25% αναμένεται ότι θα χάσει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Καθόλου αισιόδοξες δεν είναι οι προβλέψεις για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2020. Όπως περιμέναμε, θα δούμε σημαντική υποχώρηση πωλήσεων καθώς ο κορονοϊός αποδυνάμωσε σχεδόν όλες τις αγορές. Μια από τους μεγαλύτερους χαμένους λοιπόν, ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία και από ότι φαίνεται, θα χρειαστεί πολύς καιρός προκειμένου να ανακάμψει. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι φέτος, οι πωλήσεις στο κλείσιμο του έτους θα σταθεροποιηθούν περίπου στα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 3 εκατομμύρια λιγότερα από ότι πουλήθηκαν μέσα στο 2019.
Οι αριθμοί σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι αμείλικτοι: 25% χαμηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο έτος, οπότε μιλάμε για μια πραγματική ελεύθερη πτώση! Η κατακόρυφη αυτή πτώση είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει από χρονιά σε χρονιά στην ιστορία της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Σε ο,τι αφορά τον συνολικό όγκο πωλήσεων κρατήστε ότι ο ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) υπολογίζει πως θα είναι χειρότερα από το 2013, όπου μέχρι και σήμερα ήταν η χρονιά-σημείο αναφοράς.
Μοναδική ελπίδα τα κίνητρα από τις κυβερνήσεις
Μόνο κατά την περίοδο της καραντίνας η αγορά έπεσε κατά 41,5% σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου του 2019. Αργότερα που ξεκίνησαν και πάλι να γίνονται πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, υπήρξε μια βελτίωση όμως το «κακό» που προκλήθηκε ήταν τέτοιο, που δεν πρόκειται να ισοσκελιστεί από τους υπόλοιπους μήνες του έτους, οι οποίοι προβλέπονται μέτριοι.
Μοναδική ελπίδα των κατασκευαστών είναι να υπάρξουν κίνητρα αγοράς νέων αυτοκινήτων από τις κυβερνήσεις προκειμένου ο κόσμος να μπορεί πιο εύκολα να κάνει το επόμενο βήμα. Αν δεν υπάρξει μια συλλογική προσπάθεια για αυτό, τότε θα δούμε μαζικές απολύσεις στο χώρο του αυτοκινήτου και ήδη πολλές μάρκες έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο, καθώς είδαν τις πωλήσεις τους να γκρεμίζονται, μαζί με τα έσοδα στα ταμεία.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!