Forza Motorsport 3: Η συνέντευξη

Μάνος Γρυπάρης

bet365

Ο Dan Greenawalt, επικεφαλής των Turn 10 Studios της Microsoft, μας αποκαλύπτει όλα όσα θα πρέπει να περιμένουμε από το νέο παιχνίδι αγώνων ταχύτητας Forza Motorsport 3 στο Xbox 360.

Είναι χωρίς αμφιβολία το σημαντικότερο racing game για το Xbox 360. Το Forza Motorsport θα κυκλοφορήσει την 3η έκδοσή του στην αγορά στις 23 Οκτωβρίου. Εμείς μιλήσαμε με τον Dan Greenawalt, επικεφαλή των Turn 10 Studios, εταιρεία ανάπτυξης του παιχνιδιού που το έχει αναλάβει από την πρώτη του έκδοση, ο οποίος μας ενημέρωσε σχετικά με τα όσα θα πρέπει να ξέρουμε για τον νέο και πολλά υποσχόμενο τίτλο της Microsoft, ο οποίος όπως όλα δείχνουν, θα αξίζει και φέτος τα λεφτά του και με το παραπάνω.

Gazzetta: Πόσο καιρό αναπτύσσετε το Forza Motorsport 3;

Dan Greenawalt: Το Forza Motorsport 3 αναπτύσσεται για πάνω από δύο χρόνια, δηλαδή απ’ το χρονικό σημείο απ’ όπου βγήκε το Forza Motorsport 2. Φυσικά, η εμπειρία μας απ’ το δεύτερο μέρος της σειράς μας έμαθε το πως θα έπρεπε να προσεγγίσουμε την νέα αυτή έκδοση.

G: Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ του Forza Motorsport 2 και του 3;
DG: Το Career Mode έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, καθώς κάνουμε προσπάθειες ώστε η εμπειρία αυτή να είναι προσβάσιμη ακόμα και στους νέους παίκτες. Το Career Mode στο Forza 3 θα προσφέρει ανάλογες εμπειρίες στους παίκτες κάθε επιπέδου, περιέχοντας ένα ανεπτυγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο θα βοηθάει τους παίκτες όσο παίζουν στην καριέρα τους. Θα τους προτείνει τι θα πρέπει να επιλέξουν στη διαμόρφωση του αυτοκινήτου τους και τα events στα οποία αξίζει να διαγωνιστούν. Επιπλέον, οι αντίπαλοι των χρηστών θα προσαρμόζουν το επίπεδό τους ανάλογα με τις επιλογές των χρηστών, ώστε να υπάρχει έτσι το επιθυμητό επίπεδο δυσκολίας. Επιπρόσθετα, έχουμε εισάγει ένα νέο ημερολογιακό σύστημα στο οποίο απεικονίζεται η καριέρα του χρήστη, 220 events για να συμμετάσχετε και συνολικά 400 αυτοκίνητα για να επιλέξετε.

Οπτικά, το Forza Motorsport 2 ήταν ένα εξαιρετικό παιχνίδι. Θελήσαμε όμως να φτάσουμε ακόμα πιο μακριά με το Forza Motorsport 3, οπότε τα αυτοκίνητα έχουν δεκαπλάσια πολύγονα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Αυτό σημαίνει 10 φορές μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Κατά βάση, το Forza Motorsport 3 θα είναι το καλύτερο racing game αυτής της γενιάς, όχι μόνο στο Xbox 360 αλλά σε όλες τις πλατφόρμες.

Κάναμε μεγάλα βήματα προόδου και στα χαρακτηριστικά που ζήτησαν οι χρήστες μέσω της community του παιχνιδιού. Τέτοια είναι για παράδειγμα οι τροποποιήσεις των αυτοκινήτων και οι αλλαγές εμφάνισης. Τώρα προσφέρουμε στους χρήστες περισσότερες επιλογές τροποποίησης, όπως επίσης και αυτόματα upgrades. Προσθέσαμε επίσης πολύ περισσότερα χρώματα στο βάψιμο του αυτοκινήτου. Όσο οι αφοσιωμένοι χρήστες της κοινότητας του παιχνιδιού θα δημιουργούν νέα σχέδια και νέο περιεχόμενο για το Forza Motorsport, τόσο θα μπορούν όλοι να μοιράζονται αλλά και να δοκιμάζουν τις δημιουργίες άλλων χρηστών μέσω των νέων online υπηρεσιών μας (online Storefronts).

"To Forza Motorsport 3 θα έχει 400 αυτοκίνητα κάθε είδους. Από τα παλιά Nissan/Datsun 510 και την Aston Martin DB4, μέχρι τα Ferrari California και Peugeot 908, αυτοκίνητο το οποίο κέρδισε το τουρνουά Le Mans το 2009."

forza009.jpg
G: Μπορείτε να μας πείτε πιο συγκεκριμένα τι θα πρέπει να περιμένουμε από το σύστημα αναβάθμισης του Forza Motorsport 3;
DG: Θα υπάρχουν 175 διαφορετικά upgrades τα οποία θα μπορείτε να εισάγετε στα αυτοκίνητα. Όλα τους θα είναι βασισμένα σε πραγματικά εξαρτήματα που βελτιώνουν την απόδοση του αυτοκινήτου. Για όλα αυτά έχουμε κάνει έρευνες εξετάζοντας το βάρος, τις μηχανές, τις συνθήκες οδήγησης, την απόδοση και αρκετούς ακόμη παράγοντες.

Πέρα όμως από το να τροφοδοτήσουμε τους hardcore tuners με νέο υλικό, έχουμε δημιουργήσει και αρκετούς οδηγούς για τους παίκτες που είναι νέοι στο Forza Motorsport ή που είχαν φοβηθεί λίγο με το σύστημα αναβαθμίσεων του Forza Motorsport 2. Υπάρχει ένα νέο σύστημα αυτόματου upgrade το οποίο παραπέμπει τους χρήστες να εγκαταστήσουν αυτόματα διάφορα upgrades. Μπορούν λοιπόν να δουν τις προτάσεις που τους δίνονται με κάθε λεπτομέρεια ή πολύ απλά να πατήσουν ένα κουμπί, να κάνουν το auto-upgrade και να συνεχίσουν να αγωνίζονται χωρίς να χάσουν ούτε λεπτό.

G: Ανακοινώσατε ότι θα πρέπει να αναμένουμε πάνω από 400 αυτοκίνητα από 50 κατασκευαστές. Μπορείτε να μας αναφέρετε μερικά μοντέλα αυτοκίνητων παγκόσμιας κλάσης τα οποία κυκλοφόρησαν τα τελευταία δύο χρόνια και που θα συμπεριλαμβάνονται στο παιχνίδι;
DG: Όπως προανέφερες, το Forza Motorsport 3 έχει πολλά αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά δεν έχει σημασία ο αριθμός, όσο η ποικιλία και η ποιότητα. Έχουμε κάθε είδους αυτοκίνητο, από τα παλιά Nissan/Datsun 510 και την Aston Martin DB4 μέχρι τα Ferrari California και Peugeot 908, αυτοκίνητο το οποίο κέρδισε το τουρνουά Le Mans το 2009.

G: Θα έχουμε όμως ποικιλία και στις πίστες;
DG: Το Forza Motorsport 3 θα έχει πάνω από 100 πίστες. Σε αυτές θα συμπεριλαμβάνονται και αγαπημένες διαδρομές των οπαδών όπως οι Mugello Autodromo Internazionale, Fujimi Kaido, Nurburgring Nordschleife και Sebring International Speedway, μαζί με νέες πίστες όπως οι Circuit de Catalunya, Le Mans La Sarthe, Montserrat, Ισπανία, Amalfi Coast Ιταλίας, καθώς και οι Νοτιοδυτικές πίστες της Αμερικής.

G: Πως θα είναι διαθέσιμες αυτές οι 100 πίστες; Σκοπεύετε να εισάγετε για άλλη μια φορά το σύστημα των κλειδωμένων levels του Forza Motors
port 2, ώστε οι χρήστες να χρειάζεται να προχωρήσουν για να ξεκλειδώσουν τις επόμενες πίστες;
DG: Όχι. Όλα τα αυτοκίνητα και όλες οι πίστες είναι διαθέσιμα από την πρώτη στιγμή. Μόνο τα career events είναι κλειδωμένα. Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να ξεκινήσετε την πρώτη εναρκτήρια κούρσα του Career Mode και στη συνέχεια να επιλέξετε το Free Play.

G: Στο θέμα του gameplay, πως θα είναι ο χειρισμός; Θα μοιάζει περισσότερο με του Forza Motorsport 2;
DG: Όπως και στα γραφικά έτσι και στο gameplay, προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε ένα παιχνίδι το οποίο θα είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό. Για παράδειγμα θα υπάρχουν εξομοιώσεις τις αεροδυναμικής και της στατικότητας των μηχανών αυτοκινήτου, νέο σύστημα δυσκαμψίας στο σασί, εξομοίωση βάρους των αναρτήσεων, ακόμα και εξομοίωση ευλυγισίας και ζέστης των ελαστικών. Επιχειρήσαμε ακόμη και να τρέξουμε το παιχνίδι με εξαπλάσια ταχύτητα από τα συνηθισμένα 60 frames ανά δευτερόλεπτο –δηλαδή 360 frames ανά δευτερόλεπτο- για να βεβαιωθούμε ότι δεν μοιάζει απλά αληθινό, αλλά ότι ο χρήστης θα το νιώσει πραγματικά σαν αληθινό.

"Βελτιώσαμε το σύστημα καταστροφής και για πρώτη φορά θα υπάρχει ακόμα και αναποδογύρισμα του αυτοκινήτου"


Στο Forza Motorsport 3 αναπαραστήσαμε τα physics που έχουν οι μηχανές στην πραγματικότητα στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Κάποια επίσης σημαντικά πράγματα στο παιχνίδι, τα οποία συνήθως υποτιμούνται και που εισαγάγαμε, είναι η σωστή συχνότητα των ταχυτήτων, οι παραμορφώσεις των ελαστικών και οι τηλεμετρήσεις στις πίστες.

G: Έχετε εισάγει ένα ρεαλιστικό μοντέλο καταστροφής αυτοκινήτων το οποίο θα επηρεάσει την οδήγηση του χρήστη;
DG: Στο FM 3 βελτιώσαμε το σύστημα καταστροφής και για πρώτη φορά θα υπάρχει ακόμα και αναποδογύρισμα του αυτοκινήτου. Πραγματοποιήσαμε πλήρη εξομοίωση ζημιάς και δημιουργήσαμε ένα απαράμιλλο σύστημα καταστροφής. Ωστόσο, στην Turn 10 πιστεύουμε ότι οι ζημιές δεν θα πρέπει να επηρεάζουν το gameplay άμεσα. Παράλληλα, φτιάξαμε ένα παιχνίδι το οποίο απευθύνεται και στους μη μυημένους. Οποιαδήποτε στιγμή, όσοι χρήστες το θελήσουν, θα μπορούν να απενεργοποιήσουν πλήρως το μοντέλο καταστροφών.
forza025.jpg
G: Έχετε έναν πολύ καλό ανταγωνιστή στην αγορά των κονσολών και φυσικά εννοούμε το Gran Turismo 5, παρ’ ότι αφορά το Playstation 3. Έχετε δοκιμάσει μέχρι στιγμής το Gran Turismo 5: Prologue για να δείτε ένα πρώτο δείγμα από τον φετινό αυτό τίτλο;
DG: Παίξαμε αρκετά το GT5: Prologue. Ήταν ένα πολύ καλό demo και είμαστε βέβαιοι ότι το Gran Turismo 5 θα είναι ένα επίσης πολύ καλό παιχνίδι, όποτε κι αν κυκλοφορήσει. Αλλά αυτή τη στιγμή προσφέρουμε στους χρήστες μας το απόλυτο racing game με τα καλύτερα γραφικά, απαράμιλλα physics, πλήρες μοντέλο καταστροφών, μία πλήρη λίστα από αυτοκίνητα και πίστες και περισσότερες επιλογές αναβάθμισης απ’ όσες έχει οποιοδήποτε άλλο ανάλογο παιχνίδι. Χαιρόμαστε που τα racing games έχουν έντονο ανταγωνισμό. Αυτό άλλωστε μας κρατάει ώστε να συνεχίσουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο, ώστε εσείς οι gamers να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.

G: Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά για τα οποία το Forza Motorsport 3 ξεχωρίζει σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του;

DG: Τα φωτορεαλιστικά αυτοκίνητα, τα λεπτομερή περιβάλλοντα, η ποικιλία των 400 αυτοκινήτων (σ.σ. παρ’ όλα αυτά το Gran Turismo 5 έχει ήδη ανακοινώσει πάνω από 850), οι 100 κούρσες υψηλής ευκρίνειας, η πλήρης εξομοίωση των physics των αυτοκινήτων και το ανανεωμένο σύστημα καταστροφών. Όλα αυτά προσφέρουν μια αυθεντική εμπειρία οδήγησης. Το FM 3 έχει τα αυτοκίνητα που θέλετε να οδηγήσετε, τα γραφικά που ποθείτε, την πιο πλήρη online εμπειρία οδήγησης μέσω του Xbox Live και μία διαρκώς αυξανόμενη και άκρως δημιουργική κοινότητα χρηστών.

G: Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που θα θέλατε να προσθέσετε στο παιχνίδι αλλά δεν βρήκατε τον χρόνο να το κάνετε;
DG: Δεν νομίζω. Έχουμε κάποιες εξωπραγματικές ιδέες αλλά αυτές απαιτούν τεχνολογία την οποία δεν έχουμε ακόμη. Αυτά τα χαρακτηριστικά χρειάζονται ακόμα αρκετά χρόνια για να υλοποιηθούν και όχι απλά μερικούς μήνες προγραμματισμού.

"Παίξαμε αρκετά το Gran Turismo 5: Prologue. Ήταν ένα πολύ καλό demo και είμαστε βέβαιοι ότι το Gran Turismo 5 θα είναι ένα επίσης πολύ καλό παιχνίδι, όποτε κι αν κυκλοφορήσει. Αλλά αυτή τη στιγμή προσφέρουμε στους χρήστες μας το απόλυτο racing game..."


G: Σκοπεύετε να διαθέσετε για download κάποιο πακέτο αναβάθμισης;
DG: Έχουμε ένα σχέδιο για επιπλέον Add-ons, το οποίο όμως θα συζητήσουμε αργότερα. Πέραν αυτού, θα δώσουμε σε όλους όσους αγοράσουν το Forza Motorsport 3 κι ένα δεύτερο DVD με εκατοντάδες αυτοκίνητα και πίστες. Όλα αυτά θα συμπληρώσουν το παιχνίδι κατά την ημέρα κυκλοφορίας του.

Ακόμη, την ημέρα κυκλοφορίας του παιχνιδιού θα διαθέσουμε και το Motorsports Legends Car Pack, το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν μέσω μιας κάρτας που θα έχει ένα serial number και που θα είναι ενσωματωμένη στη συσκευασία του Forza Motorsport 3. Αυτό το πακέτο αναβάθμισης θα έχει 10 νέα αυτοκίνητα καθώς και νέες πίστες.

G: Πέρα από την έκδοση του Xbox 360, υπάρχουνε σχέδια από την Microsoft για κυκλοφορία του παιχνιδιού στα PC ή σε Arcade έκδοση;
DG: Κύριος στόχος μας αυτή τη στιγμή είναι το Xbox 360, οπότε δεν σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε το παιχνίδι στα PC. Σκοπός μας είναι να γίνουν οι gamers λάτρεις των αυτοκινήτων και οι λάτρεις των αυτοκινήτων να γίνουν gamers. Νιώθουμε λοιπόν ότι το Forza Motorsport στο Xbox 360 είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

G: Τέλος, θα θέλαμε να μάθουμε ποια games παίζεις στον ελεύθερο χρόνο σου.

DG: Ένα από τα ατού μας στην Turn 10 είναι η ποικιλομορφία. Έχουμε βετεράνους προγραμματιστές, και σχεδιαστές, καθώς και μεγάλους gamers. Παίζουμε πολύ World of Warcraft. Προσωπικά έχω 60αρίσει πολλούς χαρακτήρες μου στο παιχνίδι, τους οποίους και απαρνήθηκα λόγω έλλειψης χρόνου. Συνεχίζω επίσης να παίζω τα expansions του Fallout 3. Επίσης, πρόσφατα χάθηκα μέσα στον κόσμο του Batman: Arkham Asylum. Ήταν ένα απίστευτο παιχνίδι. Παλιότερα λάτρευα και τις σειρές Hitman και Thief. Ο Batman ήταν στο φετινό παιχνίδι του κάτι σαν ένας πνευματικός διάδοχος. Είμαι περίεργος να δω λοιπόν ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της συγκεκριμένης προγραμματιστικής ομάδας (σ.σ. Rocksteady Studios).


Πηγή: GameWorld.gr

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

Τελευταία Νέα