Παραμένει η Suzuki

Νίκος Τσιώκος
Οι όποιες φήμες ήθελαν την Rizla Suzuki να αποχωρεί από το πρωτάθλημα του Moto GP, έπειτα από αυτή της Kawasaki, έλαβαν τέλος, αφού η εμπορική κάτοχος των δικαιωμάτων του πρωταθλήματος, Dorna Sports, πήρε τις διαβεβαιώσεις ότι δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο, καθώς τα μέτρα που έχουν ληφθεί αρκούν για να κάνουν βιώσιμη την ομάδα.


Για τη συζήτηση αυτών ο αγωνιστικός διευθυντής της Suzuki, Πολ Ντένινγκ, έδωσε το παρόν στην Ιαπωνία πριν από δυο εβδομάδες, όπου είχε αλλεπάλληλες συζητήσεις με τους αξιωματούχους του πρωταθλήματος. Στα περιθώρια της συνάντησης αυτής, λοιπόν, δεν έκρυψε ότι πρέπει να γίνουν περικοπές, παρά το γεγονός ότι η ιαπωνική ομάδα διαβεβαίωσε ότι το πρότζεκτ θα κυλήσει ομαλά το 2009.


«Η προεδρία της Suzuki μας άναψε το πράσινο φως για το σχέδιο MotoGP του 2009. Αν η Suzuki σκεφτόταν σοβαρά κάτι αντίθετο τότε είμαι σίγουρος ότι θα το είχε ανακοινώσει ήδη και όχι τώρα στα τέλη Ιανουαρίου, όπου ξεκινούν σε λίγο οι πρώτες δοκιμές στη Σεπάνγκ. Η Suzuki είναι μια εταιρία δεν θα πρόδιδε τη συμφωνία της με τους αναβάτες και την Dorna», είπε αρχικά ο Ντένινγκ για να αναφερθεί και στα... περί αποχώρησης της χορηγού της ομάδας, Rizla.

 


«Ακόμη βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις, παρόλα αυτά υπάρχει καταληκτική ημερομηνία. Αλλά ακόμη δεν έχουμε συμφωνήσει. Κοντεύουμε και θα ενημερώσουμε τον κόσμο το πολύ μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου». Στη συνέχεια, μίλησε για τα όσα λέγονταν ότι η Suzuki θα έπαιρναν μέρος στις δοκιμές της Σεπάνγκ.


«Δεν γνωρίζω από πού προήλθαν οι συγκεκριμένες φήμες, αλλά ο Κρις και ο Λόρις θα βρίσκονται στη Σεπάνγκ, μάλιστα υπάρχει η σκέψη να τους δώσουμε ακόμη περισσότερες ευκαιρίες για δοκιμές. Υπάρχει περιορισμός στις δοκιμές τώρα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, έτσι ο Κρις και ο Λόρις θα είναι μαζί τις τρεις ημέρες στη Σεπάνγκ, το Κατάρ και τη Χέρεθ και μετά στους αγώνες.


Με τις περικοπές στις δοκιμές έχουμε μόλις 8 ημέρες στην πίστα πριν την έναρξη των αγώνων». Όσον αφορά τις προσδοκίες των αναβατών από την νέα μοτοσικλέτα τόνισε ότι η Suzuki δείχνει να πέτυχε αυτά που ζήτησαν. «Στην πραγματικότητα μας ζήτησαν περισσότερη αγριότητα. Έμειναν ικανοποιημένοι με το συνολικό πακέτο στο Φίλιπ Άιλαντ το Νοέμβριο όσον αφορά τον έλεγχο, την ομαλή παροχή της δύναμης, την οδηγησιμότητα και τη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.


Είναι πολύ ικανοποιημένοι με την πρόοδο που έχει γίνει και τώρα ελπίζουμε να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα στην απόδοση μας. Αν το βρούμε αυτό νομίζω ότι η μοτοσικλέτα έχει τη δυνατότητα να γίνει ανταγωνιστική». Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα μέτρα της μείωσης του κόστους λέγοντας ότι υπάρχει μια γενική συμφωνία για το όλο θέμα.


«Υπάρχει μια γενική συμφωνία ότι πρέπει να μειωθεί το κόστος. Μερικές από τις προτάσεις που έχουν γίνει δεν θα φέρουν μεγάλες αλλαγές, αλλά μπορούν να βοηθήσουν. Το κλειδί της υπόθεσης είναι η Dorna, οι κατασκευαστές, η IRTA να δουν τα πράγματα από τη μεριά της προώθησης, της οργάνωσης και της ιδιωτικής ομάδας.


Όλοι οι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στις μεγάλες αλλαγές και όχι στις μικρές. Νομίζω ότι πρέπει να γίνει ριζική αλλαγή για να έχουμε σοβαρή μείωση του κόστους, ώστε και τα εργοστάσια να πάρουν πιο εύκολες αποφάσεις, για τη συμμετοχή τους στην επέκταση του πρωταθλήματος στο μέλλον».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!