Ο πιλότος που τον «ρούφηξε» σπασμένο παράθυρο και κατάφερε να επιζήσει (vid)
Το 1990 συνέβη ένα περίεργο ατύχημα σε αεροπορική πτήση, ωστόσο χάρη στην ψυχραιμία και τα άμεσα αντανακλαστικά του πληρώματος, αλλά και τον πατάγοντα τύχη δεν υπήρξε κανένα θέμα. Την ιστορία αυτή επανάφερε στην επικαιρότητα το «Historic Photographs».
Στο ατύχημα , ο πιλότος έζησε από ένα θαύμα όταν έσπασε το παράθυρο με αποτέλεσμα να τον ρουφήξει προς τα έξω. Το πλήρωμα κράτησε τα πόδια του πιλότου για περίπου μισή ώρα και το αεροπλάνο έκανε αναγκαστική προσγείωση. Όλοι επέζησαν.
Αιτία του ατυχήματος ήταν το παράθυρο που είχε τοποθετηθεί λάθος στην πτήση της BA από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ισπανία. Ο αέρας ρούφηξε τον καπετάνιο σε υψόμετρο 17.000 ποδιών. Το όλο περιστατικό κράτησε 22 με 30 λεπτά. Αρκετοί θυμήθηκαν το ατύχημα και περιέγραψαν με ακρίβεια τα ακόλουθα γεγονότα.
Το πρωί της 10ης Ιουνίου 1990 ένα ακατάλληλα τοποθετημένο παρμπρίζ έσπασε κατά την διάρκεια της πτήσης 5390 της British Airways προκαλώντας αποσυμπίεση και ρουφώντας τον πιλότο, Tim Lancaster, έξω από το αεροπλάνο. Το μέλη του πληρώματος, τον κράτησαν από τα πόδια και ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα θύμα.
Τον Φεβρουάριο του 1992, το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου δημοσίευσε μια έγκυρη έκθεση 62 σελίδων για το περιστατικό. Η συγκεκριμένη έκθεση περιέχει ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με τις αναρτήσεις στο διαδίκτυο, από τις οποίες μπορεί να συμπαιράνει κανείς ότι ο πιλότος, τα μέλη και οι επιβάτες σώθηκαν από θαύμα.
Η έκθεση αναφέρει: Η πτήση BA 5390 αναχώρησε από το Μπέρμιγχαμ στις 7:20 π.μ. στις 10 Ιουνίου 1990 με κατεύθυνση τη Μάλαγα. Στο αεροσκάφος One-Eleven της British Aircraft Corporation (BAC), που κατασκευάστηκε το 1977, επέβαιναν 81 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, μεταξύ των οποίων:
- Ο πιλότος Tim Lancaster, 42 ετών
- Ο συγκυβερνήτης Alistair Atchison, 39
- Ο αρχισυνοδός John Heward, 37
- Ο δεύτερος αροσυνοδός Simon Rogers, 29
- Ο τρίτος αεροσυνοδός Nigel Ogden, 36
- Ο τέταρτος αεροσυνοδός Sue Prince, 33
Μετά από μια ομαλή απογείωση, ο Λάνκαστερ ξεκούμπωσε τη ζώνη του και άνοιξε τον αυτόματο πιλότο. Ωστόσο, στις 7:33 π.μ., καθώς το αεροσκάφος περνούσε πάνω από το Didcot στο Oxfordshire, 55 μίλια δυτικά του Λονδίνου, σε υψόμετρο 17.300 ποδιών, το παρμπρίζ του πιλότου έσπασε, προκαλώντας ξαφνική αποσυμπίεση στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να ρουφήξει τον Λάνκαστερ από το παράθυρο. Οι ερευνητές κατέληξαν αργότερα στο συμπέρασμα ότι το παρμπρίζ είχε αντικατασταθεί μόλις 27 ώρες νωρίτερα, αλλά τα περισσότερα από τα μπουλόνια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ακατάλληλα.
Αυτή η εκρηκτική αποσυμπίεση, η οποία διήρκεσε μεταξύ 1,13 και 1,46 δευτερολέπτων, προκάλεσε ομίχλη συμπύκνωσης και στροβιλιζόμενους ανέμους στο θάλαμο πτήσης και άφησε τον Λάνκαστερ κρεμασμένο από τα πόδια του, ενώ η ροή αέρα έξω από το αεροπλάνο κάρφωσε τον κορμό και το κεφάλι του στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.
Ο τρίτος αεροσυνοδός Όγκντεν και ο αρχισυνοδός Χιούαρντ αντέδρασαν γρήγορα. Ενώ ο Όγκντεν όρμησε προς το Λάνκαστερ και τον έπιασε από τη μέση, ο Χιούαρντ αφαίρεσε μέρος της πόρτας του θαλάμου πτήσης - το οποίο είχε καταστραφεί στην αρχική αποσυμπίεση, επιτρέποντας στον συγκυβερνήτη Άτσισον να αναλάβει τον έλεγχο του αεροσκάφους για να κανονίσει αναγκαστική προσγείωση με τον τοπικό έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.
Στη συνέχεια, ενώ ο δεύτερος και ο τέταρτος αεροσυνοδός και καθησύχαζαν τους επιβάτες, ο Χιούαρντ ξαναμπήκε στο θάλαμο πτήσης και βοήθησε τον Όγκντεν να κρατήσουν από τη μέση και τα πόδια τον Λάνκαστερ. Ο Όγκντεν, εκτεθειμένος σε ανέμους και σε θερμοκρασίες αέρα -17° Κελσίου ανέπτυξε γρήγορα κρυοπαγήματα και εξουθενώθηκε, οπότε ο Ρότζερς ανέλαβε.
Το πλήρωμα είπε αργότερα στους ερευνητές ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, όλοι υπέθεσαν ότι ο Λάνκαστερ ήταν ήδη νεκρός και ανακουφίστηκαν μόλις ανακάλυψαν ότι είχε επιζήσει. Συγκεκριμένα τον είδαν να κλωτσάει τα πόδια του έξω από το αεροσκάφος, αρκετά λεπτά αργότερα. Σε συνέντευξη για μια μεταγενέστερο ντοκιμαντέρ , ο ίδιος ο Λάνκαστερ είπε ότι είχε καταφέρει να στρίψει τον κορμό του για να κοιτάξει το εσωτερικό του αεροπλάνου, έτσι ώστε να μπορεί να αναπνεύσει, αλλά γρήγορα έχασε τις αισθήσεις του και δεν θυμόταν τίποτα από την υπόλοιπη δοκιμασία του, μέχρι που ξύπνησε. στο νοσοκομείο.
Ο Ρότζερς κατάφερε να τον κρατήσει και λίγο αργότερα ο Άτσισον πραγματοποίησε μια επιτυχή αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο του Σαουθάμπτον, στη νότια ακτή της Αγγλίας. Ο Άτσισον προσγείωσε το αεροπλάνο στο Σαουθάμπτον στις 7:55 π.μ. — 22 λεπτά μετά την έναρξη του περιστατικού. Κανείς από τους επιβάτες δεν τραυματίστηκε, ο Όντγκεν έλαβε τις πρώτες βοήθειες για κρυοπαγήματα, κοψίματα και μώλωπες στο χέρι του, όμως όλη αυτό που βίωσε του επέφερε μόνιμο ψυχολογικό τραύμα. Ο Λάνκαστερ μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο του Σαουθάμπτον όπου, για καλή του τύχη, τα μόνα τραύματά του ήταν κατάγματα στο δεξί χέρι και στον καρπό, σπασμένο αριστερό αντίχειρα, κρυοπαγήματα, μώλωπες και ψυχολογικό σοκ.
Ο Λάνκαστερ επέστρεψε στις πτήσεις μόλις πέντε μήνες αργότερα και τελικά αποσύρθηκε το 2008. Τον Δεκέμβριο του 1991, η Βασίλισσα Ελισάβετ II του απένειμε τον «Έπαινο της Βασίλισσας» για τις πολύτιμες υπηρεσίες στον αέρα, όπως επίσης και για τα άλλα πέντε μέλη του πληρώματος.