«Σε ένα ελληνικό νησί ο ηλεκτρικός παράδεισος της VW», λένε οι Γερμανοί
Αίσθηση προκάλεσε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης η απόφαση του ομίλου Volkswagen να επιλέξει την Αστυπάλαια για την ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος τεχνολογιών κλιματικά ουδέτερης κινητικότητας. Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα του γερμανικού ιστότοπου 24auto.de με τίτλο «Σε ελληνικό νησί ο Παράδεισος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW – γιατί όχι σε εμάς;». Σε αυτό αναλύεται η πορεία μετάλλαξης της Volkswagen από μία εταιρεία με τη ρετσινιά του σκανδάλου Dieselgate και την εξαπάτηση εκατομμυρίων καταναλωτών σε έναν όμιλο εναλλακτικών τεχνολογιών μετακίνησης. Όπως τονίζει ο αρθρογράφος «στο Βόλφσμπουργκ επιδιώκουν να γίνουν με ‘’την οικογένεια ΙD.’’ ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως. Ο δρόμος προς τα εκεί τους οδηγεί επίσης σε ένα ελληνικό νησί».
Στη συνέχεια επισημαίνεται, ότι ο όμιλος VW θα επενδύσει την επόμενη πενταετία 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και θα λανσάρει έως το 2029 συνολικά 75 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ έχει θέσει ως στόχο να είναι και ο ίδιος έως το 2050 κλιματικά ουδέτερος. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο «είχαν οι υπεύθυνοι στρατηγικής μία ιδιαίτερη έμπνευση. Σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση μετατρέπει η Volkswagen το νησί Αστυπάλαια σε ένα ‘’μοντέλο νησιού για κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα’’. Καλώς ήρθατε στον παράδεισο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
Στο ρεπορτάζ περιγράφεται η Αστυπάλαια ως ένα γραφικό νησάκι του Αιγαίου σε σχήμα…νυχτερίδας με περίπου 1.300 κατοίκους και γύρω στους 75.000 τουρίστες, κυρίως Έλληνες, τον χρόνο. Η αυθεντικότητά του, που παραπέμπει σε μία παλαιότερη Ελλάδα, αποτελεί σύμφωνα με το δημοσίευμα την πιθανότερη αιτία επιλογής της Αστυπάλαιας από τη VW για το συγκεκριμένο καινοτόμο εγχείρημα με διάρκεια έξι ετών. Το project είναι πολυσχιδές και περιλαμβάνει τη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και δικύκλων, μεταξύ των οποίων 1.000 VW ID.3 και ID.4, ηλεκτρικών σκούτερ της Skoda και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ταυτόχρονα θα εφαρμοστούν προγράμματα κοινοχρησίας (car sharing) για μείωση της κυκλοφορίας και των εκπεμπόμενων ρύπων, ενώ η ενέργεια των οχημάτων προβλέπεται να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, κυρίως από τον ήλιο και τον άνεμο.
Σταδιακά θα γίνει εξηλεκτρισμός και του στόλου των πυροσβεστικών οχημάτων, των περιπολικών της αστυνομίας, των ασθενοφόρων και των υπoλοίπων οχημάτων του ελληνικού δημοσίου μαζί με την ανάπτυξη ενός δικτύου 230 φορτιστών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης στο μικρό νησί.
Κλείνοντας αναρωτιέται ο Γερμανός δημοσιογράφος γιατί υλοποιείται το συγκεκριμένο εγχείρημα στην Ελλάδα και όχι σε κάποιο από τα 92 γερμανικά νησιά, 19 από τα οποία είναι κατοικημένα. Ο ίδιος δίνει και την απάντηση αποκαλύπτοντας ότι τη ζυγαριά υπέρ της Ελλάδας την έγειρε ο…ήλιος. Συγκεκριμένα, στην πατρίδα μας έχουμε κατά μέσο όρο 7,4 ώρες ηλιοφάνειας την ημέρα και στη Γερμανία μόνον 4,6 ώρες το 24ωρο, οπότε είναι προφανές ότι η χώρα μας προσφέρει σε πολύ μεγαλύτερη αφθονία τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας που θα αξιοποιείται για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!