«Απογειώνονται» οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Από τον Ιανουάριο έως και το Νοέμβριο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 25,5 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019. Περίπου 3.000.000 λιγότερα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου, ένα αποτέλεσμα που οφείλεται φυσικά στην πανδημία του covid-19 και στα επαναλαμβανόμενα lockdown που αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν οι περισσότερες χώρες.
Σε πείσμα της ύφεσης και ταυτόχρονα λόγω των σημαντικών επιδοτήσεων που προσφέρουν για την αγορά τους οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αμιγή μπαταρίας και plug-in υβριδικά) γνωρίζουν μια εκπληκτική αύξηση της τάξης του 198%.
Τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται ραγδαία στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, αγγίζοντας πλέον το 10%, ενώ συγκεκριμένες χώρες παρουσιάζουν μια τεράστια αύξηση.
Το μήνα Δεκέμβριο του 2020 στη Νορβηγία, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ταξινομήσεις του συνόλου της αγοράς ήταν ένα εκπληκτικό 87,1% και το μεγαλύτερο σε πανευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Την ίδια περίοδο, στο υπό Brexit Ενωμένο Βασίλειο τα ηλεκτρικά κάλπασαν και είδαν το μερίδιό τους επί του συνόλου των ταξινομήσεων να φτάνει στο 23,4%, ξεπερνώντας κατά κράτος τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες diesel.
Ακριβώς το ίδιο συνέβη και στην τεράστια γερμανική αγορά, όπου οι συνδυασμένες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας και plug-in υβριδικών ξεπέρασαν σε ποσοστό το 26,6% των συνολικών πωλήσεων και βρέθηκαν αρκετά πάνω από τα μοντέλα με κινητήρες diesel.
Στην ελληνική αγορά μπορεί το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι ακόμα πολύ χαμηλό, μόλις 4,45% το Νοέμβριο του 2020, ωστόσο η αύξηση των ταξινομήσεων σε σχέση με το 2019 έφτασε στο απίστευτο 830%!
Καθώς σε όλη την Ε.Ε. οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να διατηρηθούν και το 2021, όπως άλλωστε και στη χώρα μας, τα αντίστοιχα οχήματα αναμένεται από παρίες της αγοράς να καταστούν πρωταγωνιστές. Σίγουρα η αυξητική τάση των πωλήσεών τους θα μειωθεί, ωστόσο θα συνεχίσουν να ροκανίζουν το μερίδιο των συμβατικών κινητήρων βενζίνης και diesel, καθώς οι τιμές τους θα μειώνονται ενώ αυτές των συμβατικών αυξάνονται. Επιπρόσθετα, με την ανάπτυξη ενός ικανού αριθμού φορτιστών σε κάθε χώρα και πανευρωπαϊκά, θα λυθεί και το πρόβλημα του άγχους της αυτονομίας που ταλανίζει σήμερα του ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα που ηγούνται στην κούρσα των πωλήσεων προέρχονται από πολύ διαφορετικές κατηγορίες μεγέθους, τιμής και είδους αμαξώματος. Την πρωτιά κατέχει το αρκετά μεγάλο σε ηλικία Renault ZOE, το οποίο ωστόσο παρουσιάζει ένα εξαιρετικό λόγο κόστους/αυτονομίας, είναι μικρό σε μέγεθος και διαθέτει ένα συμβατικό πεντάθυρο αμάξωμα. Αντίθετα, το δεύτερο Tesla 3 είναι σημαντικά ακριβότερο και με κλασικό sedan αμάξωμα μεσαίου μεγέθους, ενώ το τρίτο Hyundai Kona EV διαθέτει συμπαγές σε διαστάσεις SUV αμάξωμα.
Σύμφωνα με έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φθάσει στο 17% έως το 2025. Μέχρι το 2030 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιστοιχούν στο 40% των παγκόσμιων πωλήσεων. Στην Ευρώπη αντίστοιχα, τα αντίστοιχα νούμερα αναμένεται να ξεπεράσουν το 25% και το 50% αντίστοιχα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!