Γιατί είναι μύθος ότι η οδήγηση με νεκρά εξοικονομεί βενζίνη (vid)
Η ενεργειακή κρίση που μαστίζει όλο το κόσμο και η σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων έχουν κάνει μερικούς συμπολίτες μας να σκέφτονται διάφορες οδηγικές συμπεριφορές που θεωρούνται ως «παράδοση» στους ελληνικούς δρόμους, ενώ ταυτόχρονα κάνουν σημαντική ζημιά στο περιβάλλον.
Πολλοί «πονηροί» οδηγοί στη προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν βενζίνη βάζουν το όχημα σε νεκρά και το αφήνουν να τσουλήσει στη κατηφόρα. Προς έκπληξη των οδηγών, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Αν οδηγείτε σε κατηφόρα και σηκώσετε το γκάζι, ο κινητήρας θα σταματήσει να διοχετεύει καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Τότε χρησιμοποιείτε ουσιαστικά μηδενικό καύσιμο και η οικονομία καυσίμου είναι στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Αν αντ' αυτού βάλετε το αυτοκίνητο στη νεκρά και κοστολογήσετε, θα διαπιστώσετε ότι το αυτοκίνητο απαιτεί μια μικρή ποσότητα καυσίμου σε αυτή την κατάσταση. Αυτό συμβαίνει επειδή βρίσκεται σε μια τυπική κατάσταση ρελαντί και όχι σε κατάσταση πέδησης του κινητήρα και για αυτό χρειάζεται ελάχιστη ποσότητα καυσίμου για να συνεχίσει να λειτουργεί στο ρελαντί.
Το σωστό για τη βέλτιστη κατανάλωση (και όχι μόνο) είναι να επιλέγεις τη μεγαλύτερη σχέση ταχυτήτων στην κατηφόρα και όχι τη νεκρά, όπως θεωρούν οι περισσότεροι.
Τέλος, το σωτήριο μυστικό για να καταναλώνεις λιγότερα καύσιμα είναι να αλλάζεις ταχύτητα σε χαμηλές στροφές, με ήρεμες κι απαλές κινήσεις, προκειμένου να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τη λειτουργία του cut off στον κινητήρα γλιτώνοντας έως και 20% βενζίνη, όπως έχουμε εξηγήσει.