Περνάμε τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο και χάνουμε 10 ευρώ
Για τα προβλήματα της κίνησης- ένεκα της ημέρας- στους δρόμους της Αθήνας, μίλησε ο καθηγητής του ΕΜΠ Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, ο οποίος ανέφερε πως περνάμε περίπου μία ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο ενώ χάνουμε και περίπου 10 ευρώ ημερησίως.
«Με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα τις καθημερινές του μέσα στο αυτοκίνητό του», συμπλήρωσε ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες», σημείωσε ο καθηγητής. «Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν, κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε, με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση για μετακίνηση», συνέχισε.
Αναφερόμενος στη σημερινή (21/9) απεργία των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σημείωσε ότι ο χρόνος μετακίνησης επιβαρύνθηκε κατά 20-30% κατά την ώρα αιχμής.
«Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, ο Κηφισός, η λεωφόρος Αθηνών, ως επί το πλείστον οι άξονες βορρά-νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση προς την εργασία από τα προάστια», επεσήμανε ο καθηγητής και συμπλήρωσε:
«Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό. Σκεφτείτε ότι η απουσία των μέσων στην καλύτερη προσθέτει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στην κυκλοφορία».
Στην πιο συχνή ερώτηση, εάν υπάρχει λύση για το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους, η απάντησή του ήταν αρνητική: «Ποτέ δεν θα δούμε άδειους δρόμους, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση», δήλωσε.
«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Μακάρι να μπορούσαμε, αλλά και αν μπορούσαμε δεν θα αλλάζαμε πολλά. Περισσότεροι δρόμοι σημαίνουν περισσότερη κυκλοφορία. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», συμπλήρωσε.
Σε ό,τι αφορά τον Κηφισό, ακόμη και να προστεθούν δύο λωρίδες και στα δύο ρεύματα, η κατάσταση θα είναι η ίδια, δήλωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου. «Ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου», εξήγησε.
Ερωτηθείς για το σχέδιο επτά αξόνων της περιφέρειας Αττικής στον συγκεκριμένο δρόμο, απάντησε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις και τη δυνατότητα γρήγορης απομάκρυνσης των αυτοκινήτων έπειτα από τροχαία. «Αλλά σε κάθε περίπτωση, όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα δεν μπορείς να κάνεις μαγικά. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι παίρνει το αυτοκίνητο και το επιλέγει αυτό», επεσήμανε.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
- Sharing Is Caring 2024: Η μεγαλύτερη online αθλητική δημοπρασία στην Ελλάδα με σπάνια αντικείμενα και σημαντικό σκοπό από το Navarino Challenge
- Επεισόδια στην Ευελπίδων: Τα ΜΑΤ επιτέθηκαν σε διαδηλωτές και έριξαν κρότου λάμψης ανάμεσα σε αυτοκίνητα και ανυποψίαστους οδηγούς (vid)
- Νίκος Ρωμανός: Προφυλακίστηκε ο 31χρονος αναρχικός