Σοκάρουν οι καταθέσεις των εργαζομένων του ΗΣΑΠ: «Ο Έλληνας μας είπε να πηδήξουμε από το βαγόνι» (vid)
Συγκλονίζουν οι καταθέσεις των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, που βρίσκονταν στο μοιραίο βαγονέτο που συγκρούστηκε με συρμό με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του, ο 40χρονος εργοδηγός, ο Πέτρος.
Οι εργαζόμενοι στο βαγονέτο λείανσης, που πήδηξαν στις γραμμές για να σωθούν, όπως είδαμε στο αποκλειστικό βίντεο του Mega, εξήλθαν του νοσοκομείου, ενώ στη δημοσιότητα ήρθαν οι καταθέσεις τους.
«Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο, μας είπε να πηδήξουμε».
Ο πρώτος εργαζόμενος, αφού βουτά στο κενό, χτυπά στην κολόνα της αποβάθρας και καταλήγει στις γραμμές. Τον πλησιάζει ο συνάδελφός του που πήδηξε κι αυτός χωρίς να πάθει το παραμικρό για να δει αν είναι καλά.
Ένα λεπτό αργότερα, στον σταθμό του Ηρακλείου, ένας τρίτος εργαζόμενος πηδά στην αποβάθρα και πέφτει με το κεφάλι πάνω στις γραμμές, μένοντας για κάποια λεπτά ακίνητος.
«Από το ατύχημα έχω πάθει αμνησία και δε θυμάμαι τίποτα. Θυμάμαι πράγματα δύο μέρες πριν το ατύχημα μόνο. Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα σχετικά με το συμβάν. Συνήλθα μετά από πολλές μέρες, είχα χτυπήματα στο κεφάλι και έμεινα αρκετές μέρες στο νοσοκομείο», συμπληρώνει ο τεχνικός.
Ο 40χρονος εργοδηγός δευτερόλεπτα αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει το τρένο. Δεν κατάφερε όμως να βρεθεί πάνω στην αποβάθρα. Έπεσε στο κενό μετά τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου, χτύπησε αρχικά σε τσιμεντένια κολόνα εκτός αποβάθρας και κατέληξε σε δέντρο.
Μέσα στο βαγόνι έμεινε μόνο ένας Έλληνας τεχνικός. Έτρεξε στην πίσω πλευρά λίγο πριν γίνει η σύγκρουση με συρμό του ΗΣΠΑ που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την τρελή του πορεία.
«Εγώ δεν πήδηξα από το βαγόνι, μπήκα κάτω από το κάθισμα, κουλουριάστηκα και περίμενα. Μετά από κάποιο διάστημα κατάλαβα ότι έγινε σύγκρουση του συρμού μου με κάτι».
Όπως αποκάλυψε το MEGA, το πόρισμα της τραγωδίας αναφέρει ότι τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης, δε δούλεψαν, με αποτέλεσμα το βαγονέτο να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες δεν είχε γίνει σωστή συντήρηση. Η τοποθέτηση του συρμού για να πέσει πάνω του η μηχανή και να σταματήσει, δεν προβλέπεται από κάποια διαδικασία αλλά ήταν αυτοσχεδιασμός της τελευταίας στιγμής από 3 – 4 ανθρώπους που ήταν εκείνη την ώρα στο κέντρο του δικτύου.