Ο άνθρωπος που στοιχημάτισε το σπίτι του στη Eurovision

Επιμέλεια: Newsroom
Ο άνθρωπος που στοιχημάτισε το σπίτι του στη Eurovision
O Ντάνιελ Γκουλντ επί χρόνια πόνταρε στα τραγούδια που μετείχαν στη διοργάνωση παίζοντας ακόμη και το σπίτι του. 

Πολλοί είναι αυτοί που δεν βλέπουν τη Eurovision απλά ως έναν μουσικό διαγωνισμό, αλλά ως μια ευκαιρία να στοιχηματίσουν. Όπως ο Ντάνιελ Γκουλντ, που επί χρόνια πόνταρε στα τραγούδια που μετείχαν στη διοργάνωση, παίζοντας ακόμη και το σπίτι του.

Οι φαν του διαγωνισμού περιμένουν πώς και πώς τη στιγμή που αρχίζει η ανακοίνωση των βαθμολογιών, όπως θα κάνουν το βράδυ του Σαββάτου (13/5), στον τελικό της Eurovision 2023. Όμως, αυτή η διαδικασία αποκτά άλλη βαρύτητα- και αγωνία- όταν το αποτέλεσμα κρίνει το αν θα κερδίσεις χιλιάδες ευρώ, ή θα χάσεις το σπίτι σου.

Αυτή την αγωνία βίωσε ο Ντάνιελ Γκουλντ το 2018, όταν στοιχημάτισε κυριολεκτικά το σπίτι του, για το αποτέλεσμα της Eurovision. Καθώς προχωρούσε η βραδιά και η ανακοίνωση των βαθμολογιών, δύο χώρες είχαν απομείνει να διεκδικούν τη νίκη: το Ισραήλ και η Κύπρος.

Ένας επαγγελματίας παίκτης στοιχήματος

Ο Ντάνιελ ήταν «επαγγελματίας» παίκτης στοιχήματος στη Eurovision για περίπου μία δεκαετία. Πάντα ήταν φαν του μουσικού διαγωνισμού, αλλά το 2004 συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να βγάλει χρήματα από αυτόν, λέει ο φίλος του, Άντριου Ράιτ. Ήταν η χρονιά που η Eurovision απέκτησε ημιτελικούς.

Σκέφτηκε ότι κάποιες χώρες ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα περάσουν στον τελικό, με βάση τις ψήφους από τους πολίτες τους που ζούσαν εκτός των συνόρων. Αλλά όταν ανακοινώνονταν τα αποτελέσματα δεν άντεχε να βλέπει. Ήταν γυρισμένος προς τον τοίχο, δαγκώνοντας τη γροθιά του.

Τα χρόνια που ακολούθησαν, συνέχισε να κερδίζει. Το 2009 πόνταρε στη νίκη του Αλεξάντερ Ρίμπακ με το «Fairytale». Με τα χρήματα που έβγαλε, ξεπλήρωσε το δάνειο για το διαμέρισμά του στο Λονδίνο. Αποφάσισε να παραιτηθεί από τη δουλειά του- δίδασκε Ιστορία- και να επικεντρωθεί στα στοιχήματα για τη Eurovision.

Κάθε χρόνο, επί μήνες ζούσε και ανέπνεε για τη Eurovision. Ανέλυε τις τάσεις, έκανε έρευνα για τους τραγουδιστές, ασχολούνταν με φήμες σε forums. Εξέταζε εξονυχιστικά τις αποδόσεις, που άλλαζαν, σε διάφορες αγορές, για τον νικητή, την πρώτη δεκάδα και αυτούς που θα περνούσαν από τους ημιτελικούς.

Πριν από τη Eurovision, κάθε χρόνο, δανείζονταν χρήματα που αντιστοιχούσαν στην αξία του διαμερίσματός του για να παίξει. Και κάθε χρόνο, μετά τον μουσικό διαγωνισμό, επέστρεφε τα χρήματα. Συνήθως, κέρδιζε περίπου 50.000 λίρες κάθε χρονιά. Τα ξόδευε ταξιδεύοντας στον κόσμο. Ο Ντάνιελ λάτρευε τη Eurovision και τα ταξίδια. Ζούσε το όνειρό του.

Οι γνώσεις του στην ιστορία τον βοηθούσαν να κατανοεί τις σχέσεις μεταξύ χωρών, τα ταξίδια του ακόνιζαν το ένστικτό του για την ποπ κουλτούρα στην Ευρώπη. Μέχρι και άρθρο έγραψε πριν από μερικά χρόνια για το BBC, αναλύοντας τι θα σήμαινε για τα αποτελέσματα η είσοδος της Αυστραλίας στη Eurovision.

Κάλυπτε κάθε πτυχή. Παρακολουθούσε πρόβες, ανέλυε τη σκηνική παρουσία και την τηλεοπτική κάλυψη. Μετά τους ημιτελικούς, κατέγραφε τις αντιδράσεις για τα τραγούδια στο Google Trends, το Spotify ή το YouTube. Λάμβανε υπόψη του τη σειρά εμφάνισης και πώς επηρεαζόταν η ψήφος των τηλεθεατών ανάλογα με αυτή. Όμως, κανένας επαγγελματίας παίκτης στοιχήματος δεν τα πετυχαίνει όλα.