Η γυναίκα με τη θεόρατη ψυχή!

Η γυναίκα με τη θεόρατη ψυχή!
Το Gazzetta παρακολούθησε την παράσταση «Η απολογία της Μαρί Κιουρί» στο θέατρο «Αποθήκη». Σπουδαία ερμηνεία από την Πέγκυ Τρικαλιώτη.

Η γυναίκα με τα μαύρα θα βάλει τα πράσινα γάντια της και θα σκύψει πάνω από τη γη. Θα αφήσει τη ματιά της να «συνομιλήσει» με τα πετρώματα και όσα ειπώθηκαν θα κρατήσει στο μυαλό της. Λίγη υπομονή παρακαλώ. Τώρα, είναι η γυναίκα με τα άσπρα. Το βλέμμα της χάνεται στο διάφανο του γυαλιού και η ελπίδα της γραπώνεται από τα χρώματα που περιμένει. Η μέρα περνά, ο χρόνος δεν σταματά και αυτή εκεί, να επιμένει, να υπομένει και να επιβεβαιώνει την Επιστήμη, την κοινωνία, τον έρωτα. Η γυναίκα με το μικρό ανάστημα και τη θεόρατη ψυχή χαϊδεύει την πέτρα και το παιδί. Το δάκρυ είναι πολύτιμο και μόνο η χαρά και ο πόνος οδηγούν την προσπάθεια και τη συμπεριφορά της. Αυτή η γυναίκα, η μικρή, η μεγάλη, ταξιδεύει, προχωρά και ερευνά. Ψάχνει στα σπλάχνα του εδάφους, ψάχνει μέσα της τον σωστό αριθμό, ψάχνει τη γυναίκα που δεν αναγνωρίζει. Τη στιγμή που η έρευνα στρέφεται στην αναζήτηση αγάπης και συντροφιάς, τη στιγμή αυτή έρχεται η απολογία της και μαζί η ευκαιρία της! Ενώπιον δικαστηρίου και «άμεμπτων» ανθρώπων ομολογεί τα κρίματα της, ξεδιπλώνει τη ζωή της και παραδέχεται ότι το μόνο που έψαχνε σε όλη της τη ζωή ήταν… η γυναίκα!

Ποιοι είμαστε και γιατί υπάρχουμε


«Η απολογία της Μαρί Κιουρί» (για 4η θεατρική σεζόν) είναι παράσταση που συνταράσσει το είναι μας. Το έξυπνα δομημένο κείμενο της Ευσταθίας και η πολύπλευρη σκηνοθετική ματιά της Κίρκης Καραλή, καθιστούν το έργο υπαρξιακό οδηγό! Το «ποιοι είμαστε» και «γιατί» υπάρχουμε σε αυτή τη ζωή περνά μέσα από τον βίο της Μαρί Κιουρί. Το αεικίνητο του χαρακτήρα της, το λεπτό σώμα της, τα ζωηρά μάτια της, τα δουλεμένα χέρια της, γίνονται το μέσο για να φτάσουμε στα μεγάλα ερωτήματα. Ναι, ο άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο της ύπαρξης, ο εαυτός είναι ο ήλιος μας και η δύση μας. Στο προσωρινό μας σύμπαν όμως αγνοούμε τις άλλες υπάρξεις και τη ματαιότητα μας, χανόμαστε σε κατασκευασμένα μεγαλεία και σκορπιζόμαστε στο ψυχρό φως που άλλοι στέλνουν σε μας. Αυτή η γυναίκα πέρασε από τον χώρο της Επιστήμης, της οικογένειας, της συντροφικότητας, της επιβίωσης και δεν άφησε τις καταπιεστικές κοινωνικές/παραδοσιακές συμβάσεις να τη διαλύσουν! Αυτή η γυναίκα έδωσε τα πάντα για να δικαιώσει το φύλο της και τα θέλω της. Αυτή η γυναίκα προσπάθησε να βρει την ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό και το επαγγελματικό, αγωνίστηκε για να αντέξει την απώλεια και τη μεγάλη χαρά, μόχθησε για την αγάπη των παιδιών και του άντρα της και για την ευτυχία της. Αυτή τη γυναίκα είδαμε στη σκηνή του θεάτρου «Αποθήκη»!
Η παράσταση βασίζεται σε πραγματικό γεγονός. Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει να μην πάρει το Νόμπελ η Κιουρί. Ο έρωτας της με τον Πωλ Λανζεβάν, πρώην μαθητής του άντρα της, του Πιερ, προκαλεί την κοινωνία. Ο Τύπος και η κοινωνία την κατακρίνουν και τη διασύρουν, ξεχνώντας την προσφορά της στην Επιστήμη και στον κόσμο. Το γεγονός αυτό γίνεται αφορμή για την παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της και της δίνεται η ευκαιρία για απολογία, η ευκαιρία να διηγηθεί τη ζωή της.

Σκηνή από παράσταση απολογία Μαρί Κιουρί

Η Τρικαλιώτη ξέρει τι θέλει να πει η Κιουρί


Το πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά η Πέγκυ Τρικαλιώτη και είναι απολαυστική! Η Τρικαλιώτη ανήκει στους ηθοποιούς που «γεμίζουν» τη σκηνή, την καταλαμβάνουν και «σπάνε» τον χαρακτήρα τους σε χίλια, πανέμορφα, κομμάτια. Όλα όσα θα μπορούσε να είναι η Κιουρί και όλα όσα ήταν, βρίσκονται εδώ, στο σώμα, στη φωνή, και στο βλέμμα της Τρικαλιώτη. Η έμπειρη ηθοποιός έχει φτάσει στον πυρήνα του ρόλου της, σε αυτό που συμπυκνώνεται στο ερώτημα «τι θέλει να μας πει αυτή τη ηρωίδα;» Εδώ έρχεται η εύστοχη σκηνοθεσία της Καραλή και το άρτιο κείμενο της Ευσταθίας (υπεύθυνη και για τη μουσική). Η κίνηση της Τρικαλιώτη στον χώρο, οι εναλλαγές συναισθημάτων, το παιχνίδι με τα φώτα (Κώστας Τριανταφύλλου), το λιτό σκηνικό και τα κοστούμια (Άση Δημητρολοπούλου) μας δίνουν όλες τις διαστάσεις του προσώπου, μας παρουσιάζουν τη Μαρί Κιουρί απ’ όλες τις πλευρές της. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι ο τρόπος που αξιοποιούνται οι άλλοι δύο ηθοποιοί: Η Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου. Οι δυο τους συμπληρώνουν και μεγαλώνουν το μέγεθος «Κιουρί». Ο Παπανικολάου, που είναι υπεύθυνος για την κίνηση, δεν μιλά και παίρνει τη φωνή του από την Μπαλτσαβιά. Με αυτόν τρόπο το πολυδιάστατο του κεντρικού χαρακτήρα περνά στη σκηνή και στους θεατές. «Η απολογία της Μαρί Κιουρί» είναι μια καλοδουλεμένη παράσταση που αξίζει να παρακολουθήσετε.

 

Ταυτότητα παράστασης

«Η απολογία της Μαρί Κιουρή» [μέχρι 29/11]

Στο θέατρο «Αποθήκη»

Κείμενο-μουσική: Ευσταθία
Δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή.

Στον ρόλο της Μαρί Κιουρί η Πέγκυ Τρικαλιώτη.

Μαζί της η ηθοποιός Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου.

Σκηνικά - Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Κώστας Τριανταφύλλου
Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Βοηθός σκηνοθέτη:Λητώ Τριανταφυλλίδου
Επιστημονική Σύμβουλος: Παρή Ράπτη
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Εισιτήρια: από 14 ευρώ.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάβ. 6 μ.μ., Κυρ. 9 μ.μ., Δευτ. 8 μ.μ., Τρ. 9 μ.μ.

@Photo credits: Νίκος Πανταζάρας