Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα αίτια της τραγωδίας

Newsroom
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα αίτια της τραγωδίας
Απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη με τουλάχιστον 38 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους μετά από τη μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών. Υπαίτιοι για το δυστύχημα οι διαχρονικές παραλείψεις του Κράτους και το ανθρώπινο λάθος.

Μαύρος Μάρτης ξημέρωσε για τη χώρα μας, μετά την μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη που κόστισε, μέχρι στιγμής κι ενώ συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης, τη ζωή σε 38 ανθρώπους με άλλους 85 να μεταφέρονται τραυματισμένοι σε νοσοκομεία.

Η επιχείρηση των πυροσβεστών και των ομάδων διάσωσης είναι σε εξέλιξη και παράλληλα έχει ξεκινήσει και η έρευνα για να εξακριβωθούν τα αίτια της τραγωδίας, κάτι που έχει αναλάβει το Τμήμα Τροχαίας της Λάρισας.

Με τα έως τώρα δεδομένα δύο είναι οι βασικές αιτίες:

1. Εδώ και παραπάνω δύο δεκαετίες δεν υπάρχουν τα κατάλληλα συστήματα (π.χ. φανάρια ή υπολογιστής ελέγχου) για να μπορέσουν οι σταθμάρχες και οι μηχανοδηγοί να ελέγξουν αν βρίσκονται στη σωστή γραμμή. Το καταγγέλλουν τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και οι υπάλληλοι, υποστηρίζοντας πως εδώ και 25 χρόνια (!) δεν υπάρχει αυτό το σύστημα ελέγχου που θα επέτρεπε στους εργαζόμενους να να ελέγξουν αν βρίσκεται η αμαξοστοιχεία στη σωστή γραμμή, κι αν έρχεται τρένο από την αντίθετη κατεύθυνση.

2. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, δόθηκε λάθος εντολή στους μηχανοδηγούς και μπήκαν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή, με αποτέλεσμα να έρθει η μετωπική σύγκρουση. Οι δύο αμαξοστοιχίες ήταν για αρκετή ώρα πάνω στην ίδια γραμμή, με αντίθετη πορεία, χωρίς κάποιος να αντιληφθεί αυτό που έρχονταν.

 

Οι πρώτες εκτιμήσεις των Αρχών συγκλίνουν δηλαδή στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, μετά από παραλείψεις ετών, που οδήγησε να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα τη μετωπική σύγκρουση. Η επιβατική αμαξοστοιχία φέρεται πως βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα.

Οι μαρτυρίες των επιβαινόντων δεν αναφέρουν φρενάρισμα, ενώ πολλοί μιλούν για μεγάλες ταχύτητες κι από τις δύο αμαξοστοιχίες. Εικάζεται λοιπόν πως ο αρμόδιος στη Λάρισα δεν γύρισε τα κλειδιά -μηχανισμός που ρυθμίζει τη διέλευση στις διακλαδώσεις-, αφήνοντας την αμαξοστοιχία να ανέβει από τη γραμμή καθόδου.

Βεβαίως, όλα θα πρέπει να διερευνηθούν και να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει. Προς τούτο, έχουν οδηγηθεί προς εξέταση στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, ο κλειδούχος του σταθμού και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.

Πρέπει να σημειωθεί, ότι το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων.

Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά.

Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.

@Photo credits: INTIME