Tesla: Εκτοξεύτηκε η μετοχή της πάνω από τα 2.000 δολάρια

Gazzetta team
Tesla: Εκτοξεύτηκε η μετοχή της πάνω από τα 2.000 δολάρια
Παρά το μικρό μέγεθος της Tesla, η χρηματιστηριακή αξία της έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, ξεπερνώντας ακόμα και αυτή κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Ράλι» 7,07% κατέγραψε την Πέμπτη 20 αυγούστουστη Wall Street η μετοχή της Tesla «σπάζοντας» το φράγμα των 2.000 δολαρίων. Συγκεκριμένα έφτασε τα 2.007 δολάρια, εκτοξεύοντας την περιουσία του ανατρεπτικού ιδρυτή της Έλον Μασκ στα 90 δισ. δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του περασμένου μήνα, όταν η μετοχή της είχε φτάσει στην τιμή των 1.133,95 δολαρίων, η Tesla αναδείχθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία με την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία. Ξεπέρασε δηλαδή ακόμη και τον ιαπωνικό κολοσσό Toyota, που κατείχε την πρώτη θέση στη σχετική λίστα.

 

Για να γίνει μια σύγκριση μεγεθών, το 2019 η Tesla κατασκεύασε περίπου 367.000 αυτοκίνητα, ενώ η Toyota περίπου 9.000.000.

Τα μοντέλα S, X, 3 και Y της Tesla, που θα συμπληρωθούν οσονούπω από το φουτουριστικό pick up με την ονομασία Cybertruck.

Ο CEO της Tesla, που έχει συνδέσει τις αποδοχές του με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας που ίδρυσε και διοικεί, ο Έλον Μασκ, αύξησε εκθετικά την περιουσία του και βρίσκεται πλέον στην 4η θέση πίσω από τον ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζούκερμπερκ. Επίσης έχει ξεπεράσει τον μεγιστάνα Μπερνάρντ Αρνό ως τον πλουσιότερο μη-Αμερικανό στη λίστα Bloomberg Billionaires Index.

Συνολικά η περιουσία του αυξήθηκε κατά 57,2 δισ. δολάρια για εφέτος, όπου είναι και η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση περιουσίας μετά από αυτή του ιδρυτή της Amazon Τζεφ Μπέζος. Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο συγκέντρωσε 73 δισ. δολάρια το 2020, φτάνοντας τα 188 δισ. δολάρια.

H μετοχή της Tesla έχει καταγράψει «άλμα» άνω του 340% για εφέτος, ενισχύοντας την προσδοκία ότι η εταιρεία θα συμπεριληφθεί στον δείκτη S&P 500 το επόμενο διάστημα. Παράλληλα ένα άλλο κομμάτι που θα ενισχύσει περαιτέρω την περιουσία του Μασκ είναι η SpaceX, η αεροδιαστημική εταιρεία του νοτιοαφρικανικής καταγωγής επιχειρηματία.

Το Tesla Cybertrack.

Μικρό μέγεθος, ηγετική θέση

Αυτό που ουσιαστικά πυροδοτεί τις εξαιρετικές επιδόσεις της Tesla στο χρηματιστηριακό πεδίο, είναι το γεγονός ότι κατέχει σήμερα ηγετική θέση στον τομέα της κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρότι τα τελευταία αποτελούν ένα μικρό κλάσμα στις συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις, τα μερίδιά τους συνεχώς ενισχύονται ενώ το μέλλον τους ανήκει. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές χρειάζεται να επενδύσουν δισ. ευρώ για να αλλάξουν τις γραμμές παραγωγής των συμβατικών αυτοκινήτων ή να δημιουργήσουν νέες, παράλληλα με τις παλιές.

Αντίθετα η Tesla, καθώς ξεκίνησε από την πρώτα μέρα της λειτουργίας της το 2003 να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, έχει σήμερα τεράστια τεχνογνωσία, έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει δικό της δίκτυο ταχυφορτιστών. Το τελευταίο είναι από τα μεγαλύτερα στον κόσμο και σίγουρα στο άμεσο μέλλον θα της αποφέρει τεράστια κέρδη, καθώς σε αυτό δεν θα φορτίζουν μόνο τα δικά της μοντέλα, αλλά κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, η Tesla κατασκευάζει μπαταρίες σε ιδιόκτητα εργοστάσια, κάτι που ελάχιστοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πετύχει μέχρι σήμερα.

Τα παραπάνω δεδομένα εξηγούν γιατί μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με λιγότερες από δύο δεκαετίες ύπαρξης και λίγες εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα παραγωγής, έφτασε να ανταγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο κατασκευαστές με ιστορία που εκτείνεται σε τρεις αιώνες και εκατομμύρια παραγόμενων οχημάτων κάθε χρόνο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!