Δώρισε το νεφρό του και του ήρθε λογαριασμός $13.000 για ιατρικά έξοδα

Newsroom
Δώρισε το νεφρό του και του ήρθε λογαριασμός $13.000 για ιατρικά έξοδα
Όταν η ιστορία πήρε διαστάσεις το λάθος της εταιρείας που έστειλε τον λογαριασμό στον δωρητή νεφρού διορθώθηκε.

Το ποσό των 13.000 δολαρίων έλαβε για να πληρώσει ένας άνδρας από τη Νεβάδα των ΗΠΑ. Ο λόγος; Επειδή δώρισε το νεφρό του στον ξάδελφό του! Ο Elliot Malin αποφάσισε να βοηθήσει τον ξάδελφό του, Scott Kline που βρισκόταν στο τελευταίο στάδιο νεφρικής ανεπάρκειας, δίνοντάς του το ένα του νεφρό.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το κόστος της μεταμόσχευσης καλύπτεται από την ασφάλιση του παραλήπτη. Ωστόσο, ο Elliot ενημερώθηκε ότι έπρεπε να πληρώσει εκείνος το κόστος της χειρουργικής επέμβασης.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2021 όταν τα δύο ξαδέλφια, ο Elliot και ο Scott επισκέφτηκαν γιατρούς για προληπτικούς ελέγχους και τις ασφαλιστικές εταιρείες έτσι ώστε να κανονίσουν τις διαδικασίες για την χειρουργική επέμβαση. Ο Elliot πήρε τη διαβεβαίωση ότι δεν θα επιβαρυνόταν με τα έξοδα της μεταμόσχευσης, που έφτασαν τα 160.000 δολάρια.

Μετά την επέμβαση όμως, τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά. Τον Αύγουστο ο Elliot έλαβε τον πρώτο του λογαριασμό, που ήταν το ποσό των 19,15 δολαρίων για την εξέταση αίματος που είχε γίνει πριν από το χειρουργείο, με το νοσοκομείο να τον ενημερώνει ότι δεν το κάλυπτε.

 

Στη συνέχεια ο δωρητής νεφρού ενημερώθηκε ότι χρεώθηκε με 934 δολάρια για εργαστηριακές εργασίες, οι οποίες δεν καλύπτονταν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στα τέλη Σεπτεμβρίου έλαβε έναν νέο λογαριασμό της τάξεως των 13.000 δολαρίων, ποσό που υποτίθεται ότι θα κάλυπτε η ασφάλεια του ξάδελφού του.

Τον Δεκέμβριο έλαβε μια νέα ειδοποίηση που έγραφε: «Τελική ειδοποίηση! Ο λογαριασμός σας θεωρείται πλέον ληξιπρόθεσμος και αν δεν πληρωθεί θα ακολουθήσει περαιτέρω διαδικασία είσπραξης». Ο λογαριασμός προήλθε από μια εταιρεία που ονομάζεται «NorthStar Anesthesia» και ο Elliot κάλεσε και παραπονέθηκε λέγοντας: «Σας εξήγησα ότι δώρισα το νεφρό μου, δεν είμαι υπεύθυνος για την πληρωμή».

Ο Elliot δεν πήρε απάντηση από την εταιρεία, αλλά όταν έκανε γνωστή την ιστορία του στην ProPublica υπήρξε εξέλιξη. Όπως είπε του τηλεφώνησαν και τον ενημέρωσαν ότι είχαν αναλάβει τον λογαριασμό, με αποτέλεσμα να το θέμα να επιλυθεί. Παρόλα αυτά δεν θα έπρεπε να τεθεί τέτοιο ζήτημα εξ αρχής.