Aνατροπή! Η Μitsubishi καλοβλέπει πάλι την Ευρώπη
Τέλη Μαΐου είχε ανακοινώσει η συμμαχία των Renault/Nissan/Mitsubishi τη νέα στρατηγική της και την κατανομή ρόλων εντός του γκρουπ. Η κρίση έπληξε δυνατά τη συμμαχία, που είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται λόγω και του κορονοϊού, οπότε σχεδιάστηκε ένα πλάνο εξυγίανσης με περικοπές δαπανών, με μία σφιχτότερη γκάμα μοντέλων και με πιο συντονισμένες συνέργειες για εξοικονόμηση κλίμακα.
Στο νέο μοίρασμα της τράπουλας μεταξύ των τριών εταιρειών δόθηκε στη Mitsubishi ως κύριο πεδίο δραστηριοποίησης η Ασία, ενώ η μάρκα με σήμα το διαμάντι ανακοίνωσε επίσημα ότι δεν πρόκειται να λανσάρει πλέον στην Ευρώπη νέα μοντέλα της, αλλά θα περιοριστεί μόνο στα ήδη υπάρχοντα.
Φαίνεται όμως ότι αυτό μπορεί να αλλάξει μετά τον θάνατο του πρώην προέδρου της Mitsubishi, Οσάμου Μασούκο, στα τέλη Αυγούστου από συγκοπή καρδιάς σε ηλικία 71 ετών. Διάδοχός του χρίστηκε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τακάο Κάτο, ο οποίος έχει διαφορετική άποψη και ενδιαφέρεται για την αγορά της Ευρώπης. Όπως αναφέρει η ελβετική εφημερίδα SonntagsBlick, ο Κάτο σκέπτεται να ακυρώσει στην πράξη την απόφαση του προκατόχου του, αφήνοντας όμως να περάσει κάποιο διάστημα ως ένδειξη σεβασμού προς τον αποθανόντα.
Σύμφωνα με το ελβετικό δημοσίευμα, είναι πολύ πιθανόν να λανσάρει τελικά η Mitsubishi και στην Ευρώπη το ανανεωμένο SUV Eclipse Cross, το οποίο θα αποκτήσει εκτός των άλλων και Plug-in υβριδική εκδοχή. Το φρεσκαρισμένο μοντέλο θα αρχίσει να κυκλοφορεί περί τα τέλη Μαρτίου του 2021 στην ιαπωνική αγορά και ακολούθως και στην ευρωπαϊκή.
Σημαντικό ρόλο στη μεταστροφή της ηγεσίας της Mitsubishi έχουν παίξει τα πολύ καλά αποτελέσματα της μάρκας στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το 2019 ταξινομήθηκαν στη Γερμανία 54.000 καινούρια αυτοκίνητα Mitsubishi, ενώ ακόμη και σε αγορές όπως η απαιτητική ελβετική εμφανίζει η εταιρεία εφέτος μείωση πωλήσεων μόνον 13,3% όταν ο μέσος όρος βρίσκεται πάνω από 30%. Ιδιαίτερα επιτυχημένο είναι το μοντέλο Space Star λόγω της ελκυστικής τιμής αγοράς του, αλλά και της ύπαρξης λίγων ανταγωνιστών στην κατηγορία των μίνι.
Με το λανσάρισμα του ανανεωμένου Eclipse Cross θα προσθέσει η Mitsubishi ένα δεύτερο Plug-in υβριδικό μοντέλο στη γκάμα της εκτός από το αντίστοιχο Outlander και αυτό θα την βοηθήσει να πιάσει τα αυστηρότερα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και να αποφύγει τα δρακόντεια πρόστιμα. Η νέα διοίκηση της ιαπωνικής εταιρείας θεωρεί επίσης, ότι η ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά κέρδη μετά την ενεργοποίηση των συνεργειών μεταξύ των τριών μελών της συμμαχίας, καθώς θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους εξέλιξης των νέων μοντέλων της.
Και βέβαια, να μην αφήνουμε στην άκρη και το γόητρο. Οι Ιάπωνες είναι τελειομανείς και πεισματάρηδες και η δύσκολη ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί πρόκληση γι αυτούς, ιδιαίτερα μάλιστα αν πετύχουν ένα δυναμικό comeback εκεί όπου τους είχαν όλοι ξεγραμμένους!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!