Αποχωρεί η BMW

Νίκος Τσιώκος
Την αποχώρησή της από το πρωτάθλημα της Formula1 ανακοίνωσε η BMW Sauber, όπως αναμενόταν να γίνει τις τελευταίες ημέρες. Αυτό έγινε σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο Μόναχο από τους ανθρώπους της ομάδας. Λόγω αλλαγής στρατηγικής της εταιρείας πάρθηκε αυτή η απόφαση, είπε ο πρόεδρος του ΔΣ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο Κλάους Ντράεγκερ, μέλος του ΔΣ δήλωσε ότι η απόδοση της ομάδας έπαιξε ρόλο στην απόφαση αυτή.

Η BMW, έπειτα από τρεις συνεχόμενες επιτυχημένες χρονιές στη Formula1, πήρε τον... κατήφορο, έφτασε στο... χείλος του γκρεμού και, τελικά θα πέσει σε αυτόν, αφού ανακοίνωσε ότι στο τέλος της σεζόν που διανύουμε θα αποχωρήσει από το πρωτάθλημα. «Το BMW Group δεν θα συνεχίσει στη Formula 1 μετά το τέλος της σεζόν του 2009. Οι πόροι που θα αποδεσμευτούν ως αποτέλεσμα, θα διατεθούν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και έργων στον τομέα της αειφορίας. Η απόφαση να αναδομήσουμε τις δραστηριότητες της BMW Motorsports λήφθηκε στο χθεσινό Διοικητικό Συμβούλιο», έλεγε η ανακοίνωση που εξέδωσε η γερμανική ομάδα.

Αυτό έγινε σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησαν οι άνθρωποι της ομάδας στο Μόναχο, όπου ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW, Νόρμπερτ Ραϊτχόφερ, παραδέχτηκε ότι η απόσυρσή της από το σπορ οφείλεται στην αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας.  «Φυσικά, είναι μια δύσκολη απόφαση για εμάς αλλά είναι ένα αναγκαίο βήμα στην επαναχάραξη της στρατηγικής της εταιρίας. Η υπεροχή θα καθορίζεται στο μέλλον όλο και περισσότερο από τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συμβατότητα.

Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο θέλουμε να παραμείνουμε στην κορυφή. Σύμφωνα με την πρωταρχική στρατηγική μας, συνεχώς επανεξετάζουμε τα έργα και τις πρωτοβουλίες μας για να δούμε τη μελλοντική βιωσιμότητά τους. Η Formula1 επομένως είναι χαμηλότερης προτεραιότητας για εμάς. Ο Μάριο Θέισεν είναι επικεφαλής του προγράμματός μας για το μηχανοκίνητο αθλητισμό από το 1999. Είχαμε μεγάλες επιτυχίες αυτήν την περίοδο, μερικές από αυτές στη Formula1.

Θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη στον Μάριο Θέισεν και την ομάδα του για αυτές», είπε ο Ραϊτχόφερ, με τον Θέισεν να κατανοεί τον επιχειρηματικό λόγο, για τον οποίο πάρθηκε η απόφαση αυτή. «Φυσικά όλοι εμείς που δουλεύουμε στο Χίνβιλ και το Μόναχο θα θέλαμε να συνεχίσουμε το φιλόδοξο σχέδιο και να αποδείξουμε ότι αυτή η χρονιά ήταν απλά ένας «λόξιγκας» έπειτα από τρεις επιτυχημένες χρονιές, ωστόσο μπορώ να καταλάβω πώς πάρθηκε αυτή η απόφαση από επιχειρηματικής πλευράς.

Τώρα θα επικεντρωθούμε στους εναπομείναντες αγώνες και θα αποδείξουμε το μαχητικό μας πνεύμα προσπαθώντας για καλά αποτελέσματα καθώς θα αποχαιρετάμε τη Formula1». Τέλος, ο Κλάους Ντράεγκερ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW, τόνισε ότι η κακή απόδοση της ομάδας στους μέχρι τώρα αγώνες ήταν ένας παράγοντας που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της αποχώρησης. «Μας πήρε μόνο τρία χρόνια μέχρι να εδραιωθούμε στις κορυφαίες ομάδες, δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες φέτος.

Όπως και να έχει, τα δέκα χρόνια εμπειρίας μας στη Formula1 έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των κινητήρων μας. Από την εμπλοκή μας έχουμε κερδίσει σε τεχνολογία αλλά και σε ανταγωνιστικό πνεύμα που μας οδηγεί στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων». Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η BMW Sauber έκανε το ντεμπούτο της στη Formula1 το 2006 και ακολούθησαν αρκετά καλά αποτελέσματα, ενώ πέρυσι ήρθε και η νίκη με τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα να βλέπει πρώτος το πέσιμο της καρό σημαίας στο Γκραν Πρι του Καναδά, όπου είχε κατακτήσει και την pole position. Έτσι, τερμάτισε στην τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, τη στιγμή που διεκδικούσε για αρκετούς αγώνες τον τίτλο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!