Πάνω από 1.000 χλμ. αυτονομία το Hyundai Kona Electric

Gazzetta team
Πάνω από 1.000 χλμ. αυτονομία το Hyundai Kona Electric
Όχι ένα, αλλά τρία ηλεκτροκίνητα Hyundai Kona χωρίς διαφοροποιήσεις από τα κανονικά μοντέλα του εμπορίου κατάφεραν να διανύσουν πάνω από 1.000 χιλιόμετρα το καθένα σε γερμανική πίστα αγώνων κάτω από ιδανικές συνθήκες μέτρησης βεβαίως..

Το Hyundai Kona Electric γνωρίζει πολύ μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό και ο χρόνος αναμονής για τους υποψήφιους αγοραστές αγγίζει σε ορισμένες χώρες ακόμη και έναν χρόνο. Ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του ηλεκτροκίνητου SUV είναι η μεγάλη αυτονομία του, που ανέρχεται σύμφωνα με τις επίσημες και ρεαλιστικότερες μετρήσεις κατά WLTP τα 484 χιλιόμετρα. Αν είναι μάλιστα εγκρατής ο οδηγός και κάτω υπό προϋποθέσεις μπορεί να διανύσει αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία.

Ωστόσο το κορεάτικο μοντέλο απέδειξε πρόσφατα –και μάλιστα εις τριπλούν- ότι μπορεί να κάνει θαύματα όσον αφορά στην αυτονομία του, κάτω βεβαίως από ιδανικές συνθήκες κίνησης και σε απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον. Ετσι βρέθηκαν στη γερμανική πίστα του Λάουζιτσρινγκ τρία τέτοια αυτοκίνητα με στόχο να ξεπεράσουν τα 1.000 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση της μπαταρίας τους.

Τα πληρώματα των τριών οχημάτων απαρτίζονταν από δημοσιογράφους του περιοδικού αυτοκινήτου Auto Bild, τεχνικούς, υπεύθυνους aftersales και εκπροσώπους Τύπου της Hyundai Γερμανίας. Για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός των αυτοκινήτων, ενώ απενεργοποιήθηκε και το σύστημα πολυμέσων τους, ενώ χρησιμοποιήθηκαν τα εργοστασιακά ελαστικά των μοντέλων παραγωγής.

 

Στη διάρκεια του τριήμερου εγχειρήματος κάθισαν στο τιμόνι των τριών ηλεκτροκίνητων Kona εναλλακτικά διάφοροι οδηγοί, οι οποίοι χρησιμοποίησαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους το Cruise Control για σταθερή ταχύτητα, άνεση και οικονομικότερη κατανάλωση ενέργειας. Τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά, αφού το πρώτο ηλεκτρικό SUV των Κορεατών σταμάτησε μετά από 1018.7 χλμ., το δεύτερο μετά από 1024.1 χιλιόμετρα, ενώ στο τρίτο Kona Electric άδειασε η μπαταρία μετά από 1026.0 χιλιόμετρα.

Η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο γύρω στα 6.25 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τις 14.7 Κιλοβατώρες ανά 100 χλμ. που είναι η επίσημη εργοστασιακή τιμή σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP. Τα συγκεκριμένα ρεκόρ αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία καθώς πραγματοποιήθηκαν από Kona Electric του εμπορίου, χωρίς διαφοροποιήσεις από αυτά που περιμένουν τους πελάτες στις εκθέσεις της Hyundai, ενώ πιστοποιήθηκαν από τον ανεξάρτητο γερμανικό οργανισμό DEKRA.

Η μέση ταχύτητα των τριών οχημάτων κυμάνθηκε μεταξύ 29 και 31 χλμ./ώρα και φαίνεται χαμηλή, ωστόσο ανταποκρίνεται στη μέση ταχύτητα ενός τυπικού οδηγού σε καθημερινή βάση. Βεβαίως μία πίστα διευκολύνει την αύξηση της αυτονομίας, καθώς δεν έχει ανηφόρες και κατηφόρες, ούτε συνεχή φρεναρίσματα και επιταχύνσεις, ενώ το ρεκόρ έγινε σε ιδανικές θερμοκρασίες μεταξύ 25 και 30 βαθμών Κελσίου όπου λειτουργούν ιδανικά οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ωστόσο τα ρεκόρ των τριών Hyundai Kona Electric δεν παύουν να είναι ακόμη και έτσι πολύ εντυπωσιακά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!