FIFA 23: Η απουσία του Ολυμπιακού και οι ανησυχίες στην ελληνική αγορά
Βρισκόμαστε κάτι παραπάνω από ένα μήνα πριν την κυκλοφορία του FIFA 23 και μία ανάρτηση της EA στα τέλη της περασμένης εβδομάδας αρκούσε για να προκληθεί αναστάτωση στη χώρα μας. Η γνωστή εταιρεία δημοσίευσε στο επίσημο site της όλες τις εθνικές ομάδες και τους συλλόγους που θα περιλαμβάνονται στο φετινό της ποδοσφαιρικό videogame και οι πιο παρατηρητικοί Έλληνες φίλοι του FIFA εντόπισαν δύο πολύ σημαντικές απουσίες, αυτές του Ολυμπιακού και της Εθνικής μας ομάδας. Όπως ήταν λογικό, οι αντιδράσεις στα social media ήταν άμεσες, ωστόσο φαίνεται πως αυτή είναι μια φυσική εξέλιξη του πως βλέπει η ΕΑ γενικότερα την χώρα μας.
FIFA 23 – Ολυμπιακός: Το χρονικό
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας καταγράψουμε όλες τις πληροφορίες που έχουμε καταφέρει να συγκεντρώσουμε όλες αυτές τις ημέρες. Με την πρώτη ανάγνωση της λίστας το βράδυ της Πέμπτης ήταν σχεδόν σίγουρο πως πρόκειται για λάθος. Ο Ολυμπιακός, πέραν της εμπορικότητας και της αναγνωρισιμότητας εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, έχει και τους περισσότερους οπαδούς στη χώρα μας, άρα και περισσότερους πιθανούς αγοραστές του τίτλου. Εκτός αυτού, όλα τα χρόνια που η ΕΑ ενσωμάτωνε στο ποδοσφαιρικό της franchise ελληνικούς συλλόγους, ο Ολυμπιακός ήταν πάντα εκεί.
Όπως φαίνεται λοιπόν, με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, οι δύο πλευρές (EA και Ολυμπιακός) δεν ανανέωσαν τη συνεργασία τους και κάπως έτσι φτάσαμε να έχουμε στο FIFA 23 μία ελληνική ομάδα λιγότερη. Το timing είναι πάντως περίεργο, καθώς η ΕΑ βρίσκεται σε κομβικό σημείο για τη σειρά ποδοσφαιρικών videogames της. Υπενθυμίζεται πως το FIFA 23 είναι το τελευταίο που θα φέρει στον τίτλο του το όνομα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου, καθώς από του χρόνου η σειρά μετονομάζεται σε EA Sports FC. Στην παρούσα χρονική στιγμή, δε, η ΕΑ προσπαθεί με κάθε τρόπο να «φωνάξει» το πόσο ισχυρή είναι σε όλες τις αγορές που το ποδόσφαιρο έχει εκατομμύρια οπαδούς, αναρτώντας μηνύματα υποστήριξης από συλλόγους που θα την ακολουθήσουν στο επόμενό της βήμα.
Σε μία τέτοια περίοδο, λοιπόν, θα θεωρούσε κανείς αυτονόητο πως σε χώρες όπως η Ελλάδα (που δεν έχουν τα πρωταθλήματά τους ενσωματωμένα, παρά τις πολυετείς προσπάθειες του community σε σχετικές ψηφοφορίες), η ΕΑ θα ήθελε τουλάχιστον να εξασφαλίσει τα «δυνατά χαρτιά». Φευ…
Η ελληνική αγορά δεν ήξερε τίποτα
Η ΕΑ δείχνει εδώ και μερικά χρόνια πως η ελληνική αγορά δεν αποτελεί προτεραιότητά της. Οι τίτλοι της εμφανίζονται με προβολή μόνο από τα ίδια τα καταστήματα, τα διαφημιστικά budget έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, δεν υπάρχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον να είναι έτοιμες οι παρουσιάσεις των τίτλων της στα κλαδικά ΜΜΕ πριν την κυκλοφορία τους και γενικότερα δείχνει πως αντιμετωπίζει την Ελλάδα ως… αναγκαίο κακό. Και τα όσα έχουν ακολουθήσει από το βράδυ της Πέμπτης κι έπειτα, μόνο τυχαία δεν είναι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Gazzetta, τόσο οι συνεργάτες της ΕΑ, όσο και οι υπεύθυνοι των καταστημάτων λιανικής δεν γνώριζαν αυτήν την εξέλιξη για το περιεχόμενο του FIFA 23! Δηλαδή, οι άνθρωποι που πρέπει να προωθήσουν και να φροντίσουν να πουληθούν όσο το δυνατόν περισσότερα αντίτυπα ενός παιχνιδιού στη χώρα, δεν γνώριζαν ένα μήνα πριν την επίσημη διάθεσή του ότι η δημοφιλέστερη ελληνική ποδοσφαιρική ομάδα δεν θα προσφέρεται στους gamers. Και το έμαθαν μαζί με όλους τους άλλους! Με τις προ-παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες, υπεύθυνοι σε ελληνικές αλυσίδες λιανικής εξέφρασαν στο Gazzetta την ανησυχία τους για την πορεία της διαδικασίας, αλλά και πιθανές ακυρώσεις από fans που σίγουρα δεν θα μπορέσουν να απολαύσουν φέτος αγώνες με την αγαπημένη τους ομάδα (ή τον αγαπημένο τους αντίπαλο).
Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως το FIFA παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα πιο εμπορικά videogames στην επικράτεια, τόσο σε φυσική μορφή (μέσω των καταστημάτων λιανικής), όσο και μέσω των ψηφιακών αντιτύπων που προμηθεύονται οι παίκτες από τις σχετικές πλατφόρμες (πχ. Origin, PlayStation Store, Xbox Store, Nintendo Shop).
Η επόμενη μέρα για Ολυμπιακό και FIFA 23
Τι μπορεί, τώρα, να συμβεί; Με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας, ο Ολυμπιακός δεν θα βρίσκεται στον τίτλο και ο μόνος τρόπος να υπάρξει αλλαγή σκηνικού είναι να γίνει εκ των υστέρων (νέα) συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές (ενόψει και της νέας εποχής του videogame franchise) και στη συνέχεια ο πρωταθλητής Ελλάδος να εμφανιστεί στον τίτλο μέσω κάποιου σχετικού update.
Το παράδοξο της υπόθεσης, πάντως, είναι πως ο Ολυμπιακός εμφανίζεται στο ποδοσφαιρικό videogame eFootball 2023 της Konami, έστω και με την μορφή καρτών, με το λογότυπό του και τους ποδοσφαιριστές του, αλλά και τους τωρινούς χορηγούς. Δηλαδή η Konami εξασφάλισε τη συνεργασία με την ομάδα του Πειραιά, ακόμη και σε μια εποχή που δεν προωθεί πλέον το ποδοσφαιρικό της παιχνίδι έντονα και το προσφέρει δωρεάν σε όλους τους fans, ενώ βρίσκεται εδώ και μερικά χρόνια και σε μειονεκτική θέση στην ελληνική αγορά που ήταν ένα από τα τελευταία κάστρα της σειράς Pro Evolution Soccer στην Ευρώπη.
Για το κομμάτι της Εθνικής ομάδας δεν υπάρχει μέχρι και τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο η παραμικρή πληροφορία. Το Gazzetta θα συνεχίσει να παρακολουθεί το θέμα και θα επανέλθει με αναλυτικό ρεπορτάζ με το που υπάρξει η οποιαδήποτε εξέλιξη.