Οι 6 μάρκες του ομίλου Stellantis που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Gazzetta team
Οι 6 μάρκες του ομίλου Stellantis που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
14 μάρκες ανήκουν στον όμιλο Stellantis, ο οποίος προέκυψε από τη συγχώνευση της γαλλικής PSA (Peugeot-Citroen-Opel, κλπ.) και της Fiat Chrysler Automobiles. Εξι από αυτές έχουν μειωμένες πιθανότητες επιβίωσης στο μέλλον και εξηγούμε και τους λόγους!

Στις 18 Ιανουαρίου δόθηκε και επίσημα το πράσινο φως για το ξεκίνημα της Stellantis, καθώς εισήχθη στα χρηματιστήρια του Παρισιού και του Μιλάνου, ενώ μία ημέρα αργότερα συνέβη το ίδιο στο χρηματιστήριο της Nέας Υόρκης. Ο νέος όμιλος φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο της αυτοκίνησης, απασχολεί 400.000 εργαζομένους και διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη, τη Βόρεια και τη Λατινική Αμερική. Η Stellantis προέκυψε από την ένωση δύο ομίλων, του γαλλικού PSA και του ιταλοαμερικανικού FCA (Fiat Chrysler Automobiles) και το διοικητικό της δίδυμο απαρτίζεται από τον Τζον Έλκαν στη θέση του προέδρου και τον Πορτογάλο Κάρλος Ταβάρες ως Διευθύνοντα Σύμβουλο. Ο γίγαντας της αυτοκίνησης περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή στο δυναμικό του τις εξής 14 γνωστές μάρκες: FIAT, Jeep, Chrysler, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Dodge, Ram (προέρχονται από την FCA) και Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall (από την PSA).

Δεξιά ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν και αριστερά ο CEO, Κάρλος Ταβάρες.

Στόχος του νέου σχήματος είναι η ενίσχυση της θέσης του στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και η δημιουργία συνεργειών για την εξοικονόμηση πόρων ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ ανά έτος. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εκτιμάται ότι θα γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα και ανάμεσα στις μάρκες της Stellantis, μάλιστα έξι από αυτές απειλούνται με εξαφάνιση αν και κουβαλάνε πάνω τους σημαντική ιστορία. Δείτε την εξάδα με τις…προτεινόμενες εταιρείες και τις πιθανότητές τους να επιβιώσουν στο μέλλον.

Lancia, 10% πιθανότητες επιβίωσης

 

Η Lancia αποτελούσε στο παρελθόν μία μάρκα κύρους και πολυτέλειας, ωστόσο αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει η γκάμα της μόνον το μίνι Υ, που πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία και μάλιστα με γενναίες εκπτώσεις χάρη στις οποίες έχει αναδειχθεί σε ένα από τα best seller της εγχώριας αγοράς. Αυτό δεν αρκεί βεβαίως για να δώσει το φιλί της ζωής στη Lancia, η οποία εκτιμάται ότι θα κουνήσει μαντήλι μόλις αποσυρθεί από την αγορά το σημερινό Fiat 500, πάνω στο οποίο βασίζεται.Moναδική περίπτωση για να διασωθεί η ιστορική μάρκα, θα είναι να εξελιχθεί σε αιχμή του δόρατος για τη Stellantis στις premium κατηγορίες πολυτελείας, κάτι που ακούγεται το τελευταίο διάστημα ως πιθανό. Αλλιώς όμως...

Chrysler, 20% πιθανότητες επιβίωσης

Η Chrysler είναι μία σκιά του παρελθόντος της, όταν ανήκε μαζί με τις Ford και General Motors στην ομάδα των λεγόμενων Big Three της αμερικανικής αυτοκινηβιομηχανίας με έδρα το Ντιτρόιτ. Η μάρκα υποφέρει από έλλειψη νέων μοντέλων και καινοτομιών, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το 2018 πούλησε μόλις 200.000 αυτοκίνητα. Αν και εκπροσωπούσε τον όμιλο FCA στη συνεργασία του με τη Google για την εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων, θεωρείται ότι μόνον ένα θαύμα θα σώσει προσεχώς την Chrysler από τον ξαφνικό θάνατο.

Vauxhall, 20% πιθανότητες επιβίωσης

Τα πράγματα ήταν ήδη δύσκολα για τους περίπου 3.000 εργαζομένους της βρετανικής Vauxhall πριν καν συγχωνευθεί η FCA με την PSA. Η μάρκα αποτελεί ένα παρακλάδι της Opel και διαφοροποιείται μόνον στο λογότυπο, αλλά και επειδή παράγει δεξιοτίμονα αυτοκίνητα για τη βρετανική αγορά. Το τελικό χτύπημα στη Vauxhlall, πιθανότατα μάλιστα εντός του 2021, αναμένεται να δώσει το Brexit επειδή κάνει ασύμφορη την παραγωγή αυτοκινήτων στο εργοστάσιο του Ελεσμερ Πορτ της Ουαλίας.

Dodge, 30% πιθανότητες επιβίωσης

Η αμερικανική μάρκα ιδρύθηκε το 1914 και φημιζόταν παλαιότερα για τις λιμουζίνες της και τα γρήγορα σπορ μοντέλα της. Μετά την πετρελαϊκή κρίση είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται δραματικά και άρχισε να διακινεί και μοντέλα της Chrysler. Η ένταξη της Dodge στον όμιλο FCA συνοδεύτηκε από την επανατοποθέτηση της μάρκας, από την οποία αποσπάστηκαν ως αυτόνομα brands η Ram με ειδικότητα τα Pick-ups και η Viper με ειδικότητα τα σπορ μοντέλα. Η ίδια η Dodge περιορίστηκε στον ρόλο του κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με ρετρό σχεδιαστικές πινελιές, όπως το Challenger και το Charger, που δεν δείχνουν ωστόσο ικανά να την κρατήσουν μελλοντικά στη ζωή.

Αbarth, 50% πιθανότητες επιβίωσης

Mπορούμε να πούμε πολλά για τη Fiat και ορισμένα…κατορθώματά της, ωστόσο οφείλουμε να της αναγνωρίσουμε τη διάσωση του ιστορικού ονόματος της Abarth, την οποία ενσωμάτωσε στις μάρκες της το 1971. Από τότε κοσμεί ο διάσημος σκορπιός τις γρήγορες εκδόσεις διάφορων μοντέλων της Fiat και τα τελευταία χρόνια μόνον της σειράς 500. Ωστόσο οι πωλήσεις τους είναι περιορισμένες και τέτοιου είδους μοντέλα δεν έχουν πλέον μεγάλη ζήτηση ούτε προοπτικές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η σωτηρία για την Abarth θα μπορούσε να έρθει με κάποιες ειδικές, αλλά ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, όπως θα ήταν για παράδειγμα ένα Abarth 500e. Αλλιώς θα τα βρει μάλλον σκούρα ο δημοφιλής σκορπιός.

Αlfa Romeo, 50% πιθανότητες επιβίωσης

Μη βιαστείτε να χαρακτηρίσετε κάτι τέτοιο ως απίθανο ή ασέβεια προς τη μάρκα με τους φανατικούς φίλους. Σκεφτείτε ότι και ο οραματιστής –μακαρίτης πλέον- πρόεδρος της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, έπαιξε στο παρελθόν με την ιδέα της πώλησης της Alfa Romeo (όπως επίσης και της Maserati) για απόκτηση ρευστότητας. Αρα εδώ δεν ισχύει τόσο πολύ το σενάριο της εξαφάνισης, αλλά κυρίως της πώλησης της Alfa Romeo σε κάποιον άλλον όμιλο, καθώς η γκάμα της περιορίζεται πλέον στις Giulia και Stelvio, ενώ οι πωλήσεις της δεν έφτασαν ούτε τις 100.000 τεμάχια το 2019. Χαραμάδα αισιοδοξίας αποτελεί για τους πολυπληθείς Alfisti η επίσημη ανακοίνωση για το λανσάρισμα του πανέμορφου SUV Tonale με Plug-in τεχνολογία του Jeep Renegade και σχεδιασμό του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη. Επίσης θετικό για το μέλλον της Alfa Romeo είναι και το κενό που έχει η PSA στις Premium κατηγορίες και το οποίο προσπαθεί να καλύψει αυτή τη στιγμή ουσιαστικά μόνον με την DS.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!