Τζον Πίρσον στο Gazzetta: «Παράδειγμα υγειούς ανάπτυξης η DHL Express Ελλάδας για το δίκτυό μας»

Παναγιώτης Δαλαταριώφ
Τζον Πίρσον στο Gazzetta: «Παράδειγμα υγειούς ανάπτυξης η DHL Express Ελλάδας για το δίκτυό μας»
Ο CEO DHL Express και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Deutsche Post DHL, Τζον Πίρσον, μέσω του Gazzetta αναλύει το «πράσινο» σχέδιο του ομίλου, στέκεται στην ανθεκτικότητα του ομίλου στις προκλήσεις που ήρθαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας και της πανδημίας ενώ σχολίασε και τη θέση της DHL Express Ελλάδας, στο παγκόσμιο δίκτυο του Ομίλου. ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΛΑΤΑΡΙΩΦ.

Το Gazzetta βρέθηκε στις Βρυξέλλες το διήμερο 14-15/9, όπου παρουσιάστηκε η έρευνα DHL Trade Growth Atlas.

DHL και NYU Stern School of Business ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να χαρτογραφήσουν τις πιο σημαντικές τάσεις του παγκόσμιου εμπορίου, μέσα από ένα δείγμα 173 χωρών.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας μόνο αισιόδοξα μηνύματα αφήνει για το μέλλον, καθώς το εμπόδιο μέσα από τις προκλήσεις του κορονοϊού, του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και της αύξησης των τιμών στα καύσιμα βγήκε πιο δυνατό.

Μέσω του Gazzetta, ο CEO DHL Express και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Deutsche Post AG της DHL, Τζον Πίρσον, στάθηκε στην ανθεκτικότητα του ομίλου στις όποιες διαταραχές προκλήθηκαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας. Παράλληλα αναφέρθηκε στο «πράσινο» σχέδιο που υπάρχει ώστε να περιοριστεί σημαντικά η εκπομπή άνθρακα, ενώ σχολίασε και τη θέση της DHL Express Ελλάδας, στο παγκόσμιο δίκτυο του Ομίλου.

Πείτε μας λίγα λόγια για το ρόλο της Ελλάδας στο παγκόσμιο δίκτυο της DHL Express

«Κάθε κρίκος της παγκόσμιας αλυσίδας της DHL Express είναι εξίσου σημαντικός. Η Ελλάδα αντίστοιχα, παρόλο που έχει αντιμετωπίσει αρκετά εμπόδια και προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, έχει ανταπεξέλθει με αξιοθαύμαστο τρόπο, αποτελώντας ένα παράδειγμα υγειούς ανάπτυξης για το δίκτυό μας, σε όλους τους τομείς. Συνεχίζει τις επενδύσεις με τελευταίο μεγάλο έργο το κέντρο διαλογής στο νέο αεροδρόμιο "Μακεδονία" Θεσσαλονίκης, μετατρέπει το στόλο της σε πράσινο με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα να έχουν ήδη ενταχθεί στο δυναμικό της, συνεχίζει να θέτει στο επίκεντρο τους ανθρώπους της κατακτώντας και πάλι την πρώτη θέση στο θεσμό Great Place to Work. Τη φετινή χρονιά δε, στην περιοχή ευθύνης της εκτός από την Κύπρο και τη Μάλτα έχουν ενταχθεί και η Αλβανία, η Βόρειος Μακεδονία και η Βοσνία – Ερζεγοβίνη, γεγονός που αποδεικνύει το θετικό πρόσημο της πορείας της αλλά και την εμπιστοσύνη μας στις προοπτικές της».

Μετά την πανδημία, ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Πόσο σας έχουν επηρεάσει οι εν λόγω εξελίξεις;

«Σε γενικές γραμμές, είναι αναμενόμενο ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα προκαλέσει περαιτέρω περιορισμό στις δυνατότητες που υπάρχουν, ειδικά στις αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων. Είναι επίσης πιθανό να δούμε να υπάρχει αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία, καθώς ορισμένες βιομηχανίες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν διαταραχές. Ένας από τους ανταγωνιστικούς παράγοντες διαφοροποίησης του Ομίλου Deutsche Post DHL είναι η ανθεκτικότητα που παρέχεται από το πιο ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο επιχειρήσεων logistics που έχουμε σε σχέση με τους ομολόγους μας».

a

Επίσης, υπάρχει το πρόβλημα με την ενέργεια. Ποιες είναι οι ενέργειές σας ώστε να μην επηρεαστείτε από την αύξηση των τιμών των καυσίμων;

«Ο αντίκτυπος της αλλαγής της τιμής των καυσίμων στην DHL είναι μικρός και το κόστος των καυσίμων αποτελεί μόνο το 3% της συνολικής βάσης κόστους του Ομίλου κι αυτό σχετίζεται κυρίως με τον στόλο των αεροσκαφών που έχει στο οπλοστάσιό της η DHL Express. Η εταιρία μας εφαρμόζει αυτόματη επιβάρυνση καυσίμου για αποστολές, η οποία ενημερώνεται σε μηνιαία βάση. Επίσης, στα άλλα τμήματά μας, οι κινήσεις των τιμών των καυσίμων συνυπολογίζονται αυτόματα στις τακτικές κινήσεις ναύλων και αντιμετωπίζονται στα συμβόλαια πελατών, εάν έχουν μεγάλη σημασία.

Επίσης, πραγματοποιούμε αναπροσαρμογές τιμών σε ετήσια βάση λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική του πληθωρισμού και του νομίσματος καθώς και το διοικητικό κόστος σχετίζεται με ρυθμιστικά μέτρα και μέτρα ασφαλείας. Η προσαρμογή αυτή επιτρέπει στην εταιρεία να επενδύσει περαιτέρω στο δίκτυο υποδομής της, να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της έναντι των κρίσεων που προκύπτουν και παρέχει την απαιτούμενη αύξηση της χωρητικότητας λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων των πελατών. Έχουμε επίσης επενδύσει εκτενώς σε νέα αεροσκάφη τα οποία εκπέμπουν χαμηλότερα ποσοστά άνθρακα, επεκτείνοντας μ' αυτόν τον πράσινο στόλο μας, τον οποίο αναπτύσσουμε στον παγκόσμιο δίκτυο κόμβων και πυλών».

Το περιβάλλον και η προστασία του είναι κάτι που έχει μπει στη στρατηγική σας;

«Ο Όμιλος Deutsche Post DHL αυξάνει τον ρυθμό της προγραμματισμένης απαλλαγής από τον άνθρακα. Για το σκοπό αυτό, ο Όμιλος αναμένεται να επενδύσει συνολικά 7 δισ. ευρώ έως το 2030 σε μέτρα μείωσης των εκπομπών CO2. Τα κεφάλαια θα διατεθούν ιδίως σε εναλλακτικά αεροπορικά καύσιμα, στην επέκταση του στόλου ηλεκτρονικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών και σε κτίρια που θα είναι κλιματικά ουδέτερα.

Στην πορεία προς τον στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, όπου έχουμε μπει ήδη εδώ και 5 χρόνια, η εταιρεία δεσμεύεται για νέους, φιλόδοξους ενδιάμεσους στόχους. Για παράδειγμα, ο Όμιλος Deutsche Post DHL δεσμεύεται ως μέρος της πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi) προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, βασισμένη στη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα. Οι κλιματικοί στόχοι αποτελούν μέρος του νέου οδικού χάρτη αειφορίας του Ομίλου Deutsche Post DHL, στον οποίο η εταιρεία έχει θέσει τους στόχους ESG για τα επόμενα χρόνια. Εκτός από τη δέσμευσή του για το περιβάλλον, ο Όμιλος έχει επίσης καθορίσει σαφείς στόχους και μέτρα στους τομείς της κοινωνικής ευθύνης και διακυβέρνησης».