέψουν και εκείνοι στο μέχρι πρότινος φυσιολογικό ρυθμό της αγοράς, θα περάσουν αρκετοί μήνες. Να σημειώσουμε ωστόσο ότι οι εκθέσεις άνοιξαν την περασμένη Δευτέρα, 1η Ιουνίου, οπότε τα πιο ρεαλιστικά νούμερα θα έρθουν στις επόμενες εβδομάδες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!