Τραγωδίες στα Τέμπη: Τα τρία δυστυχήματα και οι δεκάδες νεκροί (vid)

Newsroom
Τραγωδίες στα Τέμπη: Τα τρία δυστυχήματα και οι δεκάδες νεκροί (vid)
Εδώ και 25 χρόνια στην κοιλάδα των Τεμπών έχουν σημειωθεί τρεις τραγωδίες που έχουν αποτυπωθεί στην εθνική συλλογική μνήμη.

Μαύρες μνήμες «ξύπνησε» το πολύνεκρο δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στην περιοχή των Τεμπών. Στην κοιλάδα των Τεμπών είχαν σημειωθεί δύο τρομακτικά δυστυχήματα που είχαν συγκλονίσει την Ελλάδα, ένα το 1999 και ένα το 2003 με την πλειονότητα των νεκρών να είναι νέοι άνθρωποι και παιδιά.

04/10/1999

Μια από τις πιο μαύρες μέρες της Ιστορίας του ελληνικού αθλητισμού ξημέρωσε στις 4 του Οκτώβρη του 1999. Λεωφορείο που μετέφερε οπαδούς του ΠΑΟΚ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετά τον αγώνα με τον Παναθηναϊκό, εξετράπη της πορείας του, ύστερα από σύγκρουση με διερχόμενο φορτηγάκι πάνω σε προσπέραση του λεωφορείου, με το βαρύ όχημα να πέφτει σε χαντάκι και να κοστίζει τη ζωή σε έξι οπαδούς του «δικέφαλου». Περίπου δυο χιλιόμετρα πριν από τα Τέμπη, στις 4:30 τα ξημερώματα, το τουριστικό λεωφορείο, που μετέφερε 77 οπαδούς του ΠΑΟΚ, η μοίρα ήταν αδυσώπητη για έξι από αυτούς, που δεν επέστρεψαν ποτέ στα σπίτια τους και δεν ξαναστάθηκαν στο πλευρό της αγαπημένης τους ομάδας. Τη ζωή του έχασε κι ο οδηγός του οχήματος με το οποίο συγκρούστηκε το λεωφορείο. Από την σύγκρουση τραυματίστηκαν ακόμη 33 φίλαθλοι, οι οποίοι διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας αλλά δεν είχαν κάτι το σοβαρό και έπειτα από λίγες ώρες ή μέρες πήραν εξιτήριο.

13/0402003

Απόγευμα Κυριακής 13 Απριλίου 2003. Λίγο πριν της 7.30, ένα λεωφορείο γεμάτο με μαθητές της πρώτης λυκείου, επιστρέφει από εκδρομή στην Αθήνα, στο Μακροχώρι Ημαθίας. Το πούλμαν διερχόταν από την κοιλάδα των Τεμπών, όταν ο οδηγός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν έχασε τον έλεγχο διερχόμενος από το αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το πούλμαν στο 388ο χλμ της εθνικής οδού Λάρισας – Θεσσαλονίκης, μετατρέποντας σε τραγωδία τη σχολική εκδρομή. Το εμπόρευμα έφυγε από τη θέση του και “ξύρισε” το πούλμαν, παίρνοντας μαζί τόσο άδοξα και πρόωρα 21 ψυχές. Το πούλμαν που μετέφερε τους μαθητές διαλύεται ολοσχερώς κάνοντας εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο το έργο των σωστικών συνεργείων για απεγκλωβισμό των μαθητών. Ακόμη εννιά μαθητές τραυματίστηκαν σοβαρά.

 

Οι αιτίες του δυστυχήματος ερευνήθηκαν, ωστόσο ποτέ δεν αποσαφηνίστηκαν πλήρως. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Το δε λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν. Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008. Ο οδηγός του λεωφορείου αθωώθηκε, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».