Tαφ Λάθος: Όλα σωστά! (vid)
Τα περασμένα δεν είναι ξεχασμένα. Δεν πρέπει να γίνουν ξεχασμένα! Και τα λόγια που έρχονται και το μέλλον φτιάχνουν, «πατάνε» σε ρίμες που αγκαλιάζουν το λάθος! Αν δεν σφάλλεις δεν θα μάθεις. Θα την πάθεις για να μάθεις… έλεγαν οι παλιοί και αυτός ο ράπερ ξέρει, επιμένει και τις εικόνες ομορφαίνει. Ο λόγος της ραπ διαλύει το παρόν και φτιάχνει το αύριο των επίμονων στιγμών. Το πιο δύσκολο κομμάτι στη δημιουργική διαδικασία είναι να ελέγξεις τον χείμαρρο που υπάρχει μέσα σου, να του δώσεις σχήμα, μορφή και κατεύθυνση. Αν το καταφέρεις, τότε τίποτα δεν μπορεί να πάει λάθος. Και τότε βλέπεις τα χρώματα σου πάνω σε γκρίζους τοίχους, τα γράμματα σου περασμένα σε κρίκους που αιωρούνται ανέμελα και τα λόγια σου πάνω σε μελωδίες ανθισμένες. Κάπως έτσι νιώθεις όταν ακούς τον Ταφ Λάθος, κάπως έτσι ταξιδεύεις σε περιοχές της ραπ που δεν «φωνάζουν», μόνο το φως τους δίνουν και έτσι συνομιλούν με τη μία πραγματικότητα. Αυτός ο καλλιτέχνης ανήκει σε εκείνους που ξέρουν ότι δεν υπάρχει μόνο μία πραγματικότητα. Εδώ δεν αρκεί το ωμό και ρεαλιστικό. Εδώ η ραπ μπαίνει στο καλειδοσκόπιο και οι σχηματισμοί που μας δίνει είναι πανέμορφοι. Κι αν ψάχνετε λάθος, αυτό υπάρχει μόνο στον τίτλο. [Η φωτογραφία από τη σελίδα του στο fb]
Κάθε φορά και κάτι νέο!
Η ιστορία (του) είναι αυτή των πολλών, μα η πορεία (του) είναι των λίγων. Ο Ταφ Λάθος ασχολείται από μικρός με τη μουσική. Η αναμέτρηση με τις ρίμες και τις μελωδίες δεν έχει αυστηρά προσδιορισμένη αρχή, δεν έχει τέλος. Σε άρθρο-πορτρέτο της «Lifo» [από τον M.Hulot] αναφέρει πως η μουσική μπήκε πολύ νωρίς στη ζωή μου, λόγω των μαθημάτων πιάνου που μου έκανε η θεία μου… Το πιάνο δεν μπήκε σ την άκρη. Οι αρχικές μουσικές αναφορές βρήκαν χώρο στη ραπ και στη δική του δημιουργία. Ο Ταφ Λάθος δίνει ρίμες και πολυπρόσωπες μελωδίες εδώ και χρόνια. Το κοινό έχει ακούσει σινγκλ, EP, άλμπουμ και πάντα ανταμείβει αυτόν τον καλλιτέχνη. Καλό στο street rap, αλλά στην περίπτωση του είναι η ανάγκη να ακουστούν όλες οι εσωτερικές του φωνές. Η περίπτωση του Ταφ Λάθος είναι αυτή της ασταμάτητης μεταμόρφωσης. Όλα τα -ανήσυχα- κομμάτια του εαυτού χωρίζονται και ενώνονται για να δώσουν κάτι που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Παράδειγμα. Το 2012 κυκλοφόρησε τον δίσκο «Μόνο με χρώμα» και όπως έχει πει υπήρξε αρκετός πειραματισμός σε αυτό πρότζεκτ. [Lifo, M.Hulot]. Αυτός ο ράπερ δεν φοβήθηκε ποτέ την αλλαγή και αυτό που περιμένει κάτω από λασπερές γωνιές. Κάθε φορά και κάτι νέο από τον Ταφ Λάθος…
Η τελειότητα του «Deca»
Αν ψάξετε στο Διαδίκτυο το όνομα «Ταφ Λάθος» θα βρείτε πολλά. Πλούσια δισκογραφία, σινγκλ, EP και τίποτα ίδιο με το προηγούμενο. Για τον γράφοντα τρία είναι τα σημεία που ορίζουν την κίνηση και τον χαρακτήρα του εν λόγω καλλιτέχνη. Πρώτα το όνομα. Πίσω από το ψευδώνυμο ο Παναγιώτης Κυριακού. Ακολουθεί ένα άλλο όνομα: Ψυχόδραμα 07. Σε αυτά τα γράμματα προχωρούν πολλά κιλά ιστορίας της ελληνικής χιπ-χοπ. Ένα από κορυφαία underground συγκροτήματα που δεν έχει σταματήσει να αγαπιέται. Εκεί ήταν ο ΤΛ. Η απώλεια του ΔΠΘ σημάδεψε την μπάντα. Τρίτο σημείο ο δίσκος «Deca» (2019). Σε αυτή τη δουλειά η λέξη ολοκληρωμένη είναι η μοναδική που μπορεί να την περιγράψει. Στιχουργικά, μουσικά, εκφραστικά, όλα είναι μελετημένα στην εντέλεια. Το ίδιο συμβαίνει και με το οπιτικό αποτέλεσμα. Στην περιγραφή του άλμπουμ στο YouTube διαβάζουμε: Δέκα κομμάτια, δέκα βίντεο κλιπ, κάθε ένα μόνο του μια ιστορία. Και τα δέκα μαζί ένας long player δίσκος και ταυτόχρονα μια ταινία μεσαίου μήκους. Ο Ταφ Λάθος θα μπορούσε να είναι ο ράπερ που κερδίζει κάθε battle, αυτός που με τη φωνή του «καίει» κάθε σκηνή. Παρ’ όλα αυτά, κερδίζει το κοινό με την ευαισθησία και την τόλμη του, με την ανησυχία και την ηρεμία του. Με τον Ταφ Λάθος η ραπ γίνεται ξεχωριστή εμπειρία.