Tα 4 μυστικά για το ιδανικό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης

Gazzetta team
Tα 4 μυστικά για το ιδανικό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
Aκούγεται απλό και εύκολο, όμως για να φρενάρουμε αποτελεσματικά και δυνατά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης πρέπει να τηρούμε ορισμένους κανόνες, μεταξύ των οποίων και οι τέσσερις που παραθέτουμε σήμερα!

Όσο προσεκτικοί οδηγοί και να είμαστε, θα προκύψει σίγουρα κάποια στιγμή μία κατάσταση όπου θα χρειαστεί να φρενάρουμε όσο το δυνατόν πιο απότομα για να αποφύγουμε το ατύχημα. Πρόκειται για μία διαδικασία που φαίνεται εύκολη, ωστόσο πολλοί οδηγοί κάνουν λάθη από άγνοια ή αμέλεια που μπορεί να στοιχίσουν ακριβά. Δείτε τέσσερα μυστικά τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στην αποτελεσματικότητα ενός απότομου φρεναρίσματος.

1. Καλή φυσική κατάσταση

Για το φρενάρισμα ισχύει ό,τι και για την υπόλοιπη οδήγηση, όπου η κούραση και η κακή φυσική κατάσταση απειλούν την ασφάλειά μας. Ειδικά στην περίπτωση του απότομου φρεναρίσματος απαιτούνται πολύ άμεσα αντανακλαστικά από τον οδηγό, αφού όσο καθυστερεί να πατήσει δυνατά το πεντάλ του φρένου, διανύει το όχημα περισσότερα μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθεί και αυξάνεται η πιθανότητα σύγκρουσης. Επίσης, ο κουρασμένος οδηγός δεν αργεί μόνον να αντιδράσει, αλλά πολύ συχνά δεν «τσαρουχώνει» από την πρώτη στιγμή το πεντάλ των φρένων, επειδή του λείπει η αυτοσυγκέντρωση.

2. Σωστή θέση οδήγησης

 

Το έχουμε γράψει πολλές φορές, ότι η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για ασφαλείς μετακινήσεις, αλλά και για ακαριαία φρεναρίσματα για άμεση ακινητοποίηση του οχήματος. Ξεκινάμε πρώτα από την πλάτη του καθίσματος, την οποία ρυθμίζουμε σχεδόν κάθετα. Η ιδανική απόσταση του σώματος είναι όταν πατάμε με το πόδι μας το πεντάλ του φρένου μέχρι κάτω και το πόδι σχηματίζει μία ελαφρά γωνία. Προσοχή, δεν πρέπει να είναι τεντωμένο γιατί τότε καθόμαστε πολύ μακριά από το τιμόνι. Επίσης ρυθμίζουμε το ύψος του καθίσματος έτσι, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, ενώ τα προσκέφαλα πρέπει να προστατεύουν όλο το κεφάλι.

3. «Τσαρουχώνουμε» μέχρι το πάτωμα

Σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης δεν πατάμε το αντίστοιχο πεντάλ προοδευτικά, αλλά άμεσα και με όλη την δύναμή μας μέχρι το πάτωμα. Οι οδηγοί αγώνων χαρακτηρίζουν αυτή την κίνηση «τσαρούχωμα», για να δείξουν τη δύναμη και εκρηκτικότητα που εμπεριέχει. Ουσιαστικά, το πόδι μας λειτουργεί εκείνη τη στιγμή σαν σφυρί που χτυπά ένα καρφί στον τοίχο. Δυνατά και ακαριαία.

4. Κρίσιμο μέγεθος η ταχύτητα

Πολλοί οδηγοί αγνοούν ότι λίγα χιλιόμετρα υψηλότερη ταχύτητα μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο φρενάρισμα, καθώς η μάζα του αυτοκινήτου αυξάνει αισθητά την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. Ακόμη και ένας οδηγός με καλά ρεφλέξ θα χρειαστεί περίπου 28 μέτρα για να ακινητοποιήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα το όχημά του, αν κινείται με 50 χλμ./ώρα. Με 60 χλμ./ώρα αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης περίπου στα 36 μέτρα. Μιλάμε δηλαδή για οκτώ ολόκληρα μέτρα, που αντιστοιχούν στο μήκος δύο μικρών αυτοκινήτων!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!