Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη μετά την τραγωδία: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου»
Νέα προθεσμία για να απολογηθεί αύριο Κυριακή (05/03) πήρε σήμερα ο σταθμάρχης της αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, καθώς σύμφωνα με τον συνήγορο του, «υπήρξαν νέα στοιχεία τα οποία υποχρεώνουν να παρθεί νέα προθεσμία για αύριο».
Εν τω μεταξύ φέρεται να είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση, αμέσως μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν πως «κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου».
Σύμφωνα επίσης με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνεται η επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Καρέ - καρέ το λάθος του σταθμάρχη
Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ - καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων.
Το βράδυ της Τρίτης (28/02) η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Στις 23.04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινείται και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει.
Ερωτήματα για τη φονική τροχιά
Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος- ηλεκτρολόγος, μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μιλώντας στην ΕΡΤ έθεσε δυο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα.
«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία.
Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.
Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
- Πατέρας θύματος για τα λουλούδια που τοποθέτησε στα συντρίμμια του τρένου η ΠτΔ: «Που ήταν να μας πει, σε γλέντι;» (vid)
- Επίθεση πατέρα θύματος σε δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ: «Αν ήθελε θυσία να έμπαινε ο ίδιος και η οικογένειά του στο τρένο» (vid)
- Νέα καταγγελία από τον δικηγόρο του πολυτραυματία στα Τέμπη: «Το τρένο είχε παράνομα υλικά που προκάλεσαν μεγάλη έκρηξη» (vid)