Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης στο Gazzetta: «Κάθε μέρα έχω την ίδια αγωνία αν θα γελάσει το κοινό»

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης στο Gazzetta: «Κάθε μέρα έχω την ίδια αγωνία αν θα γελάσει το κοινό»
Ο πολύ καλός ηθοποιός μας μιλά για την αριστοφανική κωμωδία «Θεσμοφοριάζουσες» και για την παρουσία του στο σίριαλ «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα».

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης ανήκει στους ηθοποιούς που δεν πρόκειται να σε απογοητεύσουν. Η παρουσία του στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση, είναι απ’ αυτές που δεν μπορείς να μην προσέξεις. Σιγουριά και ηρεμία τον χαρακτηρίζουν στο παίξιμο του. Δεν καταφεύγει στην υπερβολή, στην ευκολία και κάθε ερμηνεία του είναι κρυστάλλινη. Ο καλός λόγος του αξίζει, τον έχει κερδίσει. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μας μιλά για τον ρόλο του στις «Θεσμοφοριάζουσες», αυτόν του Ευριπίδη, για την παράσταση (είναι σε περιοδεία) και για τη συμμετοχή του στην τηλεοπτική κωμωδία «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (προβάλλεται στον Alpha). Τον ευχαριστούμε πολύ.

Τι είναι αυτό που σας αρέσει στον ρόλο σας;
Ο ίδιος ο ρόλος του Ευριπίδη. Όταν, μάλιστα, περνάει στα χέρια του Αριστοφάνη τον βλέπουμε από την τραγική του πλευρά και τότε υπάρχει ενδιαφέρον. Ο Ευριπίδης είναι αυτός που είναι, αλλά ο Αριστοφάνης κατασκευάζει ολόκληρη παρωδία γύρω από το όνομα και την προσωπικότητα του. Έτσι, όταν έρχεται αντιμέτωπος με τις γυναίκες συμβαίνουν τραγελαφικά πράγματα. Αυτή είναι η γοητεία του ρόλου αλλά και του έργου.

Πού οφείλεται η επικαιρότητα του έργου; Είναι επειδή μιλάει για την αντιμετώπιση των γυναικών από τους άντρες της εποχής, τους διανοούμενους, αυτούς που είχαν την εξουσία;
Μην ξεχνάτε τη θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή και πόσο μάλλον ότι ο Αριστοφάνης υπεραμύνεται και υπερασπίζεται, όχι μόνο στο συγκεκριμένο έργο αλλά και στη Λυσιστράτη, τη γυναίκα. Μέσα από το χιούμορ λέει αλήθειες. Η επικαιρότητα του -και με όσα συμβαίνουν σήμερα- βρίσκεται σε αυτό το πλαίσιο.

Γιατί δεν έχει δικαιωθεί η θέση των γυναικών μέχρι σήμερα; Τι πιστεύετε;
Ζούμε σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, αλλά πιστέψτε με η δικαίωση της γυναίκας έχει έρθει εδώ και αρκετά χρόνια. Απλώς, όταν τα τεκταινόμενα είναι στα άκρα, αυτά που συμβαίνουν δηλαδή, η αδικία γίνεται κατάφορη. Νομίζω ότι η δύναμη της γυναίκας έχει καταδειχθεί εδώ και καιρό.

 

Θεσμοφοριάζουσες

«Οργανώσαμε κάτι ιδιαίτερο, να μην είναι μία από τα ίδια»

Ποιο είναι το πιο απαιτητικό σημείο, ερμηνευτικά, σε αυτή την αριστοφανική κωμωδία;
Όσον αφορά τον ρόλο μου οι δύο επόμενες εμφανίσεις, όταν ο Ευριπίδης μεταμφιέζεται σε Μενέλαο και Περσέα. Εκεί, πραγματικά λειτούργησε η φαντασία μας. Οργανώσαμε κάτι ιδιαίτερο, να μην είναι μία από τα ίδια. Ουσιαστικά, σε αυτά τα σημεία πραγματικά βλέπουμε παρωδία τραγωδίας. Μάλιστα, ο Περσέας κάνει μια μοντέρνα προσέγγιση…

Τι έχετε μάθει για την κωμωδία απ’ αυτό το έργο;
Κάτι καινούργιο δεν είχε να μου προσθέσει. Τις τεχνικές αυτές τις έχω αντιμετωπίσει και άλλες φορές. Άρα, αυτό που μπορώ να μάθω είναι ο ίδιος ο ρόλος, πώς ελίσσεται μέσα στο έργο.

Σας βοηθάει στην εξέλιξη σας ως κωμικό;
Βέβαια! Το καθετί προσφέρει το δικό του λιθαράκι.

Έχετε άγχος για το αν θα καταφέρετε να κάνετε τον κόσμο να γελάσει ή μετά από τόσα χρόνια δεν το σκέφτεστε;
Το σκέφτομαι σε καθημερινή βάση, οφείλω να το σκέφτομαι. Αν φτάσω στη σφαίρα της σιγουριάς τότε νομίζω δεν θα μπορέσω να εξελιχθώ, όση πείρα και εμπειρία κι αν έχω στο είδος. Κάθε μέρα είναι σαν να βρίσκομαι πρώτη φορά πάνω στη σκηνή. Κάθε μέρα έχω την ίδια αγωνία αν θα γελάσει το κοινό.

Τις στιγμές που δεν ανταποκρίνεται το κοινό προβληματίζεστε;
Πιστέψτε με δεν υπάρχει μέρα που να μην ανταποκριθεί. Όταν αυτό που κάνεις είναι ειλικρινές, διαυγές, δεν υπάρχει περίπτωση ο θεατής να μην ανταποκριθεί. Θα ανταποκριθεί, άλλοτε λιγότερο, άλλοτε περισσότερο.

«Αυτό που έδωσα είναι ο περίφημος κυρ Ηλίας»

Πάμε και στην τηλεοπτική σας παρουσία. Το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» κλείνει δέκα χρόνια προβολής. Ποιο είναι το μυστικό και μια κωμωδία συνεχίζει για δέκατη σεζόν;
Κατ’ αρχάς είναι η αυτοτέλεια των επεισοδίων. Αν χάσεις ένα δεν πειράζει, βλέπεις το επόμενο. Δεύτερος λόγος είναι η ύπαρξη τεσσάρων διαφορετικών ζευγαριών, τεσσάρων διαφορετικών ζωών, που δεν συναντιούνται ποτέ. Από την άλλη είναι το επίπεδο της παραγωγής και οι σεναριογράφοι που βγάζουν καθημερινές ιστορίες μέσα από την πραγματικότητα, ιστορίες που είναι λίγο τραβηγμένες για την κωμωδία. Αυτό είναι που έλκει το ενδιαφέρον του θεατή. Είναι σαν να βλέπει τον γείτονα του!

Το γέλιο βγαίνει από την κατάσταση
Ναι.

Τι έχετε πάρει τόσα χρόνια από το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» και τι έχετε δώσει;
Κατ’ αρχάς πήρα την εξέλιξη μου. Κάθε έργο που αναλαμβάνω το βλέπω σαν έρευνα. Σε αυτά τα δέκα χρόνια βελτιώθηκα. Αυτό που έδωσα είναι ο περίφημος Κυρ Ηλίας, ο οποίος είναι άκρως αντίθετος από μένα, αλλά τον απολαμβάνω πάρα πολύ. Αυτός ο συμπαθητικός, συντηρητικός, άνθρωπος με μια άλλη άποψη για τη ζωή, που απέχει από τη δική μου, πραγματικά με έχει γοητεύσει.

Ταυτότητα παράστασης

«Θεσμοφοριάζουσες», του Αριστοφάνη

Διανομή

Μνησίλοχος: Γιάννης Μπέζος

Ευριπίδης: Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Κρίτυλλα: Φωτεινή Μπαξεβάνη

Αγάθωνας/Τοξότης: Λαέρτης Μαλκότσης

Χορός: Νίκη Σερέτη

Χορός: Γιάννα Παπαγεωργίου

Κλεισθένης: Παναγιώτης Κατσώλης

Χορός: Αρετή Πασχάλη

Χορός: Λήδα Καπνά

Υπηρέτης: Αλέξης Βιδαλάκης

Πρύτανης: Σταύρος Μαρκάλας

Χορός: Ντένια Στασινοπούλου

Χορός: Κωνσταντίνα Νταντάμη

Χορός: Αγγελική Γρηγοροπούλου

Χορός: Eλένη Ζαχοπούλου

Χορός: Μανταλένα Καραβάτου

Συντελεστές

Μετάφραση: Κ.Χ Μύρης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος

Πρωτότυπη μουσική – σύνθεση: Φοίβος Δεληβοριάς

Ενορχήστρωση: Σταμάτης Σταματάκης

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου

Φωτισμοί: Χρήστος Τσιόγκας

Φωτογραφίες, βίντεο: Δημήτρης Μακρής

Μουσική διδασκαλία: Νεφέλη Φασουλή

Βοηθός Ενδυματολόγου: Κωνσταντίνα Δακτυλίδη

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Οργάνωση παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη

Προβολή – επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία

Εισιτήρια: 15-25 ευρώ

*Το σίριαλ «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» προβάλλεται από τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha

Πρόγραμμα περιοδείας

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΓΑΒΑΛΙΩΤΙΣΣΑΣ ΕΔΕΣΣΑ

ΤΡΙΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ ΚΙΛΚΙΣ

ΠΕΜΠΤΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 - ΤΡΙΤΗ 26 - ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ Ε.Η.Μ ΦΡΟΝΤΖΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
(Παμπελοποννησιακό Στάδιο, Είσοδος από οδό Γιάννη Ρίτσου - Θύρα 3)

ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗ

ΠΕΜΠΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΕΧΝΩΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ ΔΕΛΦΟΙ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΦΑΛΗΡΟ SUMMER THEATER

ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ

ΤΡΙΤΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΒΕΑΚΕΙΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ

ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ

Προπώληση

https://www.viva.gr/tickets/theater/tour/thesmoforiazouses-tou-aristofani/

@Photo credits: Δημήτρης Μακρής