Σκυλακάκης: «Δεν μειώνουμε το φόρο στα καύσιμα γιατί θα ευνοηθούν οι πλούσιοι»
Όσοι έχουν κάποιο όχημα για τις μετακινήσεις τους, είτε αυτό είναι αυτοκίνητο, είτε μηχανάκι, θα έχει παρατηρήσει τις μεγάλες αυξήσεις στα καύσιμα.
Είναι χαρακτηριστικό πως η τιμή της βενζίνης αγγίζει τα δύο ευρώ, όπως μπορείτε να δείτε και στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ που προβλήθηκαν σήμερα το πρωί.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης φιλοξενήθηκε το πρωί της Τετάρτης στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1 και ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να υπάρξει μείωση φόρων.
Κάτι που απέκλεισε λέγοντας ουσιαστικά πως κάτι τέτοιο θα ευνοούσε τους πλούσιους που έχουν 2-3 αυτοκίνητα και όχι τους υπόλοιπους πολίτες που δεν έχουν κάποιο όχημα.
«Το ηλεκτρικό το οποίο είναι αυτό που κυρίως ανεβαίνει έχει πάρα πολύ χαμηλό φόρο, έχει 6%. Οι παρεμβάσεις που κάνουμε στο ηλεκτρικό είναι πολύ μεγαλύτερες από το 6% και ούτε μπορούμε να πάμε σε μηδενική φορολογία στον ηλεκτρισμό, δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Τα καύσιμα δεν έχουν αυξηθεί με τον ίδιο τρόπο που έχει αυξηθεί το φυσικό αέριο, τα καύσιμα έχουν επανέλθει περίπου στο ‘19 ή λίγο παραπάνω.
Είναι τιμές που τις είχαμε ξανά το ’12-’13 και είναι μια τιμή που είναι περίπου 7-10% πάνω από την τιμή του ‘19 και κατά τη γνώμη μου είναι προσωρινή γιατί και αυτό οφείλεται στην ιστορία της Ουκρανίας.
Το κυριότερο όμως είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος, η μείωση του θα ήταν ένας αντίστροφος φόρος δηλαδή τα πιο φτωχά νοικοκυριά τα καύσιμα τα χρησιμοποιούν πολύ πιο λίγο γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο, ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, αυτοί δε που έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα που δεν τους λες και τους φτωχούς της κοινωνίας θα ωφεληθούν περισσότερο, οπότε να κάνουμε μια μείωση φόρου που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και θα αφήνει απροστάτευτους τους πιο φτωχότερους φαίνεται παράλογο ιδίως όταν έχουμε κάνει διπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης», ανέφερε.