Πεζοί και δικυκλιστές το 70% των θυμάτων σε αστικά τροχαία δυστυχήματα
Το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει σε αστικές περιοχές, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας και από αυτά το 70% αφορά πεζούς, οδηγούς μοτοσικλετών και ποδηλάτες.
Οι πιο ευάλωτες κατηγορίες χρηστών του δρόμου πληρώνουν και το βαρύτερο φόρο αίματος στις αστικές περιοχές, παρότι οι ταχύτητες των αυτοκινήτων είναι αναλογικά μικρότερες. Αντίθετα δε με ότι οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουν, μόλις ένα 8% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνει σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Μια διαφορετική, διεθνής έρευνα της International Road Traffic and Accident Database (IRTAD), καταγράφει μια μικτή τάση σε θύματα τροχαίων ανάμεσα στους ευπαθείς χρήστες των δρόμων. Έτσι, παρότι στις 41 χώρες που εξετάζει τα θύματα μεταξύ των επιβατών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί κατά 10.8% το διάστημα από το 2010 έως και το 2017, στις ευπαθείς ομάδες τα αποτελέσματα δεν είναι εξίσου καλά. Οι θάνατοι ανάμεσα στους πεζούς έχουν αυξηθεί κατά 2,8%, στους δικυκλιστές έχουν μειωθεί πολύ λιγότερο κατά 5,2%, ενώ στους ποδηλάτες έχουν μειωθεί επίσης λιγότερο, κατά 5,9%.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εκτός αστικών περιοχών τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι μόλις το 32% των παραπάνω ευπαθών ομάδων χρηστών των δρόμων.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Παρότι η χώρα μας βρίσκεται στη δεύτερη θέση αναφορικά με το ποσοστό μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων το διάστημα 2010 – 2017, σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα της International Road Traffic and Accident Database (IRTAD), τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε αστικές περιοχές.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα σημειώνονται στην Αττική, σε ποσοστό 55,5%, ωστόσο σε θανάτους ο νομός είναι δεύτερος, με ποσοστό 18,4% και πρώτη την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με ποσοστό 22,4%.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!