Ευρώπη: Μεγάλη πτώση στη ζήτηση νέων αυτοκινήτων

Gazzetta team
Ευρώπη: Μεγάλη πτώση στη ζήτηση νέων αυτοκινήτων
Στο πρώτο εννιάμηνο του 2020, οι κατασκευαστές είδαν πτώση ενδιαφέροντος κατά 28,8% για τα νέα τους μοντέλα, με το μεγαλύτερο πλήγμα να έχει έρθει από τον κορονοϊό.

Η ACEA δημοσίευσε την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς, καλύπτοντας τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020. Η έκθεση περιέχει τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

Τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης

  • Η πανδημία COVID ‐ 19 και τα σχετικά μέτρα περιορισμού έχουν βυθίσει την ευρωπαϊκή οικονομία στη βαθύτερη ύφεσή της μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
  • Το ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί από 7,7% το 2020 σε 8,6% το επόμενο έτος
  • Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8%
  • Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 21,1% σε 8 εκατομμύρια μονάδες
  • Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία τους πρώτους εννέα μήνες μειώθηκαν κατά 18,1%
  • Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είναι τώρα μειωμένες 13,2% σε 13 εκατομμύρια μονάδες

Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων

  • Μέχρι στιγμής φέτος, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 29,2% σε λιγότερο από 10 εκατομμύρια μονάδες
  • Η παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 27% στα 4,1 εκατομμύρια μονάδες κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020
  • Η Βραζιλία σημείωσε σημαντική πτώση 39% ως αποτέλεσμα των διαταραχών που προκλήθηκαν από τον COVID ‐ 19
  • Περίπου 11,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, κατά 19,1%

Εξαγωγές και εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων

  • Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, η ΕΕ εξήγαγε επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ήταν πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο
  • Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην ΕΕ σημείωσε ετήσια πτώση 27,7%
  • Με μερίδιο 20%, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη πηγή εισαγωγών της ΕΕ (κατ'αξία) έως το 2020, τρεις εκατοστιαίες μονάδες μπροστά από το Ηνωμένο Βασίλειο (έως τώρα 40,6%)

Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων

  • Εννέα μήνες μέσα στο έτος, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είχε συρρικνωθεί κατά 24,5%, συνολικά 1.206.259 μονάδες καταχωρήθηκαν
  • Οι εγγραφές φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8% σε 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο.
  • Συνολικά έχουν καταχωριστεί 175.857 νέα φορτηγά μέχρι στιγμής φέτος, ή 32,6% λιγότερα από ό,τι το 2019

Εμπορική παραγωγή οχημάτων

  • Η απόδοση των επαγγελματικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αναμένεται να μειωθεί κατά το 2020 κατά 24% φθάνοντας τα 2,7 εκατομμύρια μονάδες
  • Στη Βόρεια Αμερική, η παραγωγή πλήρους έτους 2020 θα μειωθεί 27,5% σε 3,4 εκατομμύρια μονάδες
  • Η παραγωγή εμπορικών οχημάτων της Κίνας αναμένεται να μειωθεί κατά 8,6% σε 4,8 εκατομμύρια μονάδες
  • Η παραγωγή της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας προβλέπεται να φθάσει τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες, κατά 18,5%

Εξαγωγές και εισαγωγές επαγγελματικών οχημάτων

Μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά (34,0% και 30,5% αντίστοιχα).

 

Ωστόσο, τα εμπορικά οχήματα παρείχαν στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι στιγμής φέτος, αν και ήταν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερο από ό,τι το 2019.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!