Η Εθνική βλάπτει την οικονομία
Η Ελλάδα μπορεί να αποκλείστηκε με τον πλέον χειρότερο τρόπο της ιστορίας της, αλλά αυτή η απουσία της από το EURO της Γαλλίας, θα κοστίσει στην χώρα μας πολλά περισσότερα από την καταρράκωση της εθνικής υπερηφάνειας μας. Η μεγάλη χασούρα εκτός από το το ποδοσφαιρικό κομμάτι, βρίσκεται στην οικονομία. Εκεί θα μπορούσε να κινηθεί πραγματικά το χρήμα μέσα από την παρουσία του αντιπροσωπευτικού συγκροτήματος μας στο μεγάλο πάρτι που θα στηθεί το καλοκαίρι του 2016.
Ο λόγος δεν γίνεται για τα ποσά που θα λάμβανε η ΕΠΟ για την την πρόκριση και τα εκεί ματς. Μιλάμε για τα ποσά που θα διακινούνταν εντός χώρας από κάθε άλλη παράλληλη- άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένη με το EURO- δραστηριότητα. Αφορμή και ουσιαστικά βάση γι' αυτό το κομμάτι στάθηκε μία έρευνα ενός οργανισμού στην Πορτογαλία. Το «IPAM» που είναι ένας οικονομικός φορέας για το marketing, ένα marketing school, είχε ψάξει από πέρσι το θέμα και είχε βγάλει ορισμένα αντιπροσωπευτικά νούμερα.
Η σύγκριση λοιπόν ή καλύτερα η ταύτιση με την Ελλάδα ήρθε αυτόματα, μιας και με την Πορτογαλία από οικονομικής άποψης βρισκόμαστε περίπου στο ίδιο επίπεδο. Εχουμε το πιο κοντινό ΑΕΠ στην Ευρωζώνη (λίγο κάτω από το 200%), τον ίδιο πληθυσμό (λίγο πάνω από τα 10 εκατ. κατοίκους) και παρόμοια προβλήματα με την κρίση. Εκείνοι βέβαια μπορούν να υπερηφανεύονται πως πλέον λειτουργούν χωρίς την «Τρόικα», μα στην πραγματικότητα το χρέος τους παραμένει στο 128,7% του ΑΕΠ. Επίσης κοντά στα δύο εκατ. ψυχές ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ άλλες τόσες κινδυνεύουν να περάσουν αυτό το όριο. Πάνω κάτω όπως συμβαίνει και στα δικά μας μέρη δηλαδή, με τους δύο λαούς να έχουν χοντρικά την ίδια αγοραστική δύναμη.
Ας γυρίσουμε όμως στο EURO και τα χρήματα που θα κινηθούν παράλληλα με αυτό στην οικονομία της ιβηρικής χώρας. Καθώς ο Κριστιάνο Ρονάλντο και η σύνολο του Φερνάντο Σάντος θα ιδρώνει τιμημένα τη φανέλα, θα γίνεται τζίρος της τάξης των 485 εκατ. ευρώ. Τόσα τα έχει υπολογίσει η «IPAM» με την προϋπόθεση όμως η Πορτογάλοι να προκριθούν από τον όμιλο, ειδάλλως το νούμερο μικραίνει. Εάν πάλι φτάσουν μέχρι τον τελικό, το ποσό θα εκτιναχτεί ακόμα και στα 650-670 εκατ. ευρώ. Μιλάμε για πάρα πολλά χρήματα μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Ουσιαστικά πρόκειται για χρήματα που έχουν να κάνουν με πάρα πολλούς τομείς και με αυτά θα έκαναν τζίρο από μεγάλες πολυεθνικές, μέχρι τον μπακάλη της γειτονιάς. Το Νο1 είναι οι διαφημίσεις. Ο διαφημιστικός χρόνος θα είναι πολύτιμος και πανάκριβος. Τα σποτάκια θα παρακινήσουν τον κόσμο να ψωνίσει τα προϊόντα. Την ίδια στιγμή θα δουλεύουν στο κόκκινο οι κάθε λογής παραγγελίες. Θυμηθείτε τι έγινε π.χ στο Μουντιάλ της Βραζιλίας με τα delivery στο σπίτι. Καφετέριες, μαγαζιά, μπαρ, σούπερμαρκετ θα λειτουργούν στο κόκκινο.
Σε κάθε νίκη, ο κόσμος θα κάνει κέφι, θα γλεντάει. Με μπύρες από το περίπτερο ή σε κάποιο club. Μία φορά κι έναν καιρό είχε γίνει μία έρευνα που είχε αποδείξει ότι το καλοκαίρι του 1982, όταν δηλαδή η Σκουάντρα Ατζούρα κατέκτησε το Μουντιάλ, οι Ιταλοί έπειτα από εννέα μήνες γέννησαν τα περισσότερα παιδιά στην ιστορία του έθνους τους. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως μαζί με την ευφορία, τι κατανάλωση γίνεται σε κάθε είδους προϊόν στις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις.
Την ίδια στιγμή η UEFA ανακοίνωσε ότι υπολογίζει τα δικά της κέρδη καθαρά από τηλεοπτικά και εισιτήρια, να αγγίξουν το μισό δισ. ευρώ. Δηλαδή θα είναι αυξημένα κατά 200 εκατ. σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση της το 2012. Και εκεί θα μοιραστεί πιο εύκολα το χρήμα. Οι Εθνικές θα πάρουν κι εκείνες πιο πλούσια ποσοστά. Και η Ελλάδα θα είναι απούσα από το πάρτι. Μπάλα δεν θα την δούμε να παίζει και παράλληλα δεν θα βοηθηθεί η οικονομία!
Follow me: @jorgekaraman
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.