Οι αγαπημένοι κινητήρες των Ευρωπαίων οδηγών

Gazzetta team
Οι αγαπημένοι κινητήρες των Ευρωπαίων οδηγών
Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης κέρδισαν κατά κράτος την προτίμηση των Ευρωπαίων αγοραστών καινούριων αυτοκινήτων το 2019.

Η τάση που ξεκίνησε το 2016 υπέρ των κινητήρων βενζίνης στην Ε.Ε., ιδιαίτερα μετά το γνωστό σκάνδαλο dieselgate, συνεχίζει αμείωτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το 2019 το μερίδιο των κινητήρων βενζίνης στο σύνολο των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ήταν 58.9%.

Το 2016, οι κινητήρες βενζίνης αντιστοιχούσαν στο 46,6% των καινούριων αυτοκινήτων, με το μερίδιο των diesel κινητήρων να ανέρχεται στο 49.2%

Όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί, το 2019 το μερίδιο των diesel κινητήρων έχει συρρικνωθεί στο 30,5%, ενώ σημαντικό πλέον είναι και το ποσοστό όλων των εναλλακτικών κινητήρων (ηλεκτρικών, υβριδικών, διπλού καυσίμου) που αθροιστικά ξεπερνά το 10% και “κλέβει” κυρίως μερίδιο από τους κινητήρες πετρελαίου.

 

Το σκάνδαλο dieselgate του 2015, το οποίο ξεκίνησε από την Volkswagen αλλά συμπαρέσυρε αρκετούς Ευρωπαίους κατασκευαστές αλλά και ορισμένους Ιάπωνες, αποτέλεσε ένα κομβικό γεγονός, που στιγμάτισε στη συνείδηση των Ευρωπαίων οδηγών τους κινητήρες πετρελαίου.

Επιπρόσθετα, η προσπάθεια για τη δημιουργία πραγματικά καθαρών diesel αύξησε το κόστος τους, ενώ από την άλλη πλευρά, οι μικροί turbo κινητήρες βενζίνης γίνονταν ολοένα πιο ισχυροί αλλά και οικονομικοί. Έτσι, σήμερα, βλέπουμε ότι η επικράτηση της βενζίνης ως κυρίαρχου καυσίμου είναι όχι μόνο καθολική αλλά και ανεπίστρεπτη, καθώς πλέον έρχονται οι ηλεκτρικοί και υβριδικοί κινητήρες να πάρουν ένα σημαντικό ποσοστό, το οποίο θα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Στη χώρα μας, παρά τη σημαντική διαφορά του κόστους υπέρ του diesel, οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων προτίμησαν και αυτοί το 2019 τους κινητήρες βενζίνης σε ποσοστό μάλιστα μεγαλύτερο από αυτό του συνόλου των Ευρωπαίων.

Πιο συγκεκριμένα, τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης που ταξινομήθηκαν το 2019 αντιστοιχούσαν στο 65,1% του συνόλου, με αυτά που διέθεταν κινητήρες diesel να έχουν ένα ποσοστό 26,6%. Λιγότερα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ήταν τα αυτοκίνητα με ηλεκτρικούς, υβριδικούς, ή κινητήρες διπλού καυσίμου, καθώς δεν ξεπέρασαν σε συνολικό ποσοστό το 6,6%.

Είναι οι κινητήρες diesel «βρώμικοι»;

Οι νέοι κινητήρες diesel που πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και Euro 6d, δεν μπορούν δε καμία περίπτωση να θεωρηθούν ρυπογόνοι. Το αντίθετο μάλιστα. Ταυτόχρονα όμως, για να πετύχουν τα πολύ αυστηρά κριτήρια των νέων προδιαγραφών ρύπων, χρησιμοποιούν νέα συστήματα διαχείρισης των καυσαερίων με την ονομασία SCR (Selective Catalytic Reduction), τα οποία μέσω του δευτερογενούς ψεκασμού των καυσαερίων με ουρία (AdBlue), επιτυγχάνουν την εξαιρετική μείωση των οξειδίων του αζώτου.

Τα συστήματα SCR, όπως επίσης και η συνολικά πολύ υψηλή τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου υπέρ-υψηλής πίεσης, αυξάνουν το κόστος των κινητήρων diesel. Με αυτό το δεδομένο και παρά την καλύτερη οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνουν σε σχέση με αντίστοιχης ισχύος βενζίνης, φθάνουν να αποσβένουν το επιπλέον κόστος τους σε πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Έτσι, αν ο οδηγός δεν πραγματοποιεί πολλές δεκάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο, ή η διαφορά τιμής ανάμεσα στα δύο καύσιμα δεν είναι σημαντική όπως συμβαίνει στις περισσότερες δυτικές ευρωπαϊκές χώρες, τότε συμφέρει η επιλογή κινητήρα βενζίνης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!