H VW χάνει 415 ευρώ με κάθε πώληση αυτοκινήτου
- Μεγάλες προοπτικές η PSA
- Καλύτερη η Volvo στην premium κατηγορία
- Δεν «νόσησε» η Porsche
- Προβληματισμός στη Ford
Πολύ διαφορετικά αποτελέσματα εμφάνισαν οι βιομηχανίες αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, όπου ο κορονοϊός έφερε στο φως αδυναμίες τις οποίες έκρυβαν επί χρόνια κάτω από το…χαλί. Ετσι είδαμε να μειώνεται ο κύκλος εργασιών της VW κατά 28% και της Toyota κατά 29%, όμως τα ταμεία τους εμφάνισαν αντίθετο πρόσημο με τον γερμανικό όμιλο να χάνει ανά πώληση αυτοκινήτου 415 ευρώ και την ιαπωνική μάρκα να κερδίζει 533 ευρώ! Ακόμη καλύτερα από τους Ιάπωνες τα πήγε ο γαλλικός όμιλος της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) που μπόρεσε μέσα σε μία τόσο δύσκολη εποχή να εμφανίσει κέρδη 707 ευρώ με κάθε πώληση καινούριου οχήματος!
Μεγάλες προοπτικές η PSA
Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα κάνουν επείγουσα μία αναδιάρθρωση του ομίλου VW, που βασίζεται τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ στην αγορά της Κίνας, εκεί δηλαδή όπου η PSA είναι προς το παρόν σχεδόν ανύπαρκτη, άρα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Επίσης οι Γάλλοι προχωρούν μετά την εξαγορά της Opel και σε ένα άλλο μεγάλο βήμα, δηλαδή τη συγχώνευση με τον ιταλοαμερικανικό όμιλο της FiatChrysler Automobiles, χάρη στην οποία θα ανέβουν επίπεδο όσον αφορά στους όγκους των πωλήσεων και στις οικονομίες κλίμακα.
Καλύτερη η Volvo στην premium κατηγορία
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίστοιχη σύγκριση στην premium κατηγορία. Εδώ είχαμε για το πρώτο εξάμηνο του 2020 εντυπωσιακά στοιχεία με τη BMW να χάνει περίπου 1.100 ευρώ ανά πώληση καινούριου αυτοκινήτου, στις Mercedes και Audi να κυμαίνεται η ζημιά κάτω από τα 600 ευρώ και στη Volvo να «περιορίζεται» στα 343 ευρώ, αν και όλες αυτές οι μάρκες κατέγραψαν παρόμοια πτώση πωλήσεων.
Δεν «νόσησε» η Porsche
Η Porsche παρέμεινε ανεπηρέαστη από την πανδημία του Covid-19 το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, αφού έβαζε στα ταμεία της σχεδόν 10.000 ευρώ κέρδη με κάθε πώληση καινούριου αυτοκινήτου της, ενώ το κέρδος της Tesla ανά όχημα άγγιξε σχεδόν τις 3.000 ευρώ. Στην κερδοφορία της μάρκας με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα της συνυπολογίστηκαν και τα έσοδα που αποκόμισε από την πώληση διοξειδίου του άνθρακα σε άλλους αυτοκινητοκατασκευαστές προκειμένου να αποφύγουν τα δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας της υπέρβασης των καθορισμένων ορίων. Να σημειώσουμε επίσης ότι η Tesla επένδυσε ακόμη και εν μέσω πανδημίας σε νέα εργοστάσια, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της που άρχισαν να βάζουν λουκέτα σε ορισμένα ήδη υπάρχοντα.
Προβληματισμός στη Ford
Πέραν του Ατλαντικού είχαμε τη General Motors να εμφανίζει κερδοφορία, καθώς επικεντρώνεται πλέον στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και αποσύρθηκε από την Ευρώπη, όπου πούλησε την Opel στην PSA. Αντιθέτως, η Ford εξακολουθεί να λειτουργεί ζημιογόνα και ο νέος CEO της, ο 58χρονος Τζιμ Φάρλεϊ, θα επανεξετάσει τους επόμενους μήνες τη θέση της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!