Mεγάλη πτώση και τον Ιούνιο για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Gazzetta team
Mεγάλη πτώση και τον Ιούνιο για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να ταλαιπωρείται από τον κορονοϊό, καθώς οι πωλήσεις επιβατηγών μοντέλων εμφάνισαν σημαντική μείωση και τον εφετινό Ιούνιο σε σχέση με τον περυσινό μήνα.

Όπως όλα δείχνουν η ανάκαμψη της αγοράς από το σκληρό χτύπημα της πανδημίας του Covid-19 δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Τον Ιούνιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ανήλθαν συνολικά σε 949.722 μονάδες, μια ποσοστιαία μείωση 22,3% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, όταν πωλήθηκαν 1.222.942 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, αυτό σηματοδοτεί μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το Μάιο του 2020, κατά τον οποίο η πτώση έφτασε στο 52,3%. Αν και οι αντιπροσωπείες άνοιξαν ξανά μετά την άρση του lockdown, η ζήτηση των καταναλωτών δεν ανέκαμψε πλήρως.

Όλες οι αγορές της Ε.Ε. συνέχισαν να σημειώνουν αρνητικές επιδόσεις τον Ιούνιο, με τη Γαλλία (+ 1,2%) να είναι η μόνη εξαίρεση στον κανόνα. Αυτό εξηγείται από τα νέα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων, που πάρθηκαν από τη γαλλική κυβέρνηση στις αρχές Ιουνίου. Κοιτάζοντας τις άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτων η Ισπανία (-36,7%), η Γερμανία (-32,3%) και η Ιταλία (-23,1%), κατέγραψαν διψήφιες μειώσεις τον προηγούμενο μήνα.

Η κατάσταση στην Ελλάδα

Μετά τη μείωση κατά 60,7% του Μαρτίου, 80,2% του Απριλίου και 67,5% του Μαΐου, το -37,2% του Ιουνίου στην ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων σηματοδοτεί μια «θετική» εξέλιξη, όχι όμως στο βαθμό που θα περίμενε η αγορά. Ποσοστιαία επίσης, η απώλεια είναι σημαντικά μεγαλύτερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

 

Οι λιανικές πωλήσεις παρουσιάζουν κινητικότητα, οι εταιρικές όμως τεράστια κάμψη. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι λιανικές πωλήσεις ήταν αυξημένες σε απόλυτα νούμερα σε σχέση με πέρυσι, οι εταιρικές όμως, από το 61% επί του συνόλου των ταξινομήσεων τον Ιούνιο του 2019, έπεσαν στο 37% περίπου τον αντίστοιχο φετινό μήνα. Προφανής ο λόγος, με τον τουρισμό εν μέσω Ιουλίου να παραμένει κατ' ουσίαν στο γύψο.

Ένα «χαμένο» εξάμηνο

Δραματικό είναι και το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς η ζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 38,1%, αποτέλεσμα τεσσάρων διαδοχικών μηνών πρωτοφανών μειώσεων. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-50,9%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-46,1%), τη Γαλλία (-38,6%) και τη Γερμανία (-34,5%). Στη χώρα μας η μέση μείωση ταξινομήσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ανέρχεται στο 44,2%.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!