Εμπειρογνώμονας αποκαλύπτει τις χειρότερες θέσεις που μπορεί να καθίσει κανείς σε περίπτωση βλάβης του αεροσκάφους

Newsroom
Εμπειρογνώμονας αποκαλύπτει τις χειρότερες θέσεις που μπορεί να καθίσει κανείς σε περίπτωση βλάβης του αεροσκάφους
Ένας ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας έδωσε μια ανάλυση ως προς το ποια καθίσματα θα δώσουν στους επιβάτες τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης.

Όταν πρόκειται για αεροπορικά ταξίδια, όλοι έχουμε τις αγαπημένες μας θέσεις για να καθίσουμε σε μια πτήση - είτε πρόκειται για ένα κάθισμα στο παράθυρο για να εκτιμήσουμε τη θέα, είτε για ένα κάθισμα στο διάδρομο για καλύτερη πρόσβαση στην τουαλέτα, ή ακόμη και για την εξασφάλιση επιπλέον χώρου για τα πόδια με το να καθόμαστε κοντά σε μια έξοδο κινδύνου.

Αν και πολλοί από εμάς δεν εξετάζουμε ποιες θέσεις είναι «στατιστικά» οι ασφαλέστερες στο αεροπλάνο (ίσως επειδή οι πιθανότητες να πεθάνουμε σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στις 205.552, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων της απογραφής από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των ΗΠΑ).

Ο Doug Drury, καθηγητής στο Central Queensland University, σημείωσε στο The Conversation ότι δεν έχει πάντα να κάνει με το πού κάθονται οι επιβάτες σε ένα αεροσκάφος, καθώς εξαρτάται από τις συνθήκες της ίδιας της συντριβής.Τούτου λεχθέντος, ο Drury ανέλυσε λεπτομερώς γιατί οι μεσαίες θέσεις στην τελευταία σειρά είναι στατιστικά οι ασφαλέστερες σε ένα αεροπλάνο.

Εάν αναζητάτε μια γρήγορη έξοδο κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης, τότε το να καθίσετε δίπλα σε μια σειρά εξόδου θα σας το επιτρέψει (φυσικά αυτό εξαρτάται από το αν δεν εκδηλωθεί πυρκαγιά σε αυτό το σημείο του αεροπλάνου).

 

Ωστόσο, ο Drury προειδοποίησε ότι η μεσαία θέση δεν είναι τόσο ασφαλής όσο θα νομίζατε, δεδομένου ότι τα καύσιμα του αεροπλάνου αποθηκεύονται στις πτέρυγες.

Ενώ το να βρίσκεστε στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου σημαίνει ότι θα βιώσετε πρώτοι την πρόσκρουση πριν από τους επιβάτες που κάθονται στη μέση και στο πίσω μέρος.

Έτσι, όσοι κάθονται στα καθίσματα του παραθύρου και του διαδρόμου δεν έχουν αυτό το «μαξιλαράκι» ασφαλείας, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να χτυπηθούν από θραύσματα από τη σύγκρουση.