29% μείωση πωλήσεων στα Ι.Χ. πέρυσι στην Ελλάδα σε σύγκριση με το 2019
Το 2020 ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά στους περισσότερους τομείς, καθώς επηρεάστηκε σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού. Στις πωλήσεις αυτοκινήτων βλέπουμε ότι ο τελευταίος μήνας του έτους, ο Δεκέμβρης, έκλεισε με 6.443 ταξινομήσεις νέων επιβατικών, την ώρα που ο ίδιος μήνας για το 2019, είχε 6.597 ταξινομήσεις.
Μιλάμε για μια υποχώρηση της αγοράς της τάξεως του 2,3% για τους δύο αυτούς μήνες, πάντα στην κατηγορία των επιβατικών. Στα καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά η υποχώρηση αγγίζει το 11,3% (706 νέα τον Δεκέμβρη του 2019, 626 τον Δεκέμβρη του 2020). Από την άλλη, σε ο,τι αφορά τα νέα λεωφορεία και τα νέα δίκυκλα, είχαμε αυξημένο αριθμό ταξινομήσεων κατά 44,4% και 72,3% αντίστοιχα. Τα νέα λεωφορεία τον Δεκέμβρη του 2019 ήταν 18 και του 2020, ήταν 26, ενώ στα δίκυκλα ταξινομήθηκαν 2.261 κατά τον τελευταίο μήνα του 2020, σε αντίθεση με τα 1.312 του ίδιου μήνα για το 2019.
Τα στοιχεία του Δεκέμβρη μας επιτρέπουν να βγάλουμε και ένα τελικό πόρισμα για όλο το 2020. Από τον Ιανουάριο μέχρι και το τέλος του χρόνου λοιπόν ταξινομήθηκαν 80.977 νέα επιβατικά, την ώρα που ο αριθμός για όλο το 2019 ήταν στις 114.109. Να πούμε βέβαια ότι το 2019 ήταν η πιο «δυνατή» εμπορική χρονιά των τελευταίων ετών, μετά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης που έριξε σε πολύ μεγάλο βαθμό την αγορά αυτοκινήτου. Η υποχώρηση για όλο το έτος του 2020 σε σχέση με το 2019 άγγιξε το -29%. Μικρότερες ήταν οι απώλειες των λοιπών κατηγοριών. -11,6% είχαμε στα φορτηγά (7.426 έναντι 8.400), -15,7% είχαμε στα λεωφορεία (307 έναντι 364) και -6,7% είχαμε στα δίκυκλα (35.657 έναντι 38.230).
Η κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων που είναι και το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων στη χώρα μας χωρίζεται σε πολλές υποκατηγορίες αυτοκινήτων, όπως μπορούμε να δούμε και στον πίνακα που ακολουθεί από κάτω. Από μικρά μοντέλα πόλης, SUV όλων των ειδών, μικρά, μεγάλα οικογενειακά, σπορ προτάσεις και πολυμορφικά. Στον πίνακα βλέπουμε πόσο κέρδισε ή έχασε η κάθε κατηγορία για τον Δεκέμβρη, αλλά και όλο το έτος, πάντα σε σύγκριση με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο, το 2019.
Τέλος, βλέπουμε την κατηγορία καυσίμων για τα επιβατικά. Η βενζίνη παραμένει το κυρίαρχο καύσιμο σε κάθε περίπτωση. Το ενδιαφέρον όμως, είναι ότι για το 2020 το πετρέλαιο κέρδισε πίσω ένα μικρό μέρος από το χαμένο του έδαφος σημειώνοντας μια αύξηση στις πωλήσεις. Τα υβριδικά κέρδισαν αρκετά, σε σχέση με το 2019, το ίδιο και τα ηλεκτρικά, ενώ πολύ μικρές μεταβολές είχαν τα μοντέλα διπλού καυσίμου που συνδυάζουν βενζίνη με φυσικό αέριο ή υγραέριο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!