Ο «Διάβολος» που... προσκύνησε ο Μαραντόνα

Απέμεναν πέντε λεπτά. Ο Κάρλος Μπιλάρδο έδωσε εντολή να βγει ο αναντικατάστατος και μετέπειτα ήρωας στον τελικό, Χόρχε Μπουρουσάγα. Ο Ντιέγο Αρμάντο Μαραντόνα είχε βάλει δύο γκολ και είχε καθαρίσει τον ημιτελικό με το Βέλγιο. Η Αργεντινή πετούσε για την κατάκτηση του Μουντιάλ στα γήπεδα του Μεξικό και όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα σε αυτόν που έμπαινε. Ο Ρικάρντο Μποκίνι ήταν το ίνδαλμα του ινδάλματος. Ο Ντιεγκίτο είχε ζητήσει προσωπικά από τον ομοσπονδιακό εκλέκτορα και φίλο του να τον συμπεριλάβει στην αποστολή και έτσι συνέβη.
«Μαέστρο, πάρε την μπάλα και ζωγράφισε», ήταν η παρότρυνση του ηγέτη σε αυτόν που ανέκαθεν θεωρούσε ανώτερό του. «Αλλάξαμε την μπάλα δύο, τρεις φορές και ήταν λες και έπαιξα πασούλες με τον ίδιο τον Θεό. Ηταν ένα δώρο, ένα βραβείο για μένα που βρέθηκα έστω και λίγο στο πλευρό του», θα έλεγε με άκρατο σεβασμό μετά τον ημιτελικό το βασικό 10άρι. Αυτό ήταν και το πρόβλημα του Μποκίνι. Μπορεί για τον Μαραντόνα εκείνος να ήταν ο κορυφαίος όλων των εποχών, αλλά η αλήθεια ήταν ότι δεν χωρούσαν ταυτόχρονα στην ίδια ομάδα. Και το λογικό ήταν ο Μποκίνι να μένει στον πάγκο.
Αντιφουτουριστικός, αντιδημοσιγραφικός, αντί, αντί. Ο σπουδαιότερος παίκτης, ο ηγέτης μίας εκ των πιο θρυλικών ομάδων που έχει γνωρίσει ποτέ το ποδόσφαιρο σε συλλογικό επίπεδο, δεν πουλούσε εξώφυλλα, έχοντας την καράφλα και το μαλλί να το φέρνει από πλάγια, για να καλύψει το κενό και στο παιχνίδι να κυματίζει ψηλά από τον αέρα. Είχε απέναντί του ακόμα και το δικτατορικό καθεστώς του Χόρχε Βιδέλα. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν πήρε και το Μουντιάλ του 1978 και εκεί θα ήταν αναμφίβολα ο σούπερ σταρ στα ντουζένια του. Ο δικτάτορας δεν ήθελε τον οπαδό των Περονιστών, Μποκίνι και απαίτησε να πάρουν αντί εκείνου, τον Νορμπέρτο Αλόνσο της Ρίβερ Πλέιτ.
Ετσι ο ήρωας των Κόκκινων Διαβόλων του Μπουένος Αϊρες απέμεινε να γράφει ιστορία μόνο σε συλλογικό επίπεδο. Και εκεί έκανε θαύματα. Φορώντας για 19 χρόνια (1972-'91) μόνο τη φανέλα της Ιντεπεντιέντε, την οδήγησε σε κυριαρχία στην Αργεντινή, την Νότια Αμερική και τον κόσμο ολάκερο. Τα τέσσερα πρωταθλήματα ήταν το λιγότερο. Πήρε τέσσερις φορές το Κόπα Λιμπερταδόρες (1973, 1974, 1975, 1984), δύο φορές το Κόπα Ιντεραμερικάνα (1973, 1976) και δύο φορές έδειξε στους Ευρωπαίους ποιος ήταν το μεγάλο αφεντικό. Το 1973 στο Διηπειρωτικό δεν πήγε ο Αγιαξ, αλλά η Γιουβέντους που υποτάχθηκε 1-0 με δικό του γκολ. Ιδιο ήταν το αποτέλεσμα και το 1984 κόντρα στην Λίβερπουλ.
Οι σύγχρονοι λοιπόν μπορεί να μην έχουμε εικόνα, αλλά από την στιγμή που για τον Μαραντόνα ήταν ακόμα καλύτερος και από τον ίδιο, δεν γίνεται η ιστορία του παιχνιδιού να μην τον τοποθετήσει ψηλά. Κάποια στιγμή ο θρυλικός Χόρχε Βαλδάνο (πρωταθλητής κόσμου δύο φορές) προσπάθησε να εξηγήσει το φαινόμενο Ρικάρντο Μποκίνι. «Υπήρξε το απόλυτο 10άρι με μία έννοια που δεν υπάρχει πια στο ποδόσφαιρο. Ηταν μία ιδιοφυΐα που χρησιμοποιούσε το κεφάλι για να επινοεί θαύματα και το δεξί του πόδι για να τα πραγματοποιεί. Ενδιάμεσα είχε και αυτό το κοντόχοντρο αντιαθλητικό κορμί να ξεγελάει τους αντιπάλους. Να τους λέει ψέματα για τις δυνατότητες και τις προθέσεις του. Και πάλι όμως αυτά που είπα δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν το μεγαλείο του. Οποιος δεν είδε, δεν θα καταλάβει»!
Follow me: @orgekaraman
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.
Leo Grs
Υπέροχο άρθρο κ.Καραμάνο (δεν θα σας πω μπράβο και εγώ, γιατί φαντάζομαι θα τα έχετε βαρεθεί τόσα μπράβο... χαχα). Μία μικρή συμπλήρωση στο άρθρο σας, θα προσθέσω το καλυτερότερο XD βίντεο, για τον Μποτσίνι (νομίζω έτσι προφέρεται σωστά): Ricardo Bochini The Master Elegance Football (Mucho Material Inedito), γιατί είναι κρίμα να μην δει κάποιος από εμάς τις νεότερες γενιές, το «μαγικό» ταλέντο του, του Μποτσίνι, που δεν τον προλάβαμε, ώστε να κατανοήσουμε απόλυτα το μεγαλείο του. Προσωπική άποψη σχετικά με τον Ρικάρντο είναι, πως ήταν ένας από τα λίγα πρώτα σύγχρονα 10άρια με όλη την σημασία της έννοιας. Είχε το βασικότερο, απίστευτη την τρίπλα, την συνέπεια στο σκοράρισμα, και το «κοφτερό» μάτι και «διαβήτη» πόδι, ώστε να ανοίγει άμυνες με απίστευτες κάθετες μπαλιές ακριβείας. Ό,τι και να πούμε είναι λίγο, για έναν από τα κορυφαία, ινδάλματα του Μαραντόνα.
Mario Pale
Για να ειμαι ειλικρινης τον ειχα ακουστα αλλα ποτε δεν τον ειδα σε κανενα βιντεο,αυτο που μου εκανε τρομερη εντυπωση βλεποντας τα παραπανω βιντεο ειναι το οτι ολες του οι πασες ειναι συρτες ,η μπαλα δεν σηκωνεται απο το εδαφος.Τρομερη τεχνικη,ιδιως η πασες του μου θυμισαν Ρεδοντο ,παντα συρτα ωστε να διευκολυνεις τον συμπαικτη σου και παντα με ακριβεια....
ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ
Ευλογημένη χώρα ποδοσφαιρικά η Αργεντινή, δεν υπάρχει όμοια της πουθενά αλλού, ούτε καν λίγο βορειότερα της.
Swaini
Θεουλης... Αλλα ειναι μεγαλη κουβεντα αυτη που λες.. Οι σχεδον γειτονες ειναι μια ιδιαιτερη κατηγορια..
Gofretta.gr
Το ίνδαλμα του Μαραντόνα ήταν ο Ντι Στέφανο.
gcxvzw
Tα ινδαλματα του Μαραντονα, ηταν ο Μποκινι και ο Ριβελινο. Επισης θαυμαζε παρα πολυ και τον Τομας Καρλοβιτς , τον μεγαλο Αργεντινο, Κροατικης καταγωγης, που επαιζε στην Ροζαριο, την δεκαετια του 70.
KAKA THE BEST
Πολύ ωραίο άρθρο...Μπράβο...και άλλα τέτοια...
HAMBURGSV
Πολυ ωραίο αρθρο για να μαθαίνουμε ολους αυτούς τους τεράστιους παικτες που δεν προλάβαμε αλλα δεν έλαβαν και την προβολή που τους επρεπε λόγω του ότι δεν υπήρχαν τα τοσο εξελιγμένα σημερινά ΜΜΕ. Ο Μποκινι μονο και μονο που ήταν το ίνδαλμα του κορυφαίου ever παίκτη, του μέγα Ντιεγκιτο τα λέει ολα, οπως και το ότι τίμησε μονο την φανέλα της μεγάλης Ιντερπεντιετε δείχνει την αφοσίωση και το μεγαλείο που μονο τους πολυ μεγάλους χαρακτηρίζει, άλλες ωραίες ρομαντικές ποδοσφαιρικές εποχές.