Πολύ επικίνδυνη η σύγκρουση συμβατικού Ι.Χ. με ένα SUV (vid)
Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται η ζήτηση για Sport Utility Vehicles (SUV) σε όλον τον κόσμο. Επόμενο είναι να μεγαλώνει συνέχεια ο στόλος τέτοιων μοντέλων ελεύθερου χρόνου στις ασφαλιστικές εταιρείες, κάτι που συμβαίνει και στην περίπτωση της ΑΧΑ. Η συγκεκριμένη εταιρεία είδε το ποσοστό των SUV να υπερδιπλασιάζεται την τελευταία δεκαετία από 10% σε πάνω από 20% στο σύνολο του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων της στην Ελβετία.
27% πιο «ζημιάρικα» τα μεγάλα SUV
Αυτό είχε σημαντικές αρνητικές συνέπειες στον ισολογισμό της ελβετικής ΑΧΑ, καθώς τα ασφαλισμένα SUV προκάλεσαν πέρυσι κατά μέσο όρο 10% περισσότερες ζημιές σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο των οχημάτων διαφορετικού τύπου. Ακόμη πιο επιρρεπή σε τροχαία ατυχήματα αποδείχθηκαν τα μεγαλύτερα SUV με βάρος άνω των 2.155 κιλών, που προκάλεσαν το 2019 περίπου 27% περισσότερες ζημιές από άλλα οχήματα σε τροχαία ατυχήματα. Άρα, όσο βαρύτερο και ογκωδέστερο είναι ένα τέτοιο μοντέλο ελεύθερου χρόνου, τόσο συχνότερα εμπλέκεται σε σύγκρουση.
Οι συνέπειες για το άλλο όχημα είναι σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ αρνητικότερες από ό,τι για το τζιποειδές. Αυτό έχει να κάνει με τον όγκο, το βάρος, αλλά και το κέντρο βάρους και το ύψος του προφυλακτήρα στα SUV. Σε μοντέλα συμβατικού σχεδιασμού βρίσκονται συνήθως οι προφυλακτήρες σχεδόν στο ίδιο ύψος και μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Αν συγκρουστεί όμως ένα πεντάθυρο μοντέλο κλασικού σχεδιασμού με ένα SUV, τότε δεν ισχύει αυτό πάντα, αλλά μόνον για περίπου τα δύο τρίτα των περιπτώσεων.
Οι επιπτώσεις μίας τέτοιας σύγκρουσης καταδεικνύονται στο σύντομο video ενός crash test που πραγματοποίησε η ΑΧΑ Ελβετίας. Σε αυτό συγκρούεται ένα μεγάλο SUV με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα με ένα οικογενειακό στέισον βάγκον, που έρχεται από δεξιά και μεταφέρει εκτός από τον οδηγό και ένα παιδί με ειδικό καθισματάκι πίσω από αυτόν. Το στέισον βάγκον εμβολίζεται από το ογκώδες και ελαφρά σφηνοειδές μπροστινό τμήμα του SUV και παθαίνει σοβαρές ζημιές στην αριστερή πλευρά του και ιδίως στην περιοχή της πίσω πόρτας.
Παιδί και οδηγός σώζονται μεν λόγω των πλευρικών αερόσακων, ωστόσο θα κατέληγαν σε πραγματικές συνθήκες στο νοσοκομείο με σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι και στα πλευρά τους. Αντιθέτως οι επιβάτες του SUV θα γλίτωναν – ακόμη και στη χειρότερη περίπτωση γι αυτούς- με ελαφρούς τραυματισμούς.
Το ζητούμενο είναι λοιπόν να αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι οδηγοί των SUV την υψηλή επικινδυνότητα των οχημάτων τους και να είναι πολύ συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί στον δρόμο. Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει αυτό πάντα, αφού πολλοί ιδιοκτήτες τέτοιων μοντέλων ελεύθερου χρόνου παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα θεωρώντας ότι βρίσκονται μέσα σε ένα ασφαλέστερο όχημα και παραβλέποντας ότι έτσι γίνονται επικίνδυνοι για τους υπόλοιπους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!