Τα τέλη κυκλοφορίας από το 2021 για τα 20 best seller της ελληνικής αγοράς (pics)
Σύμφωνα με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, από το 2021 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα υπολογίζονται με βάση το νέο πρότυπο WLTP και όχι το NEDC που ισχύει για ταξινομήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Το νέο πρότυπο μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP βρίσκεται πιο κοντά στα πραγματικά δεδομένα, με αποτέλεσμα το CO2 ενός μοντέλου κατά το νέο τρόπο μέτρησης να είναι αυξημένο. Με στόχο λοιπόν να εξισωθούν κατά το δυνατόν τα τέλη κυκλοφορίας των ίδιων αυτοκινήτων, που το 2021 θα ταξινομηθούν με βάση τα νέα πρότυπα ρύπων, το υπουργείο Οικονομικών κατάθεσε στη βουλή σχέδιο νόμου, που διέπεται από έναν ίδιας λογικής αλλά με μειωμένες επιβαρύνσεις τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τον επόμενο χρόνο, βάσει πάντα των εκπομπών CO2.
To best seller της ελληνικής αγοράς, το Toyota Yaris, δεν θα πληρώνει το 2021 τέλη ούτε σε ορισμένες εκδόσεις με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων.
Στο νέο τρόπο υπολογισμού παραμένουν οι 9 κλίμακες -σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί- και αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στη χώρα μας από την 1 Ιανουαρίου 2021, για τα τέλη που θα πληρωθούν το Δεκέμβριο του 2021. Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, ισχύουν όσα ήδη γνωρίζουμε και μπορείτε να δείτε εδώ.
Πίνακας υπολογισμού τελών κυκλοφορίας – Ταξινομήσεις από 1/1/2021 | ||
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)WLTP | Κόστος ανά γραμμάριο εκπεμπόμενου CO2 | Σύνολο Τελών Κυκλοφορίας (από - έως) |
Έως 122 | 0 | 0 |
123-139 | 0,64 ευρώ | 78,72 – 88,96 ευρώ |
140-166 | 0,70 ευρώ | 98,00 – 116,20 ευρώ |
167-208 | 0,85 ευρώ | 141,95 – 176,8 ευρώ |
209 – 224 | 1,87 ευρώ | 390,83 – 418,88 ευρώ |
225 – 240 | 2,20 ευρώ | 495,00 – 528,00 ευρώ |
241 – 260 | 2,50 ευρώ | 602,50 – 650,00 ευρώ |
261 – 280 | 2,70 ευρώ | 704,70 – 756,00 ευρώ |
Άνω των 281 | 2,85 ευρώ | Πλέον των 800,50 ευρώ |
Με βάση τον παραπάνω πίνακα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό «σκαλοπάτι» αύξησης μετά τα 209 γρ./100 χλμ., όπου η χρέωση ανά γραμμάριο υπερδιπλασιάζεται. Έτσι, ο νομοθέτης προφανώς δίνει κίνητρο για αγορά αυτοκινήτων έως αυτό το επίπεδο εκπομπής CO2 και «τιμωρεί» τους οδηγούς περισσότερο ρυπογόνων μοντέλων.
Με τη νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορία θα έχει ατέλεια και η μη υβριδική έκδοση με τον κινητήρα του λίτρου, του νέου Hyundai i20.
Για να έχετε μια παραστατική εικόνα σχετικά με τα παρεπόμενα του νέου τρόπου υπολογισμού, συγκεντρώσαμε με βάση τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020, τα 20 best seller μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Στη συνέχεια παραθέτουμε τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν σήμερα, με αυτά που θα κληθούν να πληρώσουν του χρόνου, βάσει το νέου τρόπου υπολογισμού. Έτσι μπορείτε με μια ματιά να διαπιστώσετε τις όποιες διαφορές.
Παρότι κάθε μοντέλο αυτοκινήτου με τον ίδιο κινητήρα μπορεί να έχει διαφορετικό επίπεδο εκπομπής CO2 ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα ελαστικά που διαθέτει, εμείς συγκρίνουμε τις εκδόσεις με τους χαμηλότερους ρύπους. Ταυτόχρονα, από τον πίνακα παραλείπουμε τις υβριδικές, τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές ή τις ηλεκτρικές εκδόσεις των διαφόρων μοντέλων, οι οποίες δεν πλήρωναν ούτε θα πληρώσουν στο μέλλον τέλη κυκλοφορίας. Επίσης δεν αναφέρεται το Toyota C-HR, το οποίο παρότι βρίσκεται στη θέση 8 του top 20 των πωλήσεων στη χώρα μας, διατίθεται μόνο ως υβριδικό και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.
Μάρκα | Μοντέλο | Τέλη 2020 | Τέλη 2021 |
Toyota | Yaris 1.5 125Hp 6M/T | 110,74 ευρώ | 0 ευρώ |
Peugeot | 208 1.2 Puretech 100hp 6M/T | 87,30 ευρώ | 78,72 ευρώ |
Nissan | Qashqai 1.3 140hp 6M/T | 145,20 ευρώ | 107,80 ευρώ |
Opel | Corsa 1.2 100hp 6M/T | 99,96 ευρώ | 80,00 ευρώ |
Renault | Clio 1.0 Tce 100 hp 5M/T | 90,00 ευρώ | 0 ευρώ |
Volkswagen | Polo 1.0 TSi 95hp 5M/T | 101,92 ευρώ | 0 ευρώ |
Citroen | C3 1.2 PureTech 110hp 6M/T | 90 ευρώ | 79,36 |
Toyota | Aygo 3d 1.0 VVT-i 72hp 5M/T | 83,70 ευρώ | 0 ευρώ |
Hyundai | I10 1.0 67hp 5M/T | 101,92 | 0 ευρώ |
Mercedes | A Class 180 136hp 7A/T | 145,2 | 85,12 ευρώ |
Volkswagen | T-Roc 1.0 TSi 115hp 6M/T | 115,64 ευρώ | 87,68 ευρώ |
Volkswagen | T-Cross 1.0 TSi 115hp 6M/T | 109,76 | 83,84 ευρώ |
Toyota | Corolla 5d 1.2 116hp 6M/T | 116,62 ευρώ | 84,48 ευρώ |
Peugeot | 3008 1.5 BlueHDi 130hp 8A/T | 105,84 ευρώ | 86,40 ευρώ |
Peugeot | 2008 1.2 PureTech 130hp 6M/T | 100,94 ευρώ | 79,36 ευρώ |
Hyundai | Kona 1.0T 120hp, 6M/T | 150,00 ευρώ | 80,00 ευρώ |
Hyundai | i20 1.0T 100hp 5M/T | 101,92 ευρώ | 0 ευρώ |
Fiat | Panda 1.2 69hp 5M/T | 150,00 ευρώ | 84,48 |
Dacia | Duster 1.0 Tce 100hp 5M/Τ | 146,4 ευρώ | 88,32 ευρώ |
Suzuki | Swift 1.2 83ps CVT | 84,60 ευρώ | 0 ευρώ |
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2021 όχι μόνο αποσβήνει τις όποιες αυξήσεις θα μπορούσε να φέρει ο νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης και των ρύπων κατά WLTP, αλλά στο σύνολο των παραδειγμάτων μας αποφέρει και σημαντική μείωση στα ετήσια τέλη.
Η έκδοση του Vokswagen Polo με τον κινητήρα turbo των 95 ίππων, στη βασική έκδοση εξοπλισμού, περνά και αυτή στην ατέλεια, με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού των ρύπων.
Οι διαφορές είναι μικρές, ωστόσο όχι αμελητέες, ειδικά στις περιπτώσεις των μοντέλων που αν ταξινομηθούν το 2021, περνούν σε καθεστώς ατέλειας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!