CPLP Shipping Holdings: Ρεκόρ υπερκάλυψης του ομολόγου, ξεπέρασαν τα 801 εκ. ευρώ οι προσφορές
Όπως ανακοινώθηκε χθες αργά το απόγευμα από τους κύριους αναδόχους της Δημόσιας Προσφοράς, η συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε, τόσο από ιδιώτες, όσο και από θεσμικούς επενδυτές, ξεπέρασε τα 801 εκατ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας την Έκδοση των 150 εκ. ευρώ, κατά 5,3 φορές.
Πρόκειται για την πιο επιτυχημένη, μέχρι σήμερα, έκδοση, εταιρικού ομολόγου που είναι διαπραγματεύσιμο στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας.
Τα δύο τρίτα των 150.000 ομολογιών της Έκδοσης, με ονομαστική αξία 1000 ευρώ η καθεμία, κατανεμήθηκαν σε ιδιώτες επενδυτές, ενώ το ένα τρίτο σε θεσμικούς επενδυτές, με το τελικό επιτόκιο να ορίζεται σε 2,65% ετησίως.
Το ομόλογο της εταιρείας του κ. Μαρινάκη, είναι το δεύτερο ναυτιλιακό ομόλογο που εκδίδεται στην ελληνική αγορά μετά από εκείνο, ύψους 100 εκατ. ευρώ, της Costamare, συμφερόντων Κωνσταντακόπουλου, με τις προσφορές τότε να φτάνουν στα 665 εκατ. ευρώ.
Η επιτυχία της έκδοσης οφείλεται τόσο στο διεθνές μέγεθος του ναυτιλιακού Ομίλου Μαρινάκη των 108 πλοίων συνολικά, όσο και στα ισχυρά οικονομικά θεμέλια της εγγυήτριας του ομολόγου, Capital Product Partners L.P. (CPLP).
H CPLP είναι εισηγμένη από το 2007 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Nasdaq και ακολουθεί ένα σφιχτό επιχειρηματικό μοντέλο δίνοντας έμφαση στις προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές και τη σταθερή δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της. Τα τελευταία 14 χρόνια, μάλιστα, η εταιρεία έχει διανείμει, χωρίς διακοπή, στους μετόχους της, μερίσματα που αγγίζουν τα 800 εκ. ευρώ.
Με το ομόλογο η CPLP Shipping Holdings θα χρηματοδοτήσει μέρος του «πράσινου» αναπτυξιακού της πλάνου, ύψους 1,2 δισ. δολαρίων για την ενίσχυση του στόλου της με σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Τα πλοία είναι νεότευκτα τελευταίας τεχνολογίας και έχουν ήδη ναυλωθεί για πολλά χρόνια, σε μεγάλες εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφέλειας και συγκεκριμένα στις BP, ENGIE και CHENIERE.
«Με την επένδυση αυτή η εταιρεία μας θα καταφέρει να μειώσει ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, καθώς τα νέα πλοία κινούνται με LNG που είναι πολύ πιο φιλικό για το περιβάλλον, αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην πράσινη ανάπτυξη αφού το φυσικό αέριο διαδραματίζει ήδη καταλυτικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση.», δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας προσφοράς του ομολόγου, ο διευθύνων σύμβουλος της εγγυήτριας εταιρείας, κ. Γ. Καλογηράτος.
Μετά και την ένταξη των τριών νέων LNG Carrieris, ο στόλος της CPLP θα αριθμεί 22 πλοία, εκ των οποίων 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.