Δωρεάν refill ζυμαρικών: Είναι η πιο έξυπνη επιλογή για το μενού των ιταλικών εστιατορίων;

Γιάννης Μπαϊρακτάρης
Δωρεάν refill ζυμαρικών: Είναι η πιο έξυπνη επιλογή για το μενού των ιταλικών εστιατορίων;
To 1995 μια αλυσίδα ιταλικών εστιατορίων αποφάσισε να δημιουργήσει μία από τις πιο επιθετικές τακτικές μάρκετινγκ, προσφέροντας απεριόριστα ζυμαρικά στους πελάτες της.

Πόσες φορές έχεις βρεθεί σε ένα ιταλικό εστιατόριο, έχεις ολοκληρώσει τη μακαρονάδα που παρήγγειλες και σκέφτεσαι από μέσα σου πως θα ήθελες λίγο ακόμα. Ωραίο δεν θα ήταν ένα έξτρα γέμισμα;

Μάλλον αυτό σκέφτηκαν οι ιδιοκτήτες της αλυσίδας εστιατορίων «Olive Garden» στις ΗΠΑ το μακρινό 1995 όταν λάνσαραν για πρώτη φορά στο μενού τους το «Never Ending Pasta Bowl» στην τιμή των 6,95 δολαρίων το άτομο. Ουσιαστικά, κάποιος θα μπορούσε να φάει όσα πιάτα ζυμαρικών (μαζί με τις σάλτσες τους) επιθυμούσε, πληρώνοντας το παραπάνω ποσό. Όπως ακριβώς έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλες αλυσίδες με το αναψυκτικό τους.

Μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες η αλυσίδα επανέφερε κάμποσες φορές στο μενού της τη συγκεκριμένη επιλογή, ενώ το 2019 το πήγε σε άλλο επίπεδο, προσφέροντας ένα Lifetime Pasta Pass (απεριόριστα ζυμαρικά για όλη τους τη ζωή) σε πενήντα πελάτες, που έδωσαν το ποσό των 500 δολαρίων.

 

Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, οι παραπάνω επιλογές γίνονταν αμέσως ανάρπαστες από το πεινασμένο για ζυμαρικά κοινό, μόνο που οι ιδιοκτήτες φαίνεται πως δεν ήταν ενθουσιασμένοι από τα κέρδη τους. Απ' ότι φάνηκε, η συγκεκριμένη πολιτική τελικά είχε αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρία, με τα έσοδα να μειώνονται αισθητά.

Ειδικά από τη στιγμή που στα εστιατόρια πήγαιναν πολλοί πελάτες, που έκαναν διάφορα challenges φαγητού και καταβρόχθιζαν τεράστιες ποσότητες ζυμαρικών. Από τη στιγμή που τα Olive Garden αφαίρεσαν από το μενού τους τα απεριόριστα ζυμαρικά το 2019, η εταιρεία κατέγραψε έσοδα που άγγιξαν το 29% μέσα στο 2020, αποδεικνύοντας ουσιαστικά πως η συγκεκριμένη πολιτική τούς είχε γυρίσει μπούμερανγκ, όσο κι αν την είχε λατρέψει το κοινό.

«Δεν ξέρουμε ούτε πότε θα γυρίσει η συγκεκριμένη επιλογή στο μενού, ούτε αν ποτέ θα γυρίσει», δήλωσε στο «Restaurantbusinessonline» ο Ρικάρντο Καρντένας, πρόεδρος της εταιρείας Darden, στην οποία ανήκει η Olive Garden.

Σίγουρα κάποιοι θα στεναχωρηθούν αρκετά μετά από αυτή την εξέλιξη.