H Breitling φτάνει σε... νέα ύψη με τα Super AVI!
Τα Super AVI, η νεότερη σειρά ρολογιών από την Breitling, είναι μια γιορτή για την ιστορία της αεροπορίας με σχέδια εμπνευσμένα από το πρωτότυπο "Co-Pilot" του 1953 ref. 765 AVI και τέσσερα θρυλικά αεροπλάνα: τo P-51 Mustang της North American Aviation, το Vought F4U Corsair, το Curtiss P-40 Warhawk και το de Havilland Mosquito.
«Αυτή η συλλογή ενσαρκώνει την αίσθηση της νοσταλγίας για τις πρώτες μέρες της αεροπορίας, όταν οι πιλότοι βασίζονταν στα ρολόγια τους ως εργαλεία του σκάφους», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Breitling, Georges Kern. «Αλλά δεν χρειάζεται να είσαι πιλότος ή λάτρης των vintage αεροσκαφών για να εκτιμήσεις την εξαιρετική δεξιοτεχνία και τον στιβαρό σχεδιασμό τους».
Στη δεκαετία του 1930, το τμήμα Breitling's Huit Aviation πήρε το όνομά του εφευρίσκοντας ρολόγια ακριβείας για τα πιλοτήρια του τότε εκκολαπτόμενου τομέα της αεροναυπηγικής. Δύο δεκαετίες
αργότερα, το 1953, η Breitling παρουσίασε ένα ακόμα νέο όργανο πτήσης, αυτή τη φορά σε μορφή που να μπορεί να φορεθεί. Το ρολόι για πιλότους 765 AVI ήταν μια άμεση επιτυχία και το πρώτο στο είδος του που ενέπνευσε πολλά ακόμα. Αγαπημένο από τους αεροπόρους, έγινε γρήγορα γνωστό ως «Co-Pilot». Το 2020, η Breitling κυκλοφόρησε επίσης το AVI ref. 765 1953 Re-Edition, μια προσεκτικά ερευνημένη και κατασκευασμένη επανέκδοση χρονογράφου που τιμά αυτό το κλασικό κληροδότημα.
Αυτό το πρωτοποριακό ρολόι είναι η έμπνευση και για το σημερινό Super AVI, την πρώτη συλλογή Breitling Classic AVI. Η κυκλοφορία του σηματοδοτεί σχεδόν έναν αιώνα ρολογιών αεροπλοΐας από μια μάρκα που έχει μοιραστεί μερικές από τις καλύτερες στιγμές του συγκεκριμένου τομέα. Από τις γενναίες πρώτες απογειώσεις μέχρι τη γέννηση των εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών, η ιστορία της Breitling είναι αδιαχώριστη από αυτή της πτήσης.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ VINTAGE ΑΕΡΟΠΛΟΙΑΣ
Η συλλογή διατίθεται σε πέντε μοναδικές εκδόσεις προς τιμήν τεσσάρων ισχυρών και αξιομνημόνευτων αεροσκαφών, των οποίων οι περίτεχνες σιλουέτες κοσμούν τις πλάτες των ρολογιών από κρύσταλλο σάπφειρου.
– Το Super AVI P-51 Mustang αποτίει φόρο τιμής στο καλύτερο μαχητικό αεροπλάνο της εποχής σε δύο ξεχωριστές εκδόσεις: κάσα από ανοξείδωτο ατσάλι με μαύρο καντράν και καφέ δερμάτινο λουράκι και έκδοση σε κόκκινο χρυσό 18 καρατιών με ανθρακί καντράν και μαύρο δερμάτινο λουράκι αποκλειστικά για τις μπουτίκ Breitling και το Breitling.com.
– Το Super AVI Tribute to Vought F4U Corsair διαθέτει μπλε καντράν, μπλε μετρητές χρονογράφου και μαύρο δερμάτινο λουράκι, σχεδιαστικά στοιχεία που ταιριάζουν με το χαρακτηριστική εικόνα του αεροσκάφους του ναυτικού που έσπασε κάθε ρεκόρ.
– Το Super AVI Curtiss Warhawk, με το στρατιωτικό-πράσινο καντράν, μετρητές χρονογράφου σε λευκό χρώμα και κόκκινα στοιχεία, παίζει χρωματικά με το διάσημο στόμα καρχαρία που έχει ζωγραφισμένο στη μύτη του το συνονόματό αεροσκάφος, ένα χαρακτηριστικό που του έδωσε την αδιαμφισβήτητη ταυτότητά του.
– Το Super AVI Mosquito διαθέτει ένα συνδυασμό γυαλισμένου μαύρου και σατινέ βουρτσισμένου κεραμικού πλαίσιού με μαύρο καντράν και λευκούς μετρητές χρονογράφου σε αντίθεση. Τα κόκκινα και πορτοκαλί στοιχεία του θυμίζουν τα διακριτικά μοτίβα που βρίσκουμε στο ευέλικτο μαχητικό που δίκαια αναφέρονται σε αυτό σαν το «Ξύλινο Θαύμα».
«Το DNA της ωρολογοποιίας είναι αυτό που κυριαρχεί, ενώ οι ερμηνείες των τεσσάρων αεροσκαφών δίνουν στην σειρά το συναίσθημά και τις ελκυστικά τολμηρές σχεδιαστικές γραμμές. Συνολικά, αυτά τα στοιχεία μαζί ξυπνούν το πνεύμα της πρώιμης πτήσης», λέει ο Creative Director της Breitling, Sylvain Berneron. «Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε πως η Breitling πρωτοπόρησε στα ρολόγια αεροπλοΐας όπως το ref. 765 AVI. Αυτή η κληρονομιά είναι τόσο δυνατή, που έπρεπε όχι απλά να την κρατήσουμε ανέπαφη, αλλά να την ξαναγράψουμε για τον 21ο αιώνα».
Η χαρακτηριστική σχεδίαση των Super AVI περιλαμβάνει μεγάλους, ευανάγνωστους αραβικούς αριθμούς σε καντράν και στεφάνη. Η στιβαρή κάσα τους έχει μέγεθος 46 χιλ. και η υπερμεγέθης κορώνα τους βρίσκεται στην θέση 3. Οι ραβδωτές στεφάνες παρέχουν βέλτιστο κράτημα και τα λουράκια από δέρμα μοσχαριού με τα εξώραφα κλείνουν το μάτι στις ραφές που βρίσκονταν στον δερμάτινο εξοπλισμό πτήσης της εποχής.
Οι πιλότοι και άλλοι ταξιδιώτες θα εκτιμήσουν τη δυνατότητα παρακολούθησης μιας δεύτερης ζώνης ώρας χρησιμοποιώντας την 24ωρη σήμανση στην εσωτερική στεφάνη και στον δείκτη GMT με το κόκκινο άκρο. Ο μηχανισμός των Super AVI είναι ο πιστοποιημένος από την COSC Breitling Manufacture Caliber B04, ο οποίος παρέχει περίπου 70 ώρες απόθεμα ισχύος. Ενώ τα Super AVI μας θυμίζουν τις μέρες πριν από τους ψηφιακούς χρονομετρητές, όταν τα ρολόγια των πιλότων ήταν τα αξιόπιστα όργανα πτήσης τους, η στιβαρή αισθητική και η μακρόχρονη ακρίβειά τους είναι αυτά που κάνουν τα Super AVI εξίσου επίκαιρα σήμερα.
Ένα Κουαρτέτο Αεροπορικών Game Changers
Όταν το P-51 Mustang κατασκευάστηκε σε μόλις 120 ημέρες, ακόμη και ο κατασκευαστής του, η North American Aviation, δεν περίμενε τι δύναμη είχε στα χέρια της. Τα φτερά χαμηλής έλξης και το σύστημα ψύξης του κινητήρα του – θεωρήθηκαν πειραματικά όταν το μονοθέσιο μαχητικό απογειώθηκε για πρώτη φορά το 1940 – του έδωσαν πρωτοφανή ταχύτητα και αυτονομία. Η προσθήκη ενός κινητήρα Merlin επέκτεινε τις επιδόσεις του σε μεγάλα ύψη, καθιστώντας το το καλύτερο μαχητικό της εποχής του.
Ως ναυτικό αεροσκάφος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, το Vought F4U Corsair έπρεπε να κάνει δύσκολες απογειώσεις και προσγειώσεις από αεροπλανοφόρα και απρόσιτες λωρίδες προσγείωσης. Η ταχύτητα και η ανύψωση ήταν η ουσία, και το Corsair είχε και στα δυο μεγάλη επιτυχία, και έγινε το πρώτο μονοκινητήριο μαχητικό που έσπασε το όριο των 400 mph (640 χλμ./ώρα), παρέχοντας επίσης εξαιρετικό ρυθμό ανάβασης. Ο σχεδιασμός των «λυγισμένων» φτερών του, η υπερμεγέθης προπέλα και το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα το καθιστούν έμβλημα στην ιστορίας της αεροπορίας.
Σχεδιασμένο ως αεροσκάφος καταδίωξης, το Curtiss P-40 Warhawk πέταξε για πρώτη φορά το 1938 και γρήγορα αποδείχθηκε μετρ της ευκινησίας. Δεν ήταν μόνο η ικανότητα του αεροπλάνου να παίρνει απίστευτες στροφές που του έδινε το πλεονέκτημα κατά την πτήση, η στιβαρή του δομή σήμαινε ότι μπορούσε να ανεχθεί δύσκολες καιρικές συνθήκες ακόμη και σοβαρές ζημιές στην διάρκεια της μάχης. Η προκλητική τέχνη στην μύτη του με το στόμα του καρχαρία, σφράγισε τη φήμη του του Warhawk ως επαναστάτη των ουρανών.
Σε μια εποχή που οι ελλείψεις αλουμινίου και χάλυβα ήταν συχνές, οι μηχανικοί πίσω από το de Havilland Mosquito χρησιμοποίησαν ένα υλικό σε αφθονία: το ξύλο. Το «Ξύλινο Θαύμα» προκάλεσε σοκ όταν ξεπέρασε τις επιδόσεις των μεταλλικών αντιπάλων του και έγινε ένα από τα ταχύτερα αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1940 και 1950. Η ανώτερη ικανότητα ελιγμών του επέτρεψε να κάνει πολλαπλές εργασίες σε ρόλους τόσο μεγάλους όσο το ελαφρύ βομβαρδιστικό μεγάλων αποστάσεων, το νυχτερινό μαχητικό, το μεταφορικό και το φωτογραφικό αεροσκάφος αναγνώρισης.