Η Mazda ρίχνει...εξάρες (vid & pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Η Mazda ρίχνει...εξάρες (vid & pics)
Επίσημα αποκαλυπτήρια για το νέο Mazda 6 στην έκθεση της Μόσχας. Το ιαπωνικό μοντέλο γίνεται ελαφρύτερο, αποκτά δυναμικότερη εμφάνιση και εφοδιάζεται με οικονομικότερους και πιο μοντέρνους κινητήρες τεχνολογίας Sky-Activ.

Η Mazda δίνει έτσι την δική της απάντηση στην επίθεση, που υφίστανται οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως από τις κορεάτικες Hyundai και Kia, καθώς έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι δεν αρκεί από μόνη της η αξιοπιστία ενός μοντέλου για να κερδίσει τον υποψήφιο αγοραστή.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δημιούργησε η Mazda το κόμπακτ SUV με την ονομασία CX-5, που αναμένεται το επόμενο διάστημα και στη χώρα μας, ενώ βασίζεται στο εξαιρετικά μοντέρνο ντιζάιν του και στους ιδιαίτερα οικονομικούς κινητήρες του. Στην ίδια λογική πατάει και το Mazda 6 της επόμενης γενιάς, το οποίο αναμένεται να μπει στις αρχές του 2013 στις βιτρίνες των εμπόρων.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι οι γραμμές του οικογενειακού σεντάν, οι οποίες παραπέμπουν κυρίως σε κουπέ, ενώ το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4,86 μ. και υπερτερεί κατά δέκα εκατοστά απέναντι σε εκείνο του απερχόμενου μοντέλου. Αντίθετα με το αυξημένο μήκος έχουμε ελαφρά χαμηλότερο ύψος (1,45 μ.) και λίγο μεγαλύτερο πλάτος (1,84 μ.), τη στιγμή που το μήκος του μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο και εγγυάται μία στιβαρή συμπεριφορά στο δρόμο.

Στα σκαριά βρίσκεται και η έκδοση στέισον βάγκον, που παρουσιάζουμε σε...συσκευασία κάλυψης και απόκρυψης και η οποία θα είναι ελαφρά κοντύτερη σε μήκος (4,80 μ.) από την τετράθυρη μπερλίνα. Και οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν πάντως χώρους αποσκευών οικογενειακών προδιαγραφών, καθώς οι όγκοι τους θα κυμαίνονται γύρω στα 500 λίτρα.

 

Η Mazda δεν έχει αποφασίσει ακόμη, αν πρόκειται να υπάρξει και πεντάθυρη έκδοση, θεωρείται όμως πολύ πιθανόν να λανσάρει ένα μοντέλο Crossover με βάση τη νέα σειρά 6, όπως έκανε η Citroen με το μοντέλο DS5. Το βάρος του αμαξώματος έχει περιοριστεί κατά περίπου 100 κιλά παρόλες τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του και κυμαίνεται γύρω στα 1.300 κιλά, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου εμφανίζεται μειωμένη από 5% έως 12%.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός βενζινοκινητήρα δύο λίτρων με 145 και 165 ίππους ισχύ, μέση κατανάλωση 5,5 και 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ.και 210 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Θα υπάρχει επίσης και ένας βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων με 192 άλογα και 256 Nm ροπή στρέψης, που θα συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο σαζμάν έξι σχέσεων, ενώ τα δίλιτρα μοτέρ θα πηγαίνουν πακέτο με εξατάχυτα, χειροκίνητα κιβώτια.

Οι...οικονομολόγοι θα μπορούν να παραγγείλουν το νέο Mazda 6 με ντιζελοκινητήρες 2,2 λίτρων και αποδόσεις μεταξύ 130 και 180 ίππων, αλλά και μέση κατανάλωση γύρω στα 4 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ αργότερα θα λανσαριστούν και μοτέρ χαμηλότερου κυβισμού. Χάρη στην τεχνολογία Sky-Activ λειτουργούν όλα τα μοτέρ με σχέση συμπίεσης 14 προς 1, η οποία θεωρείται πολύ υψηλή για βενζινοκινητήρες και πολύ χαμηλή για ντιζελοκινητήρες, μάλιστα οι τελευταίοι καλύπτουν ήδη τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6.

Στον εξοπλσμό του ιαπωνικού σεντάν θα περιλαμβάνονται προηγμένα συστήματα, όπως αυτόματου φρεναρίσματος και προειδοποίησης του οδηγού, όταν παρεκλίνει το αυτοκίνητο από τη λωρίδα του. Όσο για τις τιμές, στο εξωτερικό αναμένεται να ξεκινούν από περίπου 25.000 ευρώ, εδώ όμως θα αρχίζουν λίγο ψηλότερα (πιθανόν μεταξύ 28.000 και 30.000 ευρώ) λόγω της πρόσθετης φορολόγησης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!